Kiinnostavaa, nouseeko se neula tasaisesti kohti maksimia? Vaikuttaako anturin johdon heiluttelu mitään. En kyllä tiedä mistä muualta tuo lämpötieto tulisi niin odottelen viisaampia. Nesteen lämmöt on tarkistettu infrapunamittarilla, obd:stä vai miten että ei ole korkeat?
Kuten alustekstissä kerroin, lämmöt hyppäävät kerrasta eli sekunnissa tappiin. Ja lämmöt ei ole liian korkealla, senhän jokainen osaa (pitäisi ainakin)päätellä omasta ajoneuvosta ilman infrapunalämpömittareitakin. Ja jos se neula laskee itsekseen, se tekee sen samalla vauhdilla oikean moottorilämmön kohdalle. Eli nyt pitää unohtaa oikeesti se ettei syy ole liian korkealle nousseissa moottorilämmöissä.
Niitä ongelmia kerkesin aikoinaan 13 vuoden ajan tutkia korjaamolla maataistelukoneista ihan palkkatyössäkin, joten tiedän milloin syy on on sillä puolella.
Siksi kysyn täällä että onko jollekkin sattunut vastaavaa tai kuullut jollekkin käyneen näin, koska vaikka Volvo melko traktori onkin niin silti se muistuttaa enemmän autoa.
Mutta itse kallistun kans sinne tietoloota/johtosarja puolelle, mutta jos olisi tietoa jostain ongelma kohdasta mistä lähteä suoraan etsimään niin se ois hieno vinkki. Itsellä ei ole testilaitteita vian etsintään, muuta kuin yleismittari.
Ja se kysytty pistokkeen heiluttelu ei auttanut eikä johtojen heiluttelu niiltä osin minne käsi mahtu.