KL-varaosat  Race.fi

V70 D5 04 Hammastangon pääty vuotaa

  • 2 Vastauksia
  • 452 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teemu28

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
V70 D5 04 Hammastangon pääty vuotaa
« : 25.09.2024, 10:50:45 »
Eli Hammastangon apparinpuolen pää vuotaa haitarikumin sisälle, täältä lueskeltu ja etsitty korjauskeinoja mutta en ole löytänyt muuta kuin rattiakselin tiivisteen korjaukseen ohjeita.

 Onnistuuko päädyn stefan vaihto jotta sais vuodon loppumaan?  Ja jos onnistuu olisko mahdollista suorittaa jopa ilman Hammastangon irroittamista?

Olis 02 vuotinen varaosa auto ehjällä hammastangolla, mutta ei taida sopia tohon 04 vuotiseen. Mistä kohtaa hammastankoa näkee mallimerkinnän?

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 04 Hammastangon pääty vuotaa
« Vastaus #1 : 26.09.2024, 20:38:49 »
Eli Hammastangon apparinpuolen pää vuotaa haitarikumin sisälle, täältä lueskeltu ja etsitty korjauskeinoja mutta en ole löytänyt muuta kuin rattiakselin tiivisteen korjaukseen ohjeita.

 Onnistuuko päädyn stefan vaihto jotta sais vuodon loppumaan?  Ja jos onnistuu olisko mahdollista suorittaa jopa ilman Hammastangon irroittamista?

Olis 02 vuotinen varaosa auto ehjällä hammastangolla, mutta ei taida sopia tohon 04 vuotiseen. Mistä kohtaa hammastankoa näkee mallimerkinnän?

Vaikkapa näin https://www.youtube.com/watch?v=CxdHQt_XDhw JOS on alkuperäinen gummi paikoillaan, taikka EHKÄ näinkin https://www.youtube.com/watch?v=lMGGj0xAd-4

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 04 Hammastangon pääty vuotaa
« Vastaus #2 : 27.09.2024, 13:17:22 »
On sen verran ahdas tunneli vaihtaa paikallaan että luulen että pitää vähintään olla tonttu ja koulutettu marakatti apuna ja auto ylös nostettuna. Luulisin, että helpompi on vaihtaa stefat pöydällä.

Ensi kertaa ohjausvaihdetta irroitettaessa päivä menee työtapojen pohtimisessa ja tuskaa tuottaa lähinnä rattiakselin irroitus, hydrauliliittimet voi olla tosi tiukassa ja hankalassa paikassa sekä se että kallistuksenvakaaja on tiellä (uusi ehjine kumiheloineen maksaa muuten n. 90€ tarvikkeena). Apurunkoa kannattaa tiputtaa reilusti takareunasta ja tietty tarvitaan moottoripukki pitämään motti ylhäällä.

Kokemusta vain MKI bensan ohjausvaihteen irroituksesta, joten yo. disclaimerilla varustettuna.
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron