Lukitua poistettu ja hehkutulppaa näytti vialliseks. Sekin vaihettu, mutta ei lähe ardic tulille. Auyon käynnistyminen parani kun vaihdoin akun, saattaa tuo lämmitinkin pelittää nyt paremmin
Joo, Ardic ei mitään rakettitekniikkaa ole, mutta asennuspaikka on vähän hankala. En ole vähään aikaan kysellyt huoltohintoja, mutta vuosia sitten merkkiliikkeen Ardic huolto oli noin 100€ johon sisältyi laitteen irtiottaminen autosta, puhdistus ja mahdollisen vian selvittäminen (hintaan lisätään osat). Huollon jälkeen laite toimii. Toinen vaihtoehto on että itse tutustuu asiaan. Foorumilla on ohjeita. Yleisin ongelma miksi Ardic ei käynnisty lienee ylenmääräinen nokeentuminen jolloin palokaasut eivät virtaa hallitusti.
Kun laitetta käynnistetään, polttoainepumppu nakuttaa tankin luona (äänen kuulee selvästi), samaan aikaan hehkutulppa lämpiää. Sitten palopuhallin käynnistyy (kutsutaan kai turbulaattoriksi) ja jos laite toimisi, alkaa palotapahtuma ja ensisavut tupruaa puskurin alta. Ardic savuttaa "jonkin" verran muutaman sekunnin käydessään kylmänä. Jos käynnistyy, mutta sammuu pian, vika voi olla esim. kiertovesipumpussa (saa tarvikkeena) eli laite ylikuumenee koska vesi ei lähde kiertämään. Siellä on myös liekkivahti joka sammuttaa laitteen koska tulkitsee, että "ei liekkiä". Liekkivahdin silmän voi puhdistaa. Periaate on siis melko yksinkertainen.
Silloin kun minulla oli ohivuotoa, Ardicin kanssa moottori käynnistyi aina - ilman sahasi pitkään jo muutamassa asteessa pakkasta.