Joitain abs-anturi ”vikoja”, jotka on aiheuttanut vikakoodeja…
Omassa autossa oli vetoakselirempan jälkeen ajon aikana anturin kiinnityspultti löystynyt ajan kanssa ja herjaili siitä. Ehkä se oli mulla silloin rempan jälkimainigeissa jäänyt kiristämättä?
Toisessa (ei omassa, ei Volvossa) autossa, uusissa tarvikeantureissa ei passannut antureiden vastukset alkuperäisten kanssa. Tarvikkeet mäkeen ja alkuperäistä tilalle, ongelma poistui. Mittailtiin yleismittarilla.
Kolmas (ei oma, ei Volvo), anturin piuha just sen verta poikki, että johtoa vääntäessä yhteys katkes ja palas takaisin palauttaessa johto alkuperäisasentoon. Selvisi yleismittarilla.
Neljäs (ei oma, ei Volvo). ”Remonttireiska” oli anturia takaisin asentaessa rouhinut anturia anturin reikään sen verta pahasti, että oli kuorinut muovia anturin ympäriltä… mikä siinä oli vikana? Uusi anturi ratkaisi ongelman.
En tiedä onko näillä nyt väliä, mutta jätän ne tähän, jos nyt sattuu kiinnostamaan.
Niin ja oli yhessä anturissa liian pitkä kiinnityspulttikin… miten lie aikaisemmin pysynyt paikoillaan.
Ainiin, yhen kerran nähnyt kuinka abs-anturin liitin on onnistuttu kytkemään väärinpäin, vaikka siinä liittimessä oli muka estot, ettei olisi voinut, kuin yksinpäin liittää…