No juu, eihän se ole mahdollista.
No näin mä vähän veikkasinkin

Lause tarkoittaa, että suomalaisen tapauksessa voit maksaa vähemmän lähtömaahan tai enemmän Suomeen
.
Tarkoitatko tällä, että kun kyseessä on käytetty auto niin alv voidaan maksaa joko Suomeen tai Ruotsiin, mutta ei kahteen kertaan kuten ymmärtääkseni uuden auton kohdalla on? Tämä ei varmaan ole ostajan päätettävissä, että minne se ALV maksetaan, uskoisin että menisi Ruotsiin? Loppujen lopuksi luulisi olevan kuitenkin aika +- peliä rahallisesti.
Säästää toki voi, mutta apajilla ovat myös ammattiostajat. Tuskin niitä päihität? Osa liikkeistä perii myös muutaman tonnin kuluja vientimyynnistä.
Tuskin päihitän heitä jotka tuota ammatikseen tekevät

. Mun nykysillä tiedoilla voi olla, että mahdollinen säästö tulisi kulutettua jo laivan tax freessä.

.
Ensisijaisesti pohdinnassa vain että onko se kannattavaa katsoa sieltä omaan budjettiin sopivia autoja, olisihan se kiva jos valinnanvaraa olisi tuplasti lisää

. Riittäisi nimittäin että auton hinta + tuontikulut (paperit, verot yms juoksevat kulut) olisivat yhteensä suunilleen budjetin sisällä.
Tarkempia summia tietämättä ja tämän vastauksen pohjalta käsitin näin: Jos Ruotsista ostaisi vaikka 5 000 € halvemmalla auton kuin mitä Suomessa olisi valmis maksamaan, kattaen erotuksella tuontiin liittyvät kulut voisi silloin saada Ruotsista vähemmän ajetun, uudemman sekä paremmin varustellun menopelin käytännössä alkuperäisellä budjetilla. En tiiä käykö tämä nyt järkeen tai saatteko selvää mitä haen takaa.
Kiitos tuosta muistilistasta, voi olla että jos autokuume tästä sietämättömäksi yltyy niin siihen joutuu palaamaan.
