Elekma  Autoracing

Volvo 240 DL -88

• 1 Vastauksia
  • 517 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Late240

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Volvo 240 DL -88
« : 13.10.2024, 11:03:27 »
Tehdään nyt tästä minun ekasta autosta joka ei ollut peltoauto, tänne showroomiin kun tuli otettua takaisin ajoon tänä vuonna. Elikkäs tuli hankittua tämä yhdellä minua ennen ajossa ollut 240 vuonna 2019. Auto on säilynyt tosi hyvin ja on täysin räpeltämätön  8). Autoa oli säilytetty lämpöisessä tallissa ja autossa oli iso pino papereita mukaanlukien täydellinen huoltohistoria sekä auton alkuperäinen ostokuitti. Auto oli viimeksi katsastettu ennen minua 2011 ja jäänyt sen jälkeen seisomaan edellisen omistajan kuoltua.

tässä vähän tuon auton tarkemmista tiedoista ja varusteista...

Malli: Volvo 240 DL vm.1988
Moottori: B200K
Vaihteisto: 4-Lovinen M45
Väri: Polar White 189-2

Varusteista sellaista että tuo on niin karvalakki malli kun 240 Volvo voi olla. Ei edes ole asennettu vetokoukkua tai lohkolämmitintä, saatika ohjaustehostinta.... ;D
Toki on siinä nyt Virgot alla, iso kierroslukumittari, pieni kello ja jalopuuratti.

tuossa muutama kuva 2019 kun tuon hankki:

2019 Aluksi autoon vaihtui puhallinmoottori ja virtalukonpohja sekä talvirenkaat jotta sillä pääsi koululle siirtokilvillä kunnostamaan leimalle. Siellä tein autoon katsastustarkastuksen ja sitten siihen vaihdoin jarrukilvet, etupalkin, eteen jarruputket ja jarruletkuja, sekä tein siihen huollon. Sen jälkeen kotona iskän kanssa korjattiin lattian ruostereikä. Niillä sai siihen vuoden leiman ekalla yrittämällä.

Sen jälkeen sinne laitettiin opetuspoljin ja pääsi aloittamaan ajoharjoittelun. Sitten oli inssi ja ekalla meni läpi. :). Sen jälkeen se oli minulla käyttöautona vuoden jonka jälkeen se jäi ajosta toisen 240:sen johdosta. (sekä kynnysten päiden ruostevaurioiden takia)

2023 Siihen vaihdettiin takaakselin puslat ja herkistelin jarrut

2024 Putsasin kaasarin sekä käytettiin ruostekorjaksissa iskän kaverin korjaamolla. Meni taas leimasta läpi ilman korjauskehotuksia. Tänä vuonna korjasin autosta kaikki auton pintaruostekohdat hiomalla, hapottamalla fosforihapolla ja sen jälkeen maalaamalla kaikki ne kohdat, sen jälkeen massasin helmat uusiksi. Sen jälkeen oli auton vahaus ensin hiovalla vahalla ja sen jälkeen auton vahaus, sekä muoviosien hoito.

Tässä muutama tuore kuva autosta:
240 DL -88 B200K "Peltoauto", 240 DL -88 B200K "Papan Helmi", 244 DL -83 B19A, 240 GL -90 B200F "kentucky fried chicken", 244 Turbo -84, 850 Sportswagon -96, 850 Sportswagon -96

Poissa Juhizz

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Volvo 240 DL -88
« Vastaus #1 : 14.10.2024, 08:06:02 »
Onnea ekalle autolle.Siistiltä vaikuttaa.

Mun eka auto, kun kortin sain (2001), oli täsmälleen samanlainen. Vuosimalli -86 tosin.

Oli sekin hienossa kunnossa mutta koki lopulta lunastuskohtalon kun pakettiauto tuli risteyksessä takakonttiin.
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

Proturbo  Autodiagnoosi