Autoracing  KL-varaosat

V70 Diesel 08, polttoaineluukun kehyksen irrotus (erilainen malli).

  • 2 Vastauksia
  • 463 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Gunnar Gök

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
2008-mallin kiisseli-volvossa tuo pa-luukun sarana on ihan erilainen kuin löytämissäni keskusteluissa (varaosanumero 31218255/31218260) ja nyt pitäisi saada koko härveli irti autosta. Se on ilmeisesti kiinni autossa muovikynsillä ja takapuolelle pääsee käsiksi sisälokasuojan kautta, mutta ei nyt ainakaan ensipunnerruksella tuntunut irtoavan kohtuudella. Pitääkö se vain yksinkertaisesti rikkoa ja painaa sitten uusi paikalleen? Onko jotain muuta mitä tässä pitäisi ottaa huomioon, esim. lukkomekanismin osalta?





Poissa Ande92

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 460
  • www.vrcf.fi
Ulkomuistista menee, mutta lokarin kautta ylivuotoletku irti, takaluukun kautta lukkomekanismi irti. Sen jälkee ruuvi irti ja aivan lokarin kautta kynsiä painamalla sisäänpäi lähtee kehys irti.

Tuo kuvassa alempi vaikuttas olevan vuoden 2010?-> oleva, varmuutta ei ole onko yhteensopivia. Muistelisin kun aikanaan omaan -07 s80 tuon luukun ostin, niin ei uusi maksanut siniseltä montaa kymppiä
Volvo s80 D5 Summum-11
Volvo s80 D5 Summum-07
Volvo s80 2,4i Momentum -05

Poissa Gunnar Gök

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Loppurapsaa:

Rupesi tuo puolen auton purkaminen harmittamaan, niin päätin koittaa outlaw-tyyppistä oikopolkua ja tungin pitkän meisselin risan saranan väliin, nostin alatapin reiästään ja väänsin saranan jämän ulos autosta. Latviasta 28 eurolla ostetulle käytetylle osalle sama käsittely ja sen jälkeen sarana jousineen hollille, vähän voimaa ja napakka nyrkin isku perään. Sen jälkeen vielä luukun liikkeeseen pontta antavan jousen pää meisselillä kampeamalla paikalleen ja luukun pinnan pujottaminen kiinnikkeisiinsä.

Ei se tyä (=kolmisen minuuttia) vaan ne hunteeraamisen tiimat (=noin 6 viikkoa). Suosittelen.



 

Samppasport  Futurez