Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo S60 1.6 DRIVe -12

  • 114 Vastauksia
  • 15674 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #90 : 27.01.2025, 21:52:29 »
Edistyy, joskin hitaasti muitten kiireitten takia kun on vähän yksi ja toinen hätyytellyt tänään.

Mutta sain kuin sainkin todettua, että ei mahdu aktiivisubi penkin alle millään joten luovuin näin keskellä talvea sen asennuksesta ja laitoin konttiin odottelemaan keväisempiä kelejä.

Muita piuhoja niputtelin ja piillottelin ja onnistuin irrottamaan vain yhden maajohdon liittimestään. Toisen puolen sivumuovit sain jo kiinni - olisin saanut toisenkin, mutta innostus alkoi jo hiipumaan eikä tuon kanssa hengenhätää ole. Soitinkin pitäisi sovitella paremmin lopulliselle paikalleen. Periaatteessa keskikonsolin ylempiä nappeja ei tarvita enää mihinkään, niin sinänsä ei haittaa, vaikka soittimen näyttö on puoliksi niiden päällä. Ehkä yritän kuitenkin rakennella tuolle jonkinlaiset kiinnikkeet tai sitten ihan pelkkää Velcroa pitämään paikoillaan toistaiseksi.

Loppujen piuhojen niputus ja sijoitus johonkin keskikonsolin sisään ja penkin alle. Vahvistin sentään on jo paikoillaan apukuskin penkin alla ja ihan hienosti tuntuu sinne sopivan.

Sitten hiukan säätöä - ääni on kovin bassovoittoinen ihan pelkillä etukaiuttimillakin, mutta leikitään säätöjen kanssa sitten, kun muu on valmista.

Jospa huomenna sitten napsin jo hiukan kuviakin tästä malliksi kun on mennyt pelkäksi puheluksi. Mutta lähellä tosiaan alkaa jo olemaan valmistumista.

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #91 : 29.01.2025, 14:07:03 »
Vihdoinkin - siis ainakin suunnilleen. Eli soitin lähtee päälle ja kuuluu vielä äänikin. Tarvii vielä tarkastaa vahvarilta, että on suotimet oikein auki ja säätää sitten soittimen päästä ääntä miellyttävämmäksi, niin eiköhän tuo kuntoon tule.

Soittimelle pitää vielä askarrella joku custom-kehys tuuletusritilän kehyksestä - veistin sitä niin paljon kuin mahdollista ritilää rikkomatta, mutta ei mahdu soitin vieläkään paikoilleen sen kanssa. Näyttö kyllä peittää aukon, joten sikäli tuolla ei ole suurta merkitystä.

Piti tulla sisälle lämmittelemään, niin kuvia ei vielä suuremmin ole tarjolla. Mutta jahka lähden tuolla kauppaan, niin napsin muuutaman - eihän tuossa sinänsä ole nähtävää - soitin näyttöineen on isketty kutakuinkin alkuperäisen cd-aukon kohdalle ja keskituuletussuulakkeen palikka puuttuu, kun sitä joutuu puukottamaan aika rankasti, että sopii soittimen kanssa.

Mutta kyllä tuo kevääseen asti välttää noinkin, pääasia, että vehkeet toimii jotenkuten ja verhoilut on paikallaan. Ehtiihän tätä sitten sipistelemään ajan myötä paremmaksi.

Tässäpä nyt vihdoinkin pari otosta. Nälkä kyllä kasvaa syödessä sikäli, että vetäisen kyllä vielä aktiivisubille piuhat vaikka tilapäisesti pintavetona, että saan senkin mukaan peliin.





« Viimeksi muokattu: 29.01.2025, 22:04:39 kirjoittanut 74t3 »

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #92 : 30.01.2025, 21:37:56 »
Kävin ajelemassa pariinkin otteeseen ja kaikki tuntuisi pelaavan ihan ok. Peruutuskamerallekin löytyi piuha, joka tosin pitää vielä tökätä kiinni soittimeen, kuten GPS-antennia sun muuta.

