Mielenkiintoisia pointteja tässä(kin) viestiketjussa näistä Volvon T8 huoltojen hinnoista!
Tuonpa tässä pari esimerkkiä huoltojen hinnoista vs. auton ostohinta

parista vanhemmasta kakkosautosta :
Meillä oli tuossa muutama vuosi sitten 2. autona Volvo 1.8 bensa S40 -05, mittarissa oli tosi vähän jotain 140tkm, maksoin siitä 4t€
Huolsin sitä autoa kaikki pakolliset mitä oli tehtävä + renkaat jne varmaan jotain vähintään 2-3t€ noin 2v aikana ja 1 viikko vaihdon jälkeen
kävi niinkin onnettomasti, että siitä hajosi moottori (Fordin 1.8 ketjukone, mutta oli vissiin öljynsyöntiä ja männänrenkaat jumissa tjsp,
ei mennyt katsastuksista läpi pari kertaa ja muistaakseni piti vaihtaa myös EGR-venttiili ja takaluukku jäi jumiin...) Hyvä tuuri kävi siis vaihdossa :-)
Saatiin sentään 200€ enemmän siitä kuin mitä maksoin. Jotain positiivista siitäkin pitää hakea, eipä siinä mukava auto ajaa parempi kuin tämä seuraava keissi...
No, nyt on 2. autona "rallikorolla" 1.6 vvti Toyota Corolla hatchback ja ollut reilun vuoden. Maksoin siitä 2500€. Ja sitäkin on pitänyt
huoltaa vaikka sun mitä eli varmaan mennyt jo vähintään tuo auton ostohinta kaiken maailman juttuihin eli se siitä Toyota-laadusta

Ajokm +240tkm
Ajattavuus laitettu kyllä melkein uutta vastaavaksi... Ainoa mikä ei toimi on takalasinpyyhkijän pesuainepumppu tms. Ihan pikkujuttu. Silti paljon laittoa ollut.
Moottori on onneksi kai erittäin luotettava ja siinä on käytetty vaikka mitä kaiken maailman öljylaatuja ja ei pitäisi syödä öljyä juuri mitään. 1.6 vvti kone 110hv.
Elikä noihin peilaten vaikka nykyisessä "T8:ssa tulis sun mitä", niin tuskin pitäis maksaa lähellekään noita huoltohintoja mitä noista 2 aiemmasta 2-autoista...
Joten kaikki huoltohommat ovat hyvin suhteellisia peilaten mikä on uutta ja mikä vanhaa tekniikkaa. Ite olen tullut siihen johtopäätökseen tai asenne on,
että kaikkein tärkein osa autosta on sen moottori (tarkoitan siis polttomoottoria) eikä välttämättä koko voimalinja näiden uusien härpäkkeiden suhteen.
Tuossa mietittiin autonvaihtoa ja kyselin muutaman tarjouksen "parempiin" elikä japsiteknologiaa Toyota RAV4 ja Mazda CX-60. Ihan törkeitä välirahoja
olis pitänyt kustantaa noihin ja ajattelinkin, että sillä välirahalla mitä noihin olisi pitänyt laittaa vaihtaisin ERADin täysin (uudelleen) sekä ainakin 1-2 akkumoduulia
kokonaan ihan omakustanteisesti tähän nykyiseen ja jäisi vielä jopa bensarahaakin ainakin 1v ajoille

Pitää nyt tässä vähän puhallella noiden omien ajatusten aiheuttamien huolien sekä murheiden suhteen ja ajella vaan nykyisellä... Luultavasti se kuitenkin tulee
pidemmässä juoksussa kuitenkin halvemmaksi. Tässä ketjussa on vähän noiduttu noiden merkkihuoltojen hintojen kans, mutta peilaten omia aiempia huoltokustannuksia
2 edellisen kakkosauton suhteen, niin kaikki mitä nykyiseen on tehty ovat olleet halapaa kö palasaippua, näin se vaan on

!!! Ja pirun hyvä auto ajaa, tehoa löytyy jne
hyvät varusteet talviautoiluunkin sekä ollut erittäin taloudellinen (katso kulutuslukemia profiilista jos kiinnostaa!).