Arvon foorumilaiset. Olen tässä viime aikoina pähkäillyt uuden Volvon hommaamista. Se olisi tulossa ns. järkiautoksi eli ylläputokulut olisi mukava saada pidettyä maltillisina. Käyttövoimista olen ollut hieman kahden vaiheilla, eli siirtyisikö jo nyt täyssähköön vai menisikö vielä esim. 5+ vuotta fossiilisilla polttoaineilla ja seuraisi kehitystä. Ehkä jälkimmäinen on todennöisempi tässä vaiheessa, koska kehitys niin huimaa tuolla sähköpuolella.
Mikä olisi luotettava moottori, jolla voisi todennäköisesti hyvin mielin ajella yli 300 tkm? Jonkin verran dieseleitä tullut katsottua, mutta ne on demonisoitu niin pahasti, että mietityttää vaikkapa se, mitä egr tekee moottorille pidemmällä aikavälillä. Siksipä katseet on enemmän olleet bensakoneissa, varsinkin kun ajokilometrit ovat toistaiseksi aika kohtuullisia.
Muutamia huomioita:
-Olen katsonut 2015 ja sitä tuoreempia malleja
-Tilaakin olisi mukava olla eli ehkä luokkaa V60 olisi optimi. Kuitenkin V40 voisi mennä hätätapauksessa myös.
-AWD ollut myös mielessä, mutta vuodessa ehkä viikko tai pari, jolloin sitä todellisuudessa tarvitsisin
-Manuaali vs geartronic: ei oikein väliä, kunhan kestää
-Jonkin verran kuullut ongelmista, että koneet syövät öljyä eli mielellään sellainen malli, jossa olisi jo männänrenkaat (tai mahdolliset muut ongelmat) todettu toimiviksi/korjatuiksi
-Itse huolehdin, että huoltokirja on kunnossa autoa ostettaessa
Kiitos paljon jo etukäteen kommenteista!