RallyBaron  Samppasport

SRS varoitus, ei pysty nollaamaan.

  • 26 Vastauksia
  • 1604 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3364
Vs: SRS varoitus, ei pysty nollaamaan.
« Vastaus #15 : 06.10.2024, 01:24:04 »
Loistavaa, että vika selvisi ja vika olikin kuin olikin niissä juotoksissa! :) Tuo DTCS meinaa suomeksi siis "vikakoodia", eli tässä tapauksessa sitä, että niitä ei ole, joten kaikki hyvin. Olettaen siis, että mittaristossakaan ei pala mitään ylimääräistä.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3024
  • www.vrcf.fi
Vs: SRS varoitus, ei pysty nollaamaan.
« Vastaus #16 : 06.10.2024, 07:51:03 »
Hyvä homma. Näitä elektroniikan tinaajia saisi olla enemmän, meinaan hommia riittää. Aina kannattaa kokeilla jos taitoa riittää. Itselläkin olis nyt kasa tinattavaa mutta kun ei ole tekijää, pitäiskö se itsekkin vaan ruveta harjoittelemaan..

Poissa JuhaManninen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
Vs: SRS varoitus, ei pysty nollaamaan.
« Vastaus #17 : 06.10.2024, 11:38:25 »
Tuo DTCS meinaa suomeksi siis "vikakoodia", eli tässä tapauksessa sitä, että niitä ei ole, joten kaikki hyvin.
Juu, mutta testeri näyttää punaista ja väittää että 1 vikakoodi löytyy. Otin siitä kuvankin ja laitan liitteeksi.
Vian selitys on sitten, ettei vikoja ole. Hassua. Ehkä testeri itse meni sekaisin.
Muissa kohdissa lukee "No fault codes found" eli vähän eri teksti.

Lainaus
Olettaen siis, että mittaristossakaan ei pala mitään ylimääräistä.
Ei ole varoitusvaloja eikä -tekstejä. Kaikki toimii. Ja menee katsastuksestakin läpi kaiken järjen mukaan. :)


Volvo S60 2.4T AWD vm. 2002 tällä hetkellä.

Poissa Toby

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • MINÄ vs. KIVI …kärsivällisempi voittaa…
Vs: SRS varoitus, ei pysty nollaamaan.
« Vastaus #18 : 06.10.2024, 12:43:48 »
Juu, mutta testeri näyttää punaista ja väittää että 1 vikakoodi löytyy. Otin siitä kuvankin ja laitan liitteeksi.
Vian selitys on sitten, ettei vikoja ole. Hassua. Ehkä testeri itse meni sekaisin.
Muissa kohdissa lukee "No fault codes found" eli vähän eri teksti.
Ei ole varoitusvaloja eikä -tekstejä. Kaikki toimii. Ja menee katsastuksestakin läpi kaiken järjen mukaan. :)



Pääseekö tuosta valikosta eteenpäin katsomaan mikä se ecm:n vika tai vikakoodi on?

Eikös toi ole vähän niinkuin eri moduuleiden lista, jonka alla on vielä erittely?

Muistaakseni (eri automerkin) icarsoftissa sinne tietoihin pääsee käsiksi… siitä nyt on jo vähän aikaa, kun sitä aparaattia räpläsin.
 :P

 
Kunnes ruoste meidät erottaa…

Poissa JuhaManninen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
Vs: SRS varoitus, ei pysty nollaamaan.
« Vastaus #19 : 06.10.2024, 12:48:24 »
Pääseekö tuosta valikosta eteenpäin katsomaan mikä se ecm:n vika tai vikakoodi on?
Kyllä. Sieltä löytyy edellä mainittu "No DTCS set", siis ei ole vikaa. Aika hassu vikailmoitus.
Volvo S60 2.4T AWD vm. 2002 tällä hetkellä.

Poissa Toby

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • MINÄ vs. KIVI …kärsivällisempi voittaa…
Vs: SRS varoitus, ei pysty nollaamaan.
« Vastaus #20 : 06.10.2024, 13:25:29 »
Kyllä. Sieltä löytyy edellä mainittu "No DTCS set", siis ei ole vikaa. Aika hassu vikailmoitus.

Ok. Hmmm… villi veikkaus. ECM ilmoittaa ehkä jonkun koodin, mutta sitä koodia ei ole siinä lukijassa?

Mut tietty se laite vois kyllä näyttää sen koodin, niinkuin numero/kirjainsarjana…

Noin niinkuin yleensä tietotekniikassa, jotta laiteohjelmisto voi ymmärtää jotain, on se sinne jonkun nörtin pitänyt ohjelmoida.

Mut siis ihan vaan pohdintana. Tän vois todentaa toisen firman kehittyneellä lukijalla…
« Viimeksi muokattu: 06.10.2024, 13:28:46 kirjoittanut Toby »
Kunnes ruoste meidät erottaa…

Poissa Toby

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • MINÄ vs. KIVI …kärsivällisempi voittaa…
Vs: SRS varoitus, ei pysty nollaamaan.
« Vastaus #21 : 06.10.2024, 13:42:56 »
Noita vikakoodeja kun ajattelee, niin tykkään tuosta Bilteman yksinkertaisesta vikakoodin lukijasta, joka osaa obd:n lisäksi lukea Volvon omat koodit.

Nimenomaa se ilmoittaa ne koodit Volvon omalla tyylillä (näin olen käsittänyt). Vielä ei ole tullut vastaan, että se ei olisi jotain koodia löytänyt.

Muutamaan otteeseen on sen koodin selitys jäänyt näyttämättä, kun ei ole sitä laitteessa, mutta sillä koodilla on sitten löytynyt netistä hakemalla.

Tuo on sen verta pieni aparaatti, että menee hanskalokerossa mukana kokoajan ja on sillä tien pientareella luettu vikoja ensiavuksi.

Sitten on ne paremmat laitteet millä jotkut lukee tarkempia tietoja ja joissa on toimintoja…

 :)  ::)  ;D

Edit… on näemmä biltema modernisoinut Volvo-lukijansa uudemmille automalleille. Netin ohjekirjan perusteella näyttäis kovin samanlaiselta ohjemisto, kuin monissa muissa lukijoissa, eli ei välttämättä näytäkään koodeja samallalailla, kuin vanhassa mallissa.

Parempi, vai huonompi?
 ???
« Viimeksi muokattu: 08.10.2024, 13:37:42 kirjoittanut Toby »
Kunnes ruoste meidät erottaa…

Poissa Subbe99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: SRS varoitus, ei pysty nollaamaan.
« Vastaus #22 : 15.10.2024, 19:14:24 »
Just hommasin tuon Bilteman lukijan kun ei jaksa aina roudata läppäriä autolle.
Hintaan nähden todella pätevä kapistus ja lukeminen on nopeaa.
Perhepiirissä on 4kpl V70 Vollea ikäluokissa 2000-2006 ja kaikki II koppaisia.
Volvo V70 2006 facelift Mk II 2.5t bensa
Volvo V70 2001 Mk II 2.4t bensa
Volvo V70 2000 Mk II 2.4 140hv bensa vapari

Poissa JuhaManninen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
Vs: SRS varoitus, ei pysty nollaamaan.
« Vastaus #23 : 16.11.2024, 23:06:27 »
Ok. Hmmm… villi veikkaus. ECM ilmoittaa ehkä jonkun koodin, mutta sitä koodia ei ole siinä lukijassa?
Mut tietty se laite vois kyllä näyttää sen koodin, niinkuin numero/kirjainsarjana…
Tosiaan nelimerkkinen koodi näkyy todellisten virheiden kohdalla yläreunassa.
Tämän "No DTCS set" kanssa näkyy "111", siis kolme ykköstä. En tiedä mistä on kyse, mutta ei tunnu haittaavan menoa.

