Autodiagnoosi  Carcom Oy

900:sen ovenkahvat

  • 5 Vastauksia
  • 1755 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
900:sen ovenkahvat
« : 17.01.2012, 09:13:50 »
Ajattelin kysyä neuvoa ennen ovien ulkopuolista vaselointia...
Eli tuohan on ilmeisen tyyppivika/ominaisuus että kahvat jää pohjaan talvella, mutta onko ongelma siinä näkyvässä jäässä ja auttaako sen painikkeen kevyt voitelu vai tarviiko rasvata oven sisältä?
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 900:sen ovenkahvat
« Vastaus #1 : 17.01.2012, 09:15:41 »
Tähän määkin haluan vinkin  :) Joka kerta jää kahvat pohjaan..
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: 900:sen ovenkahvat
« Vastaus #2 : 17.01.2012, 11:10:55 »
Todellakin auttaa voitelu, ei ole itsellä jäänyt ikinä pohjaan kun aina auton hankittuani olen kaikki kahvat käynyt läpi.

Kahva irti 2xM6 ja 1x ristipää. Sinne mekanismiin kahvassa reilusti öljyä, vaikka ihan moottoriöljyä. Hyvin todennäköisesti se toinen pultti, mikä avataan ovipahvin takaa sisältä, on mutteri kahvassa ruostunut jumiin ja joutuu poraamaan irti ja uusimaan pultin&mutterin. Kannattaa yrittää ennen pyörittämistä ohkasella taltta ruuvarilla se kahvan "kansi" pois jotta näkee mutterin ja samalla sitä voi pitää vähän vastaan pihdeillä(ettei pyörähtäisi muovikupissaan).

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 900:sen ovenkahvat
« Vastaus #3 : 17.01.2012, 11:14:50 »
Todellakin auttaa voitelu, ei ole itsellä jäänyt ikinä pohjaan kun aina auton hankittuani olen kaikki kahvat käynyt läpi.

Kahva irti 2xM6 ja 1x ristipää. Sinne mekanismiin kahvassa reilusti öljyä, vaikka ihan moottoriöljyä. Hyvin todennäköisesti se toinen pultti, mikä avataan ovipahvin takaa sisältä, on mutteri kahvassa ruostunut jumiin ja joutuu poraamaan irti ja uusimaan pultin&mutterin. Kannattaa yrittää ennen pyörittämistä ohkasella taltta ruuvarilla se kahvan "kansi" pois jotta näkee mutterin ja samalla sitä voi pitää vähän vastaan pihdeillä(ettei pyörähtäisi muovikupissaan).

Purkamin onkin tuttua hommaa, ku paripäivää sitten vaihdoin kuskin ovenkahvan..

Eli paljon öljyä liikkuviinosiin, niin pitäisi sen jälkeen olla ok..
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: 900:sen ovenkahvat
« Vastaus #4 : 17.01.2012, 11:20:02 »
Purkamin onkin tuttua hommaa, ku paripäivää sitten vaihdoin kuskin ovenkahvan..

Eli paljon öljyä liikkuviinosiin, niin pitäisi sen jälkeen olla ok..
Kyllä. Sinne kahvan sisäiseen linkkuun joka liitokseen kunnolla rasvaa ja liikuttelee sitä kahvaan pitkään ja hartaasti  ;D Lopuksi voi pyyhkiä ylimääräset rasvat pois.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 900:sen ovenkahvat
« Vastaus #5 : 18.01.2012, 10:47:08 »
Mulla on auttanut, kun on pienellä pillillä työntänyt ulkopuolen avauslipareen ja kahvan väliin öljyä, jotain notkeaa ja jäätymätöntä. Silikoniöljy toimi yllättävän hyvin.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

 

Elekma  Autoracing