Nonnii, osaisko joku heittää miten tehdä niin ei tarttis ihan niin paljon pähkäillä..
Tähän ensimmäiseen tarkenteneena niin moottorina taisi olla b5254t
Haldeksin versiosta en tiedä mutta arvaus, että gen 2

Nämä nyt voin vielä varmistella tarvittaessa.
Kesäloma alko niin aattelin ainakin jotain huoltoa autoon tehdä ja joudun kaiken tekeen ulkosalla. On jo vuoden ollut kaapissa imusarjantiiviste ja se alle tuleva öljyn kokoomis pönttö ja kumi/alumiiniholkki ja se 90 lerppu mutka. Painetta ei tee huohotukseen mutta haiskahtaa huohotusöljylle ja se hiukan valuttaa imusarjan alta pohjamuovin päälle siltä suunnalta öljyä niin meinasin kurkata missä vika ja samalla vaihdella nämä niin ei tarvii sen takia enää sinne kajota. Muuten vissiin simppeli juttu mutta joku mutteri vissiin pahassa paikkaa imusarjassa?
Sitten talvella ei tule häävisti lämpöä niin aattelin vaihtaa termostaatin samalla. Lämmöt testerin (icarsoft) mukaan ajaessa 83-88. Voi olla kennokin tukossa mutta se vaihdetaan jos ei termostaatti auta. Kun on imusarja pois niin mahtuuko toi Termostaatti tuleen ohjaustehostimen takaa pois kun tähän on koteloineen päivineen ja aattelin sen niin myös vaihtaan ja mikä on se torksin koko (ostettava vartavasten) 40,45,50,.. Ja näyttää olevan ahtaassa paikassa, että saako sinne hylsymallista pitkäkärkistä meneen..
Haldeksi öljyt pitäs suodattimineen päivineen vaihtaa ja tässä näyttäs olevan kardaanin irroitus ennenkuin sen moottorin saa pois. Sekin lieneen hyvä katkasta ja bräkkiksellä puhdistaa magneettipölystä vai onko sitä miten kertyillyt muilla sinne. Mitenkäs toi haldeksin tyhjennys tapahtuu ja täyttö vai tuleeko kaikki tavara pois kun moottorin saa irti. Yksi video on youtubessa missä koeajon jäljeen täytetään piripintaan ja tietty määrä pois.. Meniskö tässä samalla tavalla?

Aattelin vielä vaihdella sytytystulpat ja ohjaustehostimen hyd.öljyt (febi) huuhtelemalla ja tehostajan remmin.