Kävin hakemassa Biltemasta valmiin vahvistimen asennuspaketin, vaikkei RCA- ja kaiutinjohdoille nyt niin tarvista olisi ollutkaan. Tuumin, että pääsen siinä helpommalla - jospa huomenna helpottaisivat muut kiireet taas sen verran, että saisi viimeisteltyä tätä.

Eilisiltaisen vahvistimen säädön jälkeen ääni on kyllä nyt ihan kohtuullisen kirkas ja tasapainoinen vakiokaiuttimillakin ja paukkujakin löytyy tarvittaessa ihan mukavasti.

Vähän harmittaa, että soittimeen ei taida saada valoja sivunäppäimiin millään, ja kaukosäädintä tms ei toistaiseksi ole - ellei sitten varastossa oleva joskus aiemmin hommattu kaukosäädin suostu yhteistyöhön tämän kanssa - pitänee kokeilla kun ehtii.

Aktiivibasso vielä kiinni konttiin ja peruutuskamera toimintaan, niin eiköhän tämä projekti ala olemaan pikkuhiljaa valmis ainakin kesään asti.

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #93 : 31.01.2025, 14:26:07 »
Basso on kiinni ja jopa toimiikin vielä. Piuhojen vedossa kyllä oioin vähän raikkaan kelin takia jonkin verran, mutta on ne nyt sentään kohtuullisesti laitettu. Pitää sitten keväämmällä laitella hiukan paremmin.

Kyllähän tuosta 69e kamppeeksi kohtuullinen jytke lähtee - vielä kun saa säädöt siihen malliin kohdalleen, että on suht. tasapainoinen, niin hyvä. Mutta säätöjä nyt ehtii tekemään kun on vihdoin ja viimein kaikki piuhat edes paikoillaan. En tiedä, löytyikö jopa syy toisen kanavan pimeänä olemiselle ihan soittimen säädöistä. Niin paljoa ei kyllä käsiä enää pakota, että lähtisin siirtelemään liittimiä ja kokeilemaan.

Kylmiä kelejä lupailee vaihteeksi, niin nautitaan nyt toimivista stereoista hetki ja kun taas intoa riittää, niin säädetään lisää.

Soittimen napeista todennäköisesti puuttuu valo siksi, kun tuossa lienee jonkinlainen CANBUS-viritelmä, vaikkei sille varsinaisesti liitintä olekaan. Tästä syystä peruutuskameran toimimaan saattaminen voi olla haasteellista - ellei soitin nyt sitten osaa vaihtaa videotulolle automaattisesti. Hiukan googlaamalla tuohon löytyi ihan hyvät modausohjeet kun yllättäen propellihatut on hiukan puukottaneet noita, Android-pohjainen kun on.

Eli harrastetta piisaa mutta ainakin on nyt saavutettu sellainen etappi että musa soi ja tarvittaessa jopa sangen kovaa alkuperäisiin stereoihin verraten.  8)

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #94 : 12.02.2025, 21:18:50 »
Nyt kun toinen laitos saatiin kuntoon, niin onkin tämän vuoro taas vaihteeksi seisoa hetki.

Autohan tuli itselle syksyllä ja on siellä takana joku kolahdellut montuissa varmaan ihan siitä lähtien.

Vähemmän yllättäen tämänkin tarkempi tarkastelu on jäänyt muiden kiireiden keskellä.

No tänään kuskattiin toista huoltoon ja kolina ei vielä kovin pahaa ollut, mutta kuuluvaa kuitenkin, lisääntynyt tuo jonkin verran on pitkin talvea.

No huollosta soitettiin, että tarvitsisi renkaan lukkopultin hylsyn kun tieten unohdin ottaa sen mukaan. No ei kun kiikuttamaan sitä huoltoon. Mennessä jo hiukan huolestuneena kuuntelin ääntä, joka kuulosti sille, että ikäänkuin jotain olisi irti.

Takaisin ajellessa alkoi jo suorastaan jännittämään, että pääseekö vielä kotiin, sikäli pahaa kolinaa tuo piti.

No ei muuta kuin pihassa tutkimaan, vaikkei oikein aikaa olisikaan ollut. Ei tosin tarvinnut kovin pitkään tutkia, kun äänen aiheuttaja löytyi. Kuskin puolen takaiskarin yläkorvake/laippa oli enää toisen puolen kiinnityksen varassa. Pari töyssyä ja tuo olisi todennäköisesti pettänyt.

Kiittelin siinä taas itseäni, ettei ole aiemmin kiinnostellut, mutta sentään siinä määrin ajoissa, ettei mitään ehtinyt hajota paremmin.

Tänään en vielä ehtinyt siniselle hakemaan varustelistausta, että saa vakoiltua VIDAsta iskareiden koodit - en nyt ulkoa muista, mutta sitä yläpäätäkin näytti olevan laakerilla ja ilman, joten lienee koodi siinäkin.

Jahka tuon saan huomenna noudetuksi, niin voi laittaa palikat tilaukseen. Näytti iskarikin vuotaneen sen verran öljyä, että eiköhän tuo liene aika pistää nekin uusiksi.

Vähän on vielä nuo työkuviot kesken, niin toivotaan, että jousi on ehjä ja kunnossa - tosin eipä ne vakioina kovin paljoa maksa, mutta tilaamisen vaiva kuitenkin - täytyy katsoa jahka pääsee siihen vaiheeseen.

Muistelen, että jarrukilvetkin tässä oli takana hiukan rupiset, niin pitänee kesäksi tilata uudet kun levyt ja palat jo odottelee kesäkelejä.


Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #95 : 14.02.2025, 10:52:27 »
Sain sentään eilen aikaiseksi hakea listan tähän. On kuitenkin sen verran tuota puhelua taas tänään, että josko katsoisi ihan suosiolla viikonloppuna ajan kanssa tilattavat kilkkeet.

En VIDAa edellisen kerran katsoessa tajunnut tsekata, onko tässä tuo iskarin yläpään laippa laakerilla vai ilman - näyttää olevan kahdelaista konstruktiota..

Mutta selvitellään. Eiköhän se nyt lähde edistymään, kun on marked-koodit tiedossa.

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #96 : 15.02.2025, 18:18:11 »
Viikonlopulle ajoitettiinkin ihan kiireen vuoksi. Mutta nytpä on Monroet taakse tilauksessa. Laipat otin Meyle-merkkisinä.

Eiköhän tuo noilla tule kuntoon. Uudet jarrukilvet jos tosiaan tilaisi kesäksi.

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #97 : 20.02.2025, 21:11:12 »
Viikko taas taputeltu hiukan muissa hommissa, mutta niin on kyllä lupailtu pakkasen lauhtuminenkin siirtynyt ja siirtynyt.

Osat kuitenkin ovat heilahtaneet Docilta ihan kiitettävän nopeaan ja Matkahuolto uhkailee jo, että paketti olisi huomenna noudettavissa.

Sikäli mikäli tämä toteutuu, niin kaipa se on vaikka pikkupakkasesta huolimatta yritettävä venyä sen verran, että laittaa tämän edes ajokuntoon taas.

Ihan nelivetokelit ja täysi talvi tuolla on kyllä ollut tällä viikolla, mutta aurinko sentään jo lämmittää hiukan päivällä. Tähänkin olisi kesäksi kaikenlaista kivaa, "R-design"-poljinpinnatkin saapuivat tällä viikolla. Ne pitää sitten kevään tullen askarrella kumpaankin paikoilleen hiukan kiinalaisten kumilärpäkkeitä vankemmin. Rattiin on ostettu ommeltava päällinen jo viime kesänä ja jos sen jo viime kesäksi ostetun kiillotuskoneen saisi hiukan parempaan käyttöön tulevana suvena.

Rouva hieroi tämän kesävanteen aika huolellisesti kanttariin ja se oli ajatus korjata talven aikana siistimpään kuntoon. Ja talvihan tässä toki vielä onkin eli vielä ehtii.

Vannetta pitäisi varmaan vähän täytellä jollain ja etsin tähän jo sopivan menetelmänkin syksyllä, mutta erinäiset suunnitelmien muutokset ovat hiukan sotkeneet tekemistä.

Samaten kaveri kehui jotain kiinanmaalta tilattavaa hartsin tapaista pinnoitetta umpioille, joka kaadetaan kannusta umpion päälle. Niitä pitäisi tilata testiin näidenkin umpioille -olen sivusilmällä katsellut, että ainakin apukuskin puolen umpio näyttää keräävän vähän kosteutta sisälleen, joten tekisi mieli antaa näille rakkautta pienen tiivistämisen ja tuon pinnoitteen avulla.

Hitusenhan nämä kulimallin halogeenit toki ahdistelee mutta toisaalta eipä noita kaupungissa kyllä edes huomaa. Äkkiäkös sinne toki ledit heittää tilalle jos valkeampaa valoa haluaa. Ja onhan niissä soittimissakin vielä hiukan laittelua.

Takajarrut menee siinä ohessa näpertelynä ja niitä on jo hehkuteltu pariin kertaan..

Toki tässä on pieni tilapäinen likviditeettiongelma kun tuo edellinen palkanmaksaja tosiaan päätti lakata tarvitsemasta palveluksia. Mutta nekin kuviot edistyy pikkuhiljaa ja ja eiköhän tuo tilapäinen ongelma korjaantune siinä hoessa. Töitä tuntuisi kyllä olevan luvassa enemmän kuin ehtii tekemään, mutta tuntuu nuo viralliset hommat vievän aikaa ihan huolella. Onneksi olenkin ostanut jo melkein kaiken valmiiksi, niin sole kuin tekhee.  ;D

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #98 : 22.02.2025, 09:55:57 »
Aamukahvit naamaan ja harrastamaan. Mukavahan se on uutta osaa pultata kiinni.




Laatikossa päällimmäisenä on uudet koiranluut T6:n, laitoin samalla tulemaan että on valmiiksi.

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #99 : 22.02.2025, 15:33:36 »
Harrastin joo. Ei se ole autoremontti, eikä mikään jos ei vähintään kerran käydä hakemassa työkaluja.  ;D

Eipä kyllä auttaneet edes ne, iskarin alapultti oli ja pysyi kiinni.

Vaan taas kerran piti olla kelloa vasten tekemässä. Eilen tuli vaille neljä kysymys kummipojalta, että mennäänkö katsomaan lätkää. No ihan eiliseen puoli kuuden peliin en taipunut, mutta ostin jo liput tämän päivän klo 17 peliin.

Tuossa yhden jälkeen pidin tuumaustauon, kun oli lioteltu ja lämmitelty ja laulatettu pulttipyssyä urakalla, eikä mitään edistystä. Hondamiehen ratkaisu ja Motonetistä yksi yläpään laippa lisää, kun ei tehnyt mieli alkaa laittamaan Meyleä vamhaan iskariin. Yläosan pultit olivat sen kuin otti irti. Iskarin mutteria piti hiukan suostutella, mutta fiksusti sai pidettyä kierteen yläpäästä kiinni, niin aukesihan se.

Uusi yläpää paikalleen, mutteri kiinni ja pultit momenttiin, rengas kiinni ja auto alas. Aikaa ei mennyt varmaan kuin puoli tuntia.

Vaihdellaan sitten keväämmällä. Ei tuo lätkäpeli olisi hommaa häirinnyt vaan olisin jatkanut huomenna. Vaan isäukko järjesti taas ohjelmaa ja auto pitää kiikutta tammikuun pienen jätekeräysastiakontaktin jälkeen oiottavaksi maanantaina - ja tietenkin kahdeksan reikäleipä. Olisi siinä ollut joutavia miehiä tuomaan takaisin kotiin ihan muutaman kilometrin päässä, mutta kun ei mies saa aikaiseksi pyytää. Niin ajelenpa sitten jo huomenna paikan päälle, koska talvikelissä täältä yli sadan kilometrin päästä saa lähteä ennen seitsemää, että ehtii - ja tämä ei juuri nyt maistuisi.

Enkä näin ollen viitsi jättää autoa tunkin päälle katokseen, niin nyt mennään näin.

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #100 : 23.02.2025, 22:06:01 »
Hyvinhän se pelkän laipankin uusimalla toimi - kone oli kyllä kylmä ensimmäiset 50km parin viikon seisomisen jälkeen.  ;D

Plus että koin taas iloa, kun ei tuossa vieläkään ole edes kameraa, josta voisi jotain vilkuilla - ei saattaisi myöskään tutka olla laisinkaan hullumpi ajatus.

Koetin kuikuilla kaverin pihaan perille tullessa, mutta rouvan syntymäpäivä ja somen perusteella rinteessä tms. Niin en kehdannut alkaa häiritsemään. Suihkutellaan WD-40 pultteihin, mikäli sattuu onnistumaan järkevästi. Ajeluhan noita kaiketi sitten herkistää hiukan. Ja ei noilla kiire ole, niin tilaa saa ainakin ottamalla jarrusatulat, levyn ja kilven irti, niin vaihtelen sitten keväällä, jos ei muuten. Tässä montaa kuukautta olev siihenkään.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2025, 22:07:47 kirjoittanut 74t3 »

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #101 : 26.02.2025, 22:17:23 »
Jonkun verran teetätti töitä stereoiden kanssa, mutta vihdoin ja viimein toimii.  ;D

Tuli samalla kytkettyä maa- ja herätepiuhat omiin blokkeihinsa, niin nyt pysyy.

Samalla lyhentelin ylimääräisiä piuhoja pois ja laitoin jopa keskikonsolin 12V-pistokepaikan takaisin toimintaan.

Lopun viimein mittailemalla havaitsin, että kaiutinpiuhat olivat ristissä, vaikka niitä tuplatsekkailin aika monta kertaa liitintä tehdessä.

No, mittarillahan nuo oikeat piuhat selvisivät ja johan alkoi jenkka soimaan, kuten pitääkin - vähän liikaakin vakiokaiuttimille - sen verran kiinan pojan vahvistin näemmä työntää tehoa ulos.

Aktiivisubista ei kovin suurta iloa ole - tuntuu olevan siinä määrin pienitehoinen.

Katselin Biltemassa että on liittimien pinneihin meneviä holkkeja, niin niillä saanee takakaiuttimet kohtuullisen näppärästi soimaan.

Joka tapauksessa soittimet alkavat vihdoin ja viimein olla kunnossa, pientä lisäilyä ja sitten voi laitella taas palikat takaisin kiinni ja viimeistellä soittimen asennuksen. Johan tuo oli aikakin.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3020
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #102 : 26.02.2025, 22:53:06 »
Melkoisesti olet jaksanut kirjoittaa ja vielä lähinnä yksinpuheluna  P>

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #103 : 27.02.2025, 21:02:54 »
Melkoisesti olet jaksanut kirjoittaa ja vielä lähinnä yksinpuheluna  P>

Kunhan puran tuskaa.  ;D

Mutta autohan on kasassa ja valmiina ajoon, kun tässä pari päivää taas askarteli oikein urakalla.  :)

Vielähän sitä viimeistelyä ja säätämistä riittää, mutta kolmas kerta toden sanoo, kaiutinliitin vielä kerran uusiksi ja avot.

Jos ei olisi tuo ikuinen harmaus ja loskakeli, niin hommasta saattaisi jopa nauttiakin - tosin tunsin kyllä jonkinlaista voittajan tunnetta laitellessani muoveja paikoilleen. Johdoissa on vielä reippaasti siistimistä. Mutta kyllä tuolla nyt jo kehtaa ajaa.