Pienen viiveen jälkeen päivitys tilanteeseen:
Kaikki toimi hyvin monta viikkoa. Sitten tuli vanha tuttu "SRS turvatyyny, huolla heti" ilmoitus ja myös täsmälleen samat vikakoodit kuin aiemmin.
Tällä kertaa pystyin nollaamaan koodit ja ne pysyivät pois ainakin yhden reissun. Myöhemmin tulivat takaisin.
Lauantaina 2.11. otin mittariston taas irti ja juottelin huolellisesti. Otin irti myös jäähdytyslevyn, mitä en viimeksi tehnyt. Isoihin komponentteihin lisäsin tinaa kun ne liikkuvat tärinässä. Kiinalaisen puhaltimen kanssa kävin läpi pienetkin komponentit. Sain jopa yhden pienen pintaliitoskonkan irtoamaan. Olipa hankala saada takaisin paikalleen. Ei ollut 1980-luvulla noin pieniä komponentteja.
Olisi kiva tietää, missä kohdissa piirilevyä viat ovat. Silmällä ei näy mitään murtumia tai huonoja juotoksia. Umpimähkään joutuu juottelemaan ympäriinsä.

Mittaristo paikalleen ja koodien nollaus. Koodit pysyivät pois. Hyvä! Matkamittarin näyttö oli kuitenkin pimeä. Olinko kuumentanut jotain kohtaa liikaa?
Viisi päivää myöhemmin tapahtui ihme. Matkamittari alkoi toimia vaikken tehnyt sille mitään. Ajo kuoppaisilla hiekkateillä saattoi nyt vaikuttaa positiivisesti. En siis ollutkaan tuhonnut näyttöä.
Lukema on nyt n. 299300 km. Merkkipaalu 300000 km lähestyy.

Koodit ovat nyt pysyneet pois 2 viikkoa. Yksi asia kuitenkin pistää silmään. Kun laittaa virrat päälle, kaikki varoitusvalot syttyvät vähäksi aikaa, mutta turvatyynyn valo (ukko + pallo) palaa n. 2 sekuntia pitempään kuin muut ja sammuu viimeisenä.
Pahus kun en kiinnittänyt noihin huomiota aiemmin, mutta käsitykseni mukaan ne kaikki sammuivat yht'aikaa. Miten muiden Volvoissa?
2 s. viive ei haittaa mitään jos koodit pysyvät pois. Tarkoittaako se kuitenkin, että mittaristossa on edelleen vähän vikaa, vai onko itse turvatyynyssä piilevä vika? Tiedä vaikka laukeaisi silmille joskus. No, se on sen ajan murhe.
Volvo S60 2.4T AWD vm. 2002 tällä hetkellä.

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: SRS varoitus, ei pysty nollaamaan.
« Vastaus #24 : 17.11.2024, 11:19:46 »

Koodit ovat nyt pysyneet pois 2 viikkoa. Yksi asia kuitenkin pistää silmään. Kun laittaa virrat päälle, kaikki varoitusvalot syttyvät vähäksi aikaa, mutta turvatyynyn valo (ukko + pallo) palaa n. 2 sekuntia pitempään kuin muut ja sammuu viimeisenä.
Pahus kun en kiinnittänyt noihin huomiota aiemmin, mutta käsitykseni mukaan ne kaikki sammuivat yht'aikaa. Miten muiden Volvoissa?
2 s. viive ei haittaa mitään jos koodit pysyvät pois. Tarkoittaako se kuitenkin, että mittaristossa on edelleen vähän vikaa, vai onko itse turvatyynyssä piilevä vika? Tiedä vaikka laukeaisi silmille joskus. No, se on sen ajan murhe.

Mulla tekee samoin autona s80 2.4T vm.01 eli sulla tuolta osin mittari OK.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6639
  • Global alligator
Vs: SRS varoitus, ei pysty nollaamaan.
« Vastaus #25 : 17.11.2024, 15:26:14 »
Juu, samanlailla...
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa JuhaManninen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
Vs: SRS varoitus, ei pysty nollaamaan.
« Vastaus #26 : 17.11.2024, 16:17:52 »
 :)
Uuden veroinen auto siis!
Volvo S60 2.4T AWD vm. 2002 tällä hetkellä.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy