Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.

  • 35 Vastauksia
  • 13958 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nercs

  • Vieras
Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
« Vastaus #15 : 25.01.2012, 12:04:58 »
Jokos kulutus Volvossa on se tehtaan ilmoittama,vai vielläkö mennään bensakoneen lukemilla?

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1141
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
« Vastaus #16 : 25.01.2012, 12:36:25 »
Miten jos lastuttaisi ja tyhjäisi hiukkassuodattimen + laippaisi EGR:n.
Saisi ainakin kaks kärpästä yhdellä iskulla. Oma on sen verran vanhempi, ettei ole tuota hiukkassuodatinta, mutta on lastu ja tukittu EGR. Kulutus tankkauksen yhteydessä laskettuna kesällä 5,65 L/100km ja talvella kun käytän Ardicia aika paljon, niin 6.2 L/100km. Vanhempi S60 -02 painaa (1616kg) lähes yhtä paljon kuin -06 V70 (1625kg) (edit ei ollutkaan D5 vaan 2.4D) .
Itse en ole huomannut mitään haittaa EGR tukkimisesta, sehän voisi esim. hidastaa koneen lämpiämistä. Toisaalta ennen tukkimista putki venttiilin jälkeen imusarjan suuntaan oli niin täynnä kuraa, ettei voi olla hyväksi koneelle.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2012, 12:39:06 kirjoittanut Jorma »

Poissa kytkijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
« Vastaus #17 : 06.09.2015, 19:51:29 »
Itselläni samoja oireita, laskettu kulutus 58kmh keskinopeudella 500km ajalta on noin 8.5l/100km. Maksimissaan ollut 20km siivuja viimeisen 1000km aikana, joten dpf poltto on voinut jäädä tekemättä.

Mitä aseeksi? Postissa on vida dice tulossa, jolla suoritan ensimmäisenä dpf pakkopolton ja seuraan paine-eroa. Motonetistä CRC maf cleanetia ja ilmamassamittari puhtaaksi.

Millä imu- ja ahtoputkien vuodot voi todentaa?

Miten egr toiminnan voi todentaa jos ei ole vikakoodeja? Tyhjäkäynnillä oltava kiinni... Muuta?

Ajo tietokone näyttää 6.9l keskaria, eli n. 1.5L liian vähän. Eli tietokoneen heitto on suht linjassa muiden vastaavien kanssa. Voisiko tästä päätellä, että vika ei olisi suuttimissa, kun ajotietokone kin on suht kartalla syötetystäpolttoaineesta?
Vida Pohjois-Savossa

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
« Vastaus #18 : 06.09.2015, 23:36:20 »
Itselläni samoja oireita, laskettu kulutus 58kmh keskinopeudella 500km ajalta on noin 8.5l/100km. Maksimissaan ollut 20km siivuja viimeisen 1000km aikana, joten dpf poltto on voinut jäädä tekemättä.

Mitä aseeksi? Postissa on vida dice tulossa, jolla suoritan ensimmäisenä dpf pakkopolton ja seuraan paine-eroa. Motonetistä CRC maf cleanetia ja ilmamassamittari puhtaaksi.

Millä imu- ja ahtoputkien vuodot voi todentaa?

Miten egr toiminnan voi todentaa jos ei ole vikakoodeja? Tyhjäkäynnillä oltava kiinni... Muuta?

Ajo tietokone näyttää 6.9l keskaria, eli n. 1.5L liian vähän. Eli tietokoneen heitto on suht linjassa muiden vastaavien kanssa. Voisiko tästä päätellä, että vika ei olisi suuttimissa, kun ajotietokone kin on suht kartalla syötetystäpolttoaineesta?

58km/h keskinopeus tarkoittaa tässä tapauksessa taajamapainotteista ajoa, eikö niin? Meillä on tuollaista ajoa päivät pitkät ja keskinopeus 55km/h. Pisin yhtämittainen pätkä tyypillisesti noin 25km ja siinäkin matkalla seisahduksia ainakin jokunen. Noin 6.3 taitaa tietsikka yleensä (parhaimmillaan)  sanoa ja talvella milloin mitäkin. Sanoisin että sun autossa mitään isompaa vikaa, perfectly normal se on. Itse olen rapsutellut ja tutkinut ja softauttanutkin mutta yksi asia pysyy: naftaa palaa. Ja paljon 8). Tuolla kulutus palstalla on milloin mitäkin lukuja mutta jos ajat taajamaa niin ne luvut voi unohtaa. Valmistajakin ilmoittaa näille yli kympin kaupunkikulutuksia
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2189
  • Näillä mennään
Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
« Vastaus #19 : 07.09.2015, 08:31:16 »
Sit ei voi kulutuksia verrata s80 ja v70. S80:pissä on toi parempi moottori ilman dpf:ää ja saman ikäisessä v70 on jo toi harmaa kantinen. Omat vienny noin 6-7 litraa ja harmaa kantiseen saa lisätä sen 2-3 litraa lisää. Dpf pois ja ohjelmointi ni alkaa kulutus laskea.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
« Vastaus #20 : 07.09.2015, 08:45:40 »
Käynyt mielessä että tuoko ne nostajaongelmatkin oman lisänsä harmaakoppaisten kulutukseen. Tuskin ainakaan laskee kulutusta
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa _WiLLe_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
« Vastaus #21 : 13.12.2019, 08:22:37 »
Lainaan nyt tätä vanhaa topikkia kun ei aina viitsi uutta aloittaa.
Eli loppukesästä tuli ostettua -06 d5 awd autom v70. Käsittämättömän mukava peli mutta rupeaa tuo kulutus nyt mietityttämään kun on melko nousujohdanteista koko ajan. Nyt on n.10tkm matkalla kulutus noussut jo 9.6l.
Oli se aluksikin mielestäni korkea ( 8.5 ) mutta laitoin lyhyen mittauksen piikkiin. Ei tuo 10tkm pitkä mittaus väli ole mutta kun lineaarisesti nousee ja on koko ajan yli 9 niin ihmetyttää.
Työmatka on 20km, ensin 4km 80 aluetta sisältäen kaksi risteystä, sitten 1km taajamaa, lapset jää siine, sitten taas 1km takas maantielle ja n.14km 80 aluetta töihin sisältäen 3 risteystä. Jos näiden ajojen lisäksi on tullut jotain muuta niin se on ollut käytännössä pelkkää matkaa ja vähintään 100km sivu.
Articci aamusin päällä, lämmöt hyvät, uudet renkaat, jarrut hyvät, ainoa auto pitkään aikaan jossa kaikki kaikki toimii mutta raastaa tuo kulutus.
Verrokkina otettakkon vanha 6.2d jenkki paku jolla vedettiin samaa reittiä 12l kulutuksilla.

Jos esim. Egr temppuilee niin miten totean sen?

Poissa kjamppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
« Vastaus #22 : 13.12.2019, 10:37:00 »
Jos EGR on aina auki ei tule mitään ilmoitusta koska silloin maailma pelastuu. Ilmoitus tulee vain, jos EGR on hiemankin liian vähän auki (kokeiltu). Eli VIDA:lla livedataa niin selviää. EGR voi olla mekaanisesti jumissa tai ohjainlaite rikki.

Kulutusta voi muuten nostaa myös pikkuhiljaa enemmän ja enemmän jumittuva jarrusatula. Tai edellä ajavan autoletkan nostama vesisumu on kyllästänyt ilmansuodattimen aivan tukkoon.

Nuo on kaikki itse koettu. Kun harmaakoppainen on kunnossa niin pitäisi mennä etuvetona alle 6,5. Nelivetona sitten vähän enemmän. Ardic pitää myös laskea pois, kulutus noin 0,5 l/h.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3467
Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
« Vastaus #23 : 13.12.2019, 10:40:42 »
Jarruista lähtisin ensimmäiseksi liikkeelle.

Poissa _WiLLe_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
« Vastaus #24 : 13.12.2019, 13:01:06 »
Putsarit ja muut huollot juuri tehty, ja täällä päin suomea ei noita letkoja pääse muodostumaan  :D

Jarrut käytin auki ja rasvasin kun auton ostin ja ainoa mikä jäi mieleen oli että eteen pitää levyt ja palat uusia seuraavaksi.
Eipä tuo iso homma olisi tehdä vaikka heti ja käyttää vielä takaakin jarrut auki samalla niin ompahan yksi mahdollisuus sitten vähemmän

Tuo livedata pitää kyllä katsoa kun saan hommaan vehkeet

Ps. Tämä on mustakoppanen
« Viimeksi muokattu: 13.12.2019, 13:04:53 kirjoittanut _WiLLe_ »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
« Vastaus #25 : 13.12.2019, 19:09:46 »
Jarruista lähtisin ensimmäiseksi liikkeelle.

Jos jarrut niin paljon laahaa että litran tai pari nousee kulutus niin sitä käryä ja naksumista ei voi olla huomaamatta
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6495
Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
« Vastaus #26 : 13.12.2019, 19:19:53 »
Jos jarrut niin paljon laahaa että litran tai pari nousee kulutus niin sitä käryä ja naksumista ei voi olla huomaamatta

Joo niiden pitäisi käteen tuntuvalla kuumuudella erottua, normaaleja jarruja koskettelee paljain käsin ilman kipua.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
« Vastaus #27 : 13.12.2019, 21:39:12 »
Jarruille täältäkin ääni... Ite pidän tuota hetkellistä kulutusta näytössä ATK:lta ja vaikkei se absoluuttista totta näytäkään ni ainakin mahdolliset muutokset.

Voimaahan tuossa perusmallissakin on senverran ettei laahausta huomaa. Ajon jälkeen kun vannetta kokeilee ni pitää olla ihan kylmä, mikäli jarrut kunnossa...
"If I die... I die..." <- joku

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
« Vastaus #28 : 13.12.2019, 23:53:39 »
Jos jarrut niin paljon laahaa että litran tai pari nousee kulutus niin sitä käryä ja naksumista ei voi olla huomaamatta

Tarkoitin tällä sitä että noin kovan laahauksen olisi huomannut jo ennen kuin kulutus alkoi askarruttamaan. Toisin sanoen en usko että jarrut syypää
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa _WiLLe_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4d -06 kuluttaa paljon.
« Vastaus #29 : 14.12.2019, 09:59:32 »
No juu en minäkään usko, että jarrut ovat koko totuus koska luulisi huomaavan ajossa muutenkin jos reilusti laahaavat.
Mutta osasyynä voivat hyvinkin olla

 

RallyBaron  Samppasport