Huomenna vielä kehyksen sovittelua, jotta saa soitinta kiinnitettyä edes hiukan.

Ajattelin tutkia ihan ajan kanssa, saisiko tuosta hyödynnettyä vielä CAN-boksia jollain tapaa. Tai tutkailla XDADevelopers-forumia, kun siellä näiden kiinan vehkeiden kanssa on leikitty hiukan enemmänkin.

Kuten näkyy, niin kokolailla harrastepeliksihän tämä on ostettukin, että voi rakennella ja värkkäillä mieleiseksi. Mutta olisihan se kiva aina välillä päästä ajelemaankin.

Niitä miljoona kertaa luvattuja kuvia tulee sitten ehkä huomenna, kun saan hiukan siistittyä autoa paremmin. Eipä siinä tietysti vielä kovin paljoa enempää ole nähtävää, kun vahvistin on apukuskin penkin alla ja kaiuttimet vakiot.

Vaan viimeinkin pääsee tekemään jotain muutakin, kuin asentamaan poppivehkeitä, niin josko sitä materiaaliakin tulisi lisää.

Olen ajatellut, että ainakin tästä voi saada jonkinlaita vinkkiä, jos kiinnostaa viritellä näiden vehkeiden kanssa - voin kyllä jo tällä kokemuksella sanoa, että jos haluaa stereoita laitella tuon ikäiseen autoon, niin suosittelen lämpimästi valitsemaan jonkun toisen merkin. Toki tuon soittimen laittaa helpoimmillaan tuntiin, pariin kiinni, mikäli auton kaikki palikat sattuvat toimimaan vielä senkin jälkeen, kun ne käyttää pois virrasta.  :2funny:

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #104 : 28.02.2025, 10:58:43 »
Mainitaan nyt tässä kohtaa, mikäli jotakuta sattuu kiinnostamaan, että tutkailin tuota can-väylää ja sen toimintaa hiukan tarkemmin.

Nurkissa pyöri joskus tilaamani langaton kaukosäädin, joka on tarkoitettu lähinnä sellaisiin autoihin, joissa ei ole ratin nappeja tms.



Se näyttäisi kuitenkin menevän suhteellisen pienellä tuskalla autoon, kun varsinaisesti itse väylään ei tarvitse koskea.

Tuolle siis on pieni palikka, joka kytketään jatkuvaan virtaan ja lisäksi soittimen Key1-piuhaan. Tuossa niitä on kaksi kappaletta joten muutakin voi soittimella ohjata.

Tämän jälkeen pitää päästä soittimen asetuksiin, jotka ovat jonkin koodin takan, jota koetan selvittää, jahka juoksevat asiat on hoidettu. Sieltä pystyy opettamaan napeille haluamansa toiminnot.

Eli helppo ja nopea ratkaisu, jolla saadaan äänensäädöt ja kappaleen vaihdot hiukan jouhevammiksi.

Itse can-väylä sitten toiminee ICMn johdon kautta, jossa näyttää VIDAn perusteella olevan CAN-L-väylän liitännät. CAN-L:n kautta menevät audiosäädöt, ilmastoinnit sun muut. CAN-H: taas sitten ohjailee ECUa ja muita järjestelmiä.

Soittimen mukana tuli haaroitusjohto ICM:lle, josta voi vakoilla, mitä pinnejä se käyttää viesteihin. Sen jälkeen ei tuonkaan canbus-dekooderi tarvitse periaatteessa muuta kuin virran ja liitännän soittimeen, niin ratin napit olisi mahdollista saada kyllä toimimaan.

Mutta koska en viitsi taas alkaa pilkkomaan autoa ja repimään juuri kiinni laitettuja paneeleita taas irti, tyydyn ainakin tässä kohtaa tuohon erilliseen säätimeen. Juuri enempää toimintoja tuohon ei sinällään tarvitsekaan, joten katsoo kesällä, onko intoa rakennella enemmän OEM-tyyppinen ratkaisu ja ratin napit toimintaan.


 

Autoracing  KL-varaosat