Heippa! Sen verran päivitystä tähänkin, että vaikka ko. nostimet pysyivätkin hiljaisena aina heinäkuulta näihin päiviin WD40 voitelulla, niin tympäännyin tuohon ruosteisen öljyn valumiseen nostinten sisältä ja tilasin uudet Deffnerit (S99 malliset), kun halvalla sain. Luulin, ko. nostinten olevan euroopassa tehdyt, mutta Kiinan kamaa olivat - nähtävästi suoraan Kiinasta saisi vastaavia halvemmallakin, mutta toimitus Deffneriltä oli nopeaa (neljäntenä päivänä kuriiri toi ne jo kotiovelle). Ihan asiallisilta vaikuttivat, vaikka kuvien perusteelle epäilin hieman noiden kumisten läpivientien muotoa, jotka ovat hieman erllaiset kuin Volvon kautta saatavissa, mutta nähtävästi turhaan, ovat erittäin joustavaan silikonikumia. Vaihto on varsin suoraviivaista ja nostimissa on valmiina mm. klipsit nostinten pallonivelten lukintaan, joten entisiä ei tarvitse säästellä. Netissä olevista "asennusvideoista" poiketen kannattaa tuo sisäpuolen verhoilulevy puolittaa (liitoksesta) ennen kuin sitä yrittää paikalleen, jolloin se menee paikoilleen myös alemman luukun verhoilun alle ilman väkivaltaa. Edellyttää siis kolmen ruuvin irroitusta per puoli ja se kolmas on lähellä luukun aukon reunaa oleva alaverhoilun kiinnitysruuvi, jotta saa tosiaan verhoilun menemään alemman verhoilun alle.
Sellainen kysymys nämä jo vaihtaneille/muille tietäjille, että noissa Deffnerin paketeissa (sisäsuojapussissa siis) on mainittu, että luukku pitää ensimmäisen kerran sulkea kädellä manuaalisesti, jotta se kalibroi itsensä. No, minulla ainakin perän alla ollut imurin sähkökaapeli liikahti hieman ja auto tulkitsi sen jalan heilautuksena puskurin alla ja luukku meni kiinni ennen kalibrointeja ja tuntuu toimivan ihan ok - teinkö virheen? Suljitteko te manuaalisesti luukun ensin, vain käytittekö suoraan sähköistä sulkemista?