Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V70 2.4D vm.-09 viriprojekti(ferrita kuvia lisätty) Auto myyty!!

  • 112 Vastauksia
  • 45574 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #60 : 01.03.2012, 10:37:33 »
Hups! Väärä kuva.
Laitoit maza ihan oikean kuvan ;) Tuossa ylempänä puhuin ehkä vähän harhaanjohtavasti r mallin puskurista. Mutta aiemmin tuolla olen kyllä maininnut että puskuri on r-desing mallin lirpake. Mutta vähän sporttisuutta tuolla haen, ja tuplaulostulot haluan myös, niin olihan se tuo tilattava. Vaimentajat ja putkenpäät tulee Ferritalta. Vaihtoehtona olisi ulostuloiksi pyöreät 3":an, tai niin isot ovaalit kuin noihin vakiokoloihin saa, tai pienemmät tuplaovaalit per puoli. Eihän niihin vakiokoloihin kovin isoja ovaaleja saa mitä olen katellut. On kuitenkin paikat puskurissa tehty pyöreille ulostuloille. Niin ei siihen vakiokoloon kovin kummosta ovaalia ilman puskurin työstöä saa. Ja juuri nyt ei kiinnostaisi pätkääkään tuon puskurin modaaminen ovaaleille. Olisi niin helppoa vaan tökkää siihen isot pyöreät ulostulot.

Kattospoileri lähtee myös tilaukseen. Täällä kun lukijoita on kuitenkin parikymmentä käynyt, niin olisi kiva jos joku/jotkut viitsisivät vähän auttaa ulostulojen valinnassa.
Eli pyöreät, ovaalit, vai 2 ovaalia per puoli.

Rohkeasti vaan ehdotuksia tänne :) Tuo 2 ovaalia per puoli olisi omaan silmään kaikkein hienoin. Mutta sitten joutuu puskuria drillaamaan jo tosissaan. Ja ei millään jaksaisi....mutta heitelkää mielipitetä. Kaikkia kuunnellaan. Vaikka loppujen lopuksi siitä tulee sellainen kuin omaan silmään näyttää hyvältä. Mutta kiva olisi tietää minkälaisia mielipiteitä muilla on :)
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa OssiKaba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #61 : 01.03.2012, 10:51:50 »
Laitoit maza ihan oikean kuvan ;) Tuossa ylempänä puhuin ehkä vähän harhaanjohtavasti r mallin puskurista. Mutta aiemmin tuolla olen kyllä maininnut että puskuri on r-desing mallin lirpake. Mutta vähän sporttisuutta tuolla haen, ja tuplaulostulot haluan myös, niin olihan se tuo tilattava. Vaimentajat ja putkenpäät tulee Ferritalta. Vaihtoehtona olisi ulostuloiksi pyöreät 3":an, tai niin isot ovaalit kuin noihin vakiokoloihin saa, tai pienemmät tuplaovaalit per puoli. Eihän niihin vakiokoloihin kovin isoja ovaaleja saa mitä olen katellut. On kuitenkin paikat puskurissa tehty pyöreille ulostuloille. Niin ei siihen vakiokoloon kovin kummosta ovaalia ilman puskurin työstöä saa. Ja juuri nyt ei kiinnostaisi pätkääkään tuon puskurin modaaminen ovaaleille. Olisi niin helppoa vaan tökkää siihen isot pyöreät ulostulot.

Kattospoileri lähtee myös tilaukseen. Täällä kun lukijoita on kuitenkin parikymmentä käynyt, niin olisi kiva jos joku/jotkut viitsisivät vähän auttaa ulostulojen valinnassa.
Eli pyöreät, ovaalit, vai 2 ovaalia per puoli.

Rohkeasti vaan ehdotuksia tänne :) Tuo 2 ovaalia per puoli olisi omaan silmään kaikkein hienoin. Mutta sitten joutuu puskuria drillaamaan jo tosissaan. Ja ei millään jaksaisi....mutta heitelkää mielipitetä. Kaikkia kuunnellaan. Vaikka loppujen lopuksi siitä tulee sellainen kuin omaan silmään näyttää hyvältä. Mutta kiva olisi tietää minkälaisia mielipiteitä muilla on :)

Kyllä mun mielestä tohon korimalliin sopii ehkä parhaiten ne pyöreät. 4:stä ulostulosta tulee vähän semmonen lippistuning-meininki, niitä kun välillä näkee kaiken maailman Golffeissakin. Noihin puskurin aukkoihin varmaan sopis ½-1" kuvassa olevia paksummatkin putket ihan jees. Sillä tulis sopivan hillitysti ulkonäköä. O0

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #62 : 01.03.2012, 11:34:14 »
Joo, eilen motarilla ohi paineli hissukseen aikast uusi A4:en 3.0tdi. Siinä oli mielestäni joko jokin cat-pack hässäkkä, tai sitten vaan ulostulot oli normaalia suuremmat. Sopi kyllä ainakin siihen tosi makeesti. Veikkaisin että oli 3:en tuuman ulostuloilla. Mutta huomattavasti isommat kuin tuollaisessa 3.0 tdi:sä vakiona. Hieno kyllä oli. No tänään käyn sen oman puskurin hakemassa kotiin, niin pääsee mittailemaan niitä koloja. Niin suurin piirtein näkee sitten minkäkokoista ulostuloa siihen menisi.

Mutta heicon sivuilta kattelut uuteen 60:een menevää putkistoa, ja se on 4 ovaalilla. Sopii kyllä ainakin siihen tosi makeesti. Joo ja mitään teinihässäkkää tästä autosta ei tule ;)
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa pantze1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #63 : 01.03.2012, 11:36:58 »
Makusteluasioita, mutta ite laittasin ehdottomasti pyöreät: http://www.mad4wheels.com/contents/detail.asp?id_pic=283717 O0 O0 O0

Omassa oli BSR:n ovaalit, eikä oma silmä niihin kyllä ikinä tottunut...
XC90 D5 -07 ≈220/480

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #64 : 01.03.2012, 12:03:25 »
Ovaalit, yksi per puoli.

Mutta heicon sivuilta kattelut uuteen 60:een menevää putkistoa, ja se on 4 ovaalilla. Sopii kyllä ainakin siihen tosi makeesti. Joo ja mitään teinihässäkkää tästä autosta ei tule ;)
Se Heicon putki on "feikki". Ne ulostulot on 5cm pitkiä, sen jälkeen ne jatkuvat yhtenäisenä putkena. Siitä ei kannata montaa sataa maksaa :)

edit: siis tämmöinen
« Viimeksi muokattu: 01.03.2012, 12:05:48 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #65 : 01.03.2012, 15:21:42 »
Molemmin puolin yksi ovaali, niin suuri kuin mahtuu  8)
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #66 : 01.03.2012, 18:07:59 »
Rohkeasti vaan ehdotuksia tänne :) Tuo 2 ovaalia per puoli olisi omaan silmään kaikkein hienoin. Mutta sitten joutuu puskuria drillaamaan jo tosissaan. Ja ei millään jaksaisi....mutta heitelkää mielipitetä. Kaikkia kuunnellaan. Vaikka loppujen lopuksi siitä tulee sellainen kuin omaan silmään näyttää hyvältä. Mutta kiva olisi tietää minkälaisia mielipiteitä muilla on :)

Ovaalin ehkä itse laittaisin. Tai sitten originaalin V70T6:n tyylisen pyöreän ja ovaalin välimuodon.
http://i528.photobucket.com/albums/dd321/gregorc08/09072008005.jpg


Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #67 : 01.03.2012, 18:53:21 »
Hienoa että mielipiteitä heitellään. Kiitokset siitä :)

Tilanne nyt tämä. Kävin tänään puskurin kotiin. Eikä siinä vielä kaikki. Tuli vielä sitten mukana 4kpl uusia parkkitunnistimiakin :o Ei siinä vielä mitään, koko paketti maksoi niinkin paljon kuin 203e!!!!! Meinaan vaan tuota hintaa. Naurettavan halpaa ;) mutta hyvä näin!

Puskuri

Vähän mittaa minkä kokoista rööriä tuohon menee

Ja tuossa Ferritan ulostuloilla sama puskuri. Ulostulot näyttäisi olevan 2.5"

Sopivasti tuossa vikassa kuvassa vielä samavärinen volle kuin itselläni on :) Siihen menee mitan mukaan juuri sopivasti ferritalta 102mm ulostulot. Ovaalit joutuu ikävä kyllä jättää nyt suunnitelmista pois, koska tuohon aukkoon ei sovi 120mm ovaali. Enkä rupea tuota puskuria drillailemaan.
Sen verran tulee eroa omaan puskuriin verratuna vikan kuvan puskuriin, että se musta alaosa saa tasoitemaalin ja päällä mustan värin. Lakan kansa tietysti ;)

Tuossa panzen laittamassa linkissä taitaakin olla jo 3" ulostulot. Täyttää kolot meinaa niin tarkasti. On muuten todella hyvännäköinen :)

Huomenna kiikutan puskurin kaverille maalattavaksi. Sitten kun puskuri on kiinni autossa, niin vielä mallaan siihen pyöreitä ja ovaaleja ulostuloja. Katsotaan miten iso ovaali tuohon järkevästi menisi. No se jää sitten nähtäväksi....
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #68 : 07.03.2012, 16:05:54 »
Pientä päivitystä välillä.

Tänään sain vasta puskurin kiikutettua kaverille maalaukseen. Siinä samalla pähkäiltiin että kun tuo autoni on vaalean värinen, niin jospa puskuri vedettäisiinkin kokonaan korinväriseksi. Saisi näin matalamman vaikutteen peräpäähän. No se tulee jokatapauksessa ensin kokonaan korinväriin. Ja sen jälkeen se musta ns"diffuusori" tyylinen lirpake olisi vedetty kiiltävän mustaksi.
Mutta taidanpa kokeilla tuota tosiaan korivärisenä ekaksi.

Tänään heitin myös sen ahtimelta lähtevän letkunpätkän mettään, joka korvasi siellä sitä alk.per. äänenvaimenninta. Koska se ei sinne optimi ole, kun letkun sisällä kiemurtelee kokomatkan liki 3mm paksuinen rautavieteri. Tekee ilkeitä pyörteitä ja ties mitä siihen heti ahtoputken alkuun. Mutta parempi se oli kuin alk.per.äänenvaimennin ;)  Kävin tutun luona pyörähtämässä päivällä ja siinä pikkumittailua, ja sis.halk. 46mm aluputkea tilalle. Pikkuisen vähän siitä putkesta pätkittiin pois, ja tuttu väänsi siihen koneella myös samalla topparit, niin eipähän pääse ampumaan letkuja irti.

Tuokin vielä menee vaihtoon. Tuo lähtö tehdään lopullisesti kahdesta 45 asteen mutkasta. Yritetään tehdä ahtoputkistoon kaikki mutkat mahd.loiviksi. Koko putkisto tulee samankokoisesta putkesta. Tuossapa nyt yksi kuva mikä siinä nytten kiinni.

Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #69 : 07.03.2012, 20:53:32 »
Pientä päivitystä välillä.

Tänään sain vasta puskurin kiikutettua kaverille maalaukseen. Siinä samalla pähkäiltiin että kun tuo autoni on vaalean värinen, niin jospa puskuri vedettäisiinkin kokonaan korinväriseksi. Saisi näin matalamman vaikutteen peräpäähän. No se tulee jokatapauksessa ensin kokonaan korinväriin. Ja sen jälkeen se musta ns"diffuusori" tyylinen lirpake olisi vedetty kiiltävän mustaksi.
Mutta taidanpa kokeilla tuota tosiaan korivärisenä ekaksi.

Tänään heitin myös sen ahtimelta lähtevän letkunpätkän mettään, joka korvasi siellä sitä alk.per. äänenvaimenninta. Koska se ei sinne optimi ole, kun letkun sisällä kiemurtelee kokomatkan liki 3mm paksuinen rautavieteri. Tekee ilkeitä pyörteitä ja ties mitä siihen heti ahtoputken alkuun. Mutta parempi se oli kuin alk.per.äänenvaimennin ;)  Kävin tutun luona pyörähtämässä päivällä ja siinä pikkumittailua, ja sis.halk. 46mm aluputkea tilalle. Pikkuisen vähän siitä putkesta pätkittiin pois, ja tuttu väänsi siihen koneella myös samalla topparit, niin eipähän pääse ampumaan letkuja irti.

Tuokin vielä menee vaihtoon. Tuo lähtö tehdään lopullisesti kahdesta 45 asteen mutkasta. Yritetään tehdä ahtoputkistoon kaikki mutkat mahd.loiviksi. Koko putkisto tulee samankokoisesta putkesta. Tuossapa nyt yksi kuva mikä siinä nytten kiinni.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Niin asiallinen, itselle pitäisi alkaa kanssa tuota rojektia tekemään, mutta ensin myytävä jotain nurkista että saa rahaa jostain. voisi itsekkin alkuun laittaa tuollaisen virityksen :P
volvoja - onhan noita.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #70 : 10.03.2012, 19:02:58 »
Mitäs tuo yllä oleva yv:viesti täällä tekee :idiot2:

Olkoon siinä. Tai modet vois poistaa sen kun ei tänne kuulu ;)

Tänään tapahtunutta. Sain vihdoinkin ittestäni sen verran itri, että tiputin ton puskurin keulalta, että saan tarkat mitat siitä minkälaista cooleria laitan tilaukseen.
Siellä on yllättävän hyvin tilaa isommalle coolerille. 760*300*76 ulkomitoilla oleva, menee sinne heittämällä. Saapi vielä hienot kiinnikkeetkin sinne.
Tube&fin kennolla tullaan menemään. Olin perjantaina taas fin-turbon Turusen kanssa puhelimessa, ja kyselin vähän tuon tulevan coolerin perään, kun tietää jo mikä ahdinkin siellä on. Lähinnä sitä että en turhaan lyö sinne liian isoa kennoa, joka tarvitsee minuutin täyttyäkseen.

No sain asiallisista tietoa taas pöytään, ja niillä mennään. Mishimoton oisin sinne laittanut, mutta kaikki on loppu futurezilta kun postasin sinne, ja kyselin mittoja edellämainitusta coolerista. Sielläkin ollaan todella asiakasystävällisiä. Oltiin heti valmiita ottamaan tarkkoja mittoja kun kyselin asiaa :) Harmi vaan että ovat loppu, ja haluan sen uuden coolerin sinne keulille nopeasti.

Ahtoputkia kävin myös laatikollisen perjantaina valmiiksi rohmuamassa. Putkiston rakennan ensin silikooneilla avustettuna mittoihinsa, ja sit kun kaveri kerkeää niin hitsaa putkistosta täysin yhtenäisen. Se on tod.näk. siinä kunnossa vuonna 2015 :D. Niin se jäi edellisessäkin autossa tekemättä. Protolla mentiin loppuunsaakka.

Mutta yhteenvetona voi todeta että helpoin coolerin vaihto edessä mitä ennen missään tarvinnut tehdä. Kiitos mahtavien tilojen.

Tällainen tulppa siellä vielä toistaiseksi on.



Noo, nytten vois huudella kurkun kaljalla, ja etsiä netin ihmeellisestä maailmasta sitä tulevaa cooleria. Ja kun löytyy, niin heti tilaukseen. Ehkä viikko, puolitoista, niin olisi tarkoitus olla kiinni kaikki.
On tuossa toinen auto mikä vähän hidastaa muitten hidasteitten kanssa.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #71 : 11.03.2012, 04:57:41 »
Mitäs tuo yllä oleva yv:viesti täällä tekee :idiot2:

Olkoon siinä. Tai modet vois poistaa sen kun ei tänne kuulu ;)

Tänään tapahtunutta. Sain vihdoinkin ittestäni sen verran itri, että tiputin ton puskurin keulalta, että saan tarkat mitat siitä minkälaista cooleria laitan tilaukseen.
Siellä on yllättävän hyvin tilaa isommalle coolerille. 760*300*76 ulkomitoilla oleva, menee sinne heittämällä. Saapi vielä hienot kiinnikkeetkin sinne.
Tube&fin kennolla tullaan menemään. Olin perjantaina taas fin-turbon Turusen kanssa puhelimessa, ja kyselin vähän tuon tulevan coolerin perään, kun tietää jo mikä ahdinkin siellä on. Lähinnä sitä että en turhaan lyö sinne liian isoa kennoa, joka tarvitsee minuutin täyttyäkseen.

No sain asiallisista tietoa taas pöytään, ja niillä mennään. Mishimoton oisin sinne laittanut, mutta kaikki on loppu futurezilta kun postasin sinne, ja kyselin mittoja edellämainitusta coolerista. Sielläkin ollaan todella asiakasystävällisiä. Oltiin heti valmiita ottamaan tarkkoja mittoja kun kyselin asiaa :) Harmi vaan että ovat loppu, ja haluan sen uuden coolerin sinne keulille nopeasti.

Ahtoputkia kävin myös laatikollisen perjantaina valmiiksi rohmuamassa. Putkiston rakennan ensin silikooneilla avustettuna mittoihinsa, ja sit kun kaveri kerkeää niin hitsaa putkistosta täysin yhtenäisen. Se on tod.näk. siinä kunnossa vuonna 2015 :D. Niin se jäi edellisessäkin autossa tekemättä. Protolla mentiin loppuunsaakka.

Mutta yhteenvetona voi todeta että helpoin coolerin vaihto edessä mitä ennen missään tarvinnut tehdä. Kiitos mahtavien tilojen.

Tällainen tulppa siellä vielä toistaiseksi on.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Noo, nytten vois huudella kurkun kaljalla, ja etsiä netin ihmeellisestä maailmasta sitä tulevaa cooleria. Ja kun löytyy, niin heti tilaukseen. Ehkä viikko, puolitoista, niin olisi tarkoitus olla kiinni kaikki.
On tuossa toinen auto mikä vähän hidastaa muitten hidasteitten kanssa.

Juu oli sulla viesti vähän pullahtanu väärään paikkaan, mutta onneks oli ihan asiaan liittyvää !  ???

Yllätyin että näissä uudemmissa noin pieni vakio cooleri. paljonko sen paksuus on ? meinaan mk2 on saman kokoinen cooleri kun jäähdytinkin.. hmmm! tuon coolerin kun saat hukattua ja sitä putkistoo niin  S* S* pitääpä sitten muuten jossain vaiheessa pitää jotain miittinkiä kun saan tuon oman samaan jamaan..
volvoja - onhan noita.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #72 : 11.03.2012, 11:27:10 »
Se mk2:en cooleri jäähdyttää suorastaan erinomaisen hyvin jo vakiona. Tosin virtausta sitten tarkemmin tiedä, pitäs cfm:ät mitata. Siihen on rakenteilla kans mittari, ja plugit. Juuri oli viimeviikolla yks Mk2 D5 Heicon softalla jne. Siinä pientä häikkää oli. Niin loggasin sitä tiellä, ja ihmettelin siinä sivussa että imulämmöt pysyy pirun alhaalla. Vaikka vetää vähän pitemmänkin kiihdytyksen. Taisi nousta parhaimmillaan 22-24 asteeseen. Ulkona oli muistaakseni +2-3astetta lämpöä. Siinä missä oma auto olisi tuottanut samalla vedolla 60-70 asteen imulämmöt ;). Mutta se on fakta että kunnon kennosto, kunnon päädyillä, vakion tilalle, on aina parempi vaihtoehto. Ja siihen päälle kun vielä lisätään kunnon ahtoputkisto.

Varsinkin jos autosta löytyy muita virejä vielä, niin homman hyöty vaan kasvaa kokoajan.

En nyt muista tuon vakiocoolerin paksuutta vaikka eilen ne mittasin. Aika liki tais olla 50mm paksuus.

Joo, kävihän tuo mielessä jo nyt kun noita putkia rupeen tekemään, niin siten kun ne lopuksi hitsataan tyylliin bolt-on, tulee yhdellä tai kahdella kiinnikkeellä. Niin siinä samallahan niitä tulisi sitten vaikka 3 putkistoa. Tosin nämä menevät vaan tähän mk3:een. Ja niille muille putkistoile pitäisi olla valmiit ostajat. En niitä tonne hyllyyn rupea tekemään toivossa, että kyllä ne menee ;)

Mutta kaikki on mahdollista. Vaikka ensimmäinen uuden mallin bolt-on cooleri putkistoineen olisi täysin toteutettavissa :)

No se siitä. Löysin eilen illalla muuten coolerin minkä tuonne pellin alle hyväksyn. Ja on juuri oikeilla mitoilla. Lähtee tilaukseen tänään ;) Ja puskurikin tulee ensiviikolla. Lomautuksia tulossa jne jne. Mitäköhän sitä rupeisi myymään kaapeista :idiot2:

Joo, katellaan sitä miittiä. Ei paha idea :)

Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #73 : 11.03.2012, 12:48:42 »
Se mk2:en cooleri jäähdyttää suorastaan erinomaisen hyvin jo vakiona. Tosin virtausta sitten tarkemmin tiedä, pitäs cfm:ät mitata. Siihen on rakenteilla kans mittari, ja plugit. Juuri oli viimeviikolla yks Mk2 D5 Heicon softalla jne. Siinä pientä häikkää oli. Niin loggasin sitä tiellä, ja ihmettelin siinä sivussa että imulämmöt pysyy pirun alhaalla. Vaikka vetää vähän pitemmänkin kiihdytyksen. Taisi nousta parhaimmillaan 22-24 asteeseen. Ulkona oli muistaakseni +2-3astetta lämpöä. Siinä missä oma auto olisi tuottanut samalla vedolla 60-70 asteen imulämmöt ;). Mutta se on fakta että kunnon kennosto, kunnon päädyillä, vakion tilalle, on aina parempi vaihtoehto. Ja siihen päälle kun vielä lisätään kunnon ahtoputkisto.

Varsinkin jos autosta löytyy muita virejä vielä, niin homman hyöty vaan kasvaa kokoajan.

En nyt muista tuon vakiocoolerin paksuutta vaikka eilen ne mittasin. Aika liki tais olla 50mm paksuus.

Joo, kävihän tuo mielessä jo nyt kun noita putkia rupeen tekemään, niin siten kun ne lopuksi hitsataan tyylliin bolt-on, tulee yhdellä tai kahdella kiinnikkeellä. Niin siinä samallahan niitä tulisi sitten vaikka 3 putkistoa. Tosin nämä menevät vaan tähän mk3:een. Ja niille muille putkistoile pitäisi olla valmiit ostajat. En niitä tonne hyllyyn rupea tekemään toivossa, että kyllä ne menee ;)

Mutta kaikki on mahdollista. Vaikka ensimmäinen uuden mallin bolt-on cooleri putkistoineen olisi täysin toteutettavissa :)

No se siitä. Löysin eilen illalla muuten coolerin minkä tuonne pellin alle hyväksyn. Ja on juuri oikeilla mitoilla. Lähtee tilaukseen tänään ;) Ja puskurikin tulee ensiviikolla. Lomautuksia tulossa jne jne. Mitäköhän sitä rupeisi myymään kaapeista :idiot2:

Joo, katellaan sitä miittiä. Ei paha idea :)

Juu tuo vakio cooleri on tosiaan ihan hyvä, mutta kyllä siinäkin on huonotpuolensa juuri tuo virtaus ja että 1,8 paineiden jälkeen päädyt paukkunu. onneks itsellä on jo parempi cooleri tallissa ja sitten ahtoputkistoa hitsattuna jonkin matkaa, mutta joutuu sitä vielä silikooniakin käyttämään.
volvoja - onhan noita.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #74 : 11.03.2012, 13:26:27 »
Ihan uteliaisuudesta. Minkä kokoista sis.halkaisijaltaan aht.putkistoa sulle on tulossa?

Ja tuon tietysti unohdin tosissaan että kun sinne ahtoja ruvetaan työntämään tosissaan. Ja oletuksena että on isompi ahdinkin vielä, josta tulee jo sitä tuottoakin vielä enemmän vakioahtimeen verrattuna sen paineen lisäksi, niin kyllähän se alk.per.coolerin päädyt jossain vaiheesa antautuu. Ja rupeaa se virtauskin olemaan jo aika heikkoa 1.8- 2bar paineilla ja isommalla tuotolla. Niinkuin itselläni. Nyt ahdot on 1.8bar. Mutta kun saan nuo loppumuutokset tehtyä, on sitten viimeisen säätöpäivän aika. Ja tullaan tod.näköisesti 2bar paineilla kokeilemaan.

Mutta niinkuin aikaisemminkin todennut. Että tulpat kun saadaan poistettua tuolta, niin on hyvin mahdollista että jo tolla softalla luovuttaa sen 270. Mutta nälkähalu kasvaa syödessä.... ;)

Tarttee vaan nyt kabiiniin ahtomitarin kiinni. Pikkuveikalle esim. kun ruuvasin 3"putken turbolta taakse asti, niin rupesi heittämään levottomia ahtoja. Sai turbosmarttia oikein urakalla ruuvata kiinnipäin. Sen verran oli siellä vastapainetta putkistossa.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

 

Futurez  Kulkukoira