Onkos tähän tullut selvyyttä?
Tämä on ollut sitkeä vika ja ei ole tullut selvyyttä. Savutus on pääosin tyhjäkäynnillä. Savu on mustaa.
Puristuspaineet mitattu Bilteman mittarilla ja paineet tasaiset noin 13 jokaisessa pytyssä.
Zenith pystykaasutin avattu useampaan kertaan ja käynyt myös ammattimiehen tutkittavana, joka ei löytänyt sieltä vikaa. Kaasuttimen poiston jälkeen huomasin, että imusarjan pohjalla on nestettä, joka on todennäköisesti bensaa. Zenithissä on tyhjäkäynnin seoksen säätöruuvi, joka ei vaikuta mitenkään moottorin käyntiin, jos sitä ruuvaa miten vaan. Kaasuttimen neulaventtiili, kalvo ja tiivisteet uusittu. Lisäksi vaihdettu paksumpi prikka neulaventtiilin alle, jonka pitäisi laskea kohon tasoa ja muuntaa seosta laihemmalle.
Tulpat ei enää kaikki tasaisen mustia, vaan 1 sylinteri oikean kahvipavun ruskea ja siitä tummenee kohti 4 sylinteriä. 3 ja 4 sylintereiden tulpat täysin nokiset ja mustat.
Venttiilit säädetty. Auto käy hyvin tyhjäkäyntiä ja toimii savutusta lukuunottamatta lähes normaalisti. Välillä kiihdytyksen alussa moottori tukahtuu, mutta ei sammu ja kiihtyy normaalisti sen jälkeen kun jalka nostettu kaasulta.
Lisäksi kokeiltu uutta bensapumppua, joka ei tuonut vaikutusta. Kokeiltu myös toista ilmansuodatinta, millä ei vaikutusta.
Seuraavana täytyy kokeilla täysin uutta kaasutinta, alkuperäistä bensapumppua sekä toista imu/pakosarjaa ja uusia sytytysjohtoja.
Onko ideoita mistä vika voi johtua tai mistä etsiä? Viimeinen vaihtoehto on avata kone ja lähteä männänrenkaiden/mäntien vaihtoon, mutta vieläkin tuntuu vahvasti siltä, että vika on jossain muualla.