Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 2.4D vm.-09 viriprojekti(ferrita kuvia lisätty) Auto myyty!!

  • 112 Vastauksia
  • 45590 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viriprojekti
« Vastaus #90 : 01.04.2012, 12:09:23 »
No niin, garretin cooleri saapui viime viikolla, ja pulttasin sen heti kiinni. Samalla tein ottopuolen ahtoputken loppuun coolerille asti. Ja niinhän siinä kävi että paskaa tuli paketissa.

Ensiasennuksen jälkeen autoon ja kokeilemaan. Mitä v--tua? Ei voi olla totta! Missä odotettu herkkyys? Lagi nousi huomattavasti! Eli kaikki päin peetä!!! Takaisin pihalle, ja paketti auki ja nopea tsekkaus ettei jäänyt rättejä kiertoon(kerran näinkin päässyt tapahtumaan). Ei ollut nyt rättejä. Kone kiinni autoon ja takas kentälle loggaamaan.

Ei mene niin ei mene! Lyö coolerin ottopäästä täysin tukkoon. Virtausnopeus tuossa 48mm sis.halk.olevassa ahtoputkistossa on niin kova, että tuo garretin "pikkujättiläinen" menee tukkoon. Ja tietenkin sen ilmanmassan täytyy olla suht suuri mitä ahdin nyt tuottaa. Pelkän coren mitat ovat 450*190*76.

No rupesin sitten vielä tutkimaan asiaa. Ajattelin että kenno on kuitenkin 400:an hepan kenno, niin ei se noin surkea voi olla. Cooleri irti ja kalja voitelemaan aivoja. Siinähän se ensimmäinen pullonkaula olikin pian silmien edessä. Nuo coolerin päädyt ovat erittäin paksua valua. Ja niitten tulo/lähtöröörien seinämävahvuus on 8mm!!! Siihen kun kietastaan jyrkkä silikonimutka päälle, niin ahtoilma kun kohtaa sitten sen röörin päädyn, niin siellä röörin päälle kietaistun silikonin sisällä odottaa yllätys. Ne 8mm reunat siinä coolerissa. Niin vääjäämättä ahtoilma kun sinne tulee niin törmää myös vauhdilla niihin 8mm reunoihin, ja sitten siitä 54mm reijästä sisään vielä pitäisi mennä. No, en tiedä minkälaisia pyörteitä/pullonkaulaa se reuna sinne tekee, mutta se on fakta, että tuollaisia ei saa olla tiellä jos toimivaa haetaan.

No tuumasta toimeen ja työstin yhden loivan alumutkan lisää, jonka vein 10mm coolerin rööristä sisään. Nyt ei sitten mitään estettä enää ollut, vaan ahtoilma pääsisi vauhdilla kennolle.
No toimenpiteen jälkeen autoon, ja taas kentälle testaamaan. Eron huomasi heti kun pihasta lähti, ja kentäkokeet vahvisti vain asiaa. Nyt rokkasi hyvin :)

Vasta nytten uskalsin ensimmäistä kertaa runnuttaa autoa kunnolla. Ja täytyy sanoa että :3/4 jättää sen:(liikkuu) :). Sen verran vielä että jättöpuoli on vieläkin tekemättä. Ei tuosta paketista saa vielä 100%:ia irti.

Anyway, tässä ensimmäiset mittaustulokset jotka otettu portin kautta vcds:lä. Eli suht luotettavia pitäisi oleman. No kyllä se viisarikin aika rouheasti nousee ;)

Eli, 80-120 veto 4.2s lentävä lähtö.  100-150 7.4s. lentävä lähtö myös.
Hyvälle näyttää kieltämättä. Kun projekti on nyt puolitiessä. Nykyisen coolerin tilalle tulee vielä isompi. Ahistaa se vieläkin. Ja jäähdytysteho saisi olla parempi. Pakoputkisto alkaa olla liipasimen alla kohta. Ja viimeiset säädöt sen jälkeen.

Tässäpä vielä parit kuvat. Pari kuvaa myös logeista. Eka logikuva on vakiocoolerilla, ja jälkimmäinen garretilla(kun se ei vielä toiminut). Siinä hyvin nähtävissä kierrosten tahmea nousu.




Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viriprojekti
« Vastaus #91 : 03.04.2012, 16:42:41 »
Nou hätä ;)

Vakiocooleri keulilla taas. Otin uudestaan aikoja 80-120 välille. Ja on siinä vissi ero!!

Vakiocoolerilla 80-120 4.6s
Garretin coolerilla 4.2s

0.4s pois tuosta ajasta pelkällä coolerilla on jo mielestäni aika paljon. Jos miettii että miten paljon tehoja/vääntöjä pitäisi kaivaa enemmän, että ajasta saadaan tuon verran parempi.

Eli aikamoinen ero sittenkin kiihtyvyydessä kun tuo garretti keulilla. Portin kautta mitatut ajat. Ja samalla suoralla kumpaankin suuntaan.

Kysästään vielä atp:tä, jos vaihtaisivat tuon kaksi pykälää isompaan kennoon. Jos ei, niin tuolla mennään. Onhan se kuitenkin+400 hepan kenno. Vaikka pieneltä näyttääkin. Mutta se sisällä oleva corehan sen ratkaisee minne riittää ja miten virtaa.

Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa volles60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viriprojekti
« Vastaus #92 : 03.04.2012, 16:58:46 »
no onhan siinä ero, ja sit varsinkin pidemmät vedot kertoo viel enemmän..  ;)
S60 T8 Polestar -2021

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viriprojekti
« Vastaus #93 : 03.04.2012, 17:36:34 »
Joo, perhana unohdin kokeilla tuon 100-150 välin tolla vakiocoolerilla. Garretillahan se meni sen 7.4s. On se hyvä kun voi kentällä käydä kokeilemassa kun haluaa :)
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa volovov70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viriprojekti
« Vastaus #94 : 04.04.2012, 18:27:37 »
Mites tuon takahelman asennus tapahtuu, pitikö puskuria leikellä, voipi olla että itekkin laitan tommosen ku meinaa muuten olla melko ankeen näkönen.
V70

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viriprojekti
« Vastaus #95 : 05.04.2012, 18:43:52 »
Mites tuon takahelman asennus tapahtuu, pitikö puskuria leikellä, voipi olla että itekkin laitan tommosen ku meinaa muuten olla melko ankeen näkönen.
Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Tilaat vaan volvolta r-desingin takapuskurispoilerin, kuten heillä sitä kutsutaan. Sitten maalaus, vanhan alahelman irroitus ja uuden kiinnitys.

Very simpple,and nice ;)
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viriprojekti
« Vastaus #96 : 23.05.2012, 19:02:12 »
Joo..tovi on jo vierähtänyt juuri mitään tapahtumatta. Lomautukset välissä osasyynä. Mutta projektia jatketaan, sen minkä harrastuksiltani kerkiän.

Tänään biliasta kävin uuden lämpöpellin auton takaosaan. Nyt peittää sitten kummatkin puolet pohjasta. Nyt kun saisi sen putkiston vaan sinne. Putkistoa ruotsista odotettu jo 3-4 viikkoa. Muut tavarat löytyy putkistoon, paitsi ulostulot. Tälle viikolle luvattu toimitus suomeen.

Viime viikolla tuli cooleri viimeisteltyä kuntoon. Nyt on mallia bolt-on. Mapin anturireikä vielä poraamatta(iso homma).

Ei varmaan kauas heitä jos sanoisin että n.4 viikon päästä kaikki valmista viimeiseen säätöön. Kaikki irti periaatteella 8)

Vesiruutta tulee myös kesällä kiinni. Ei ehdi näihin karkeloihin.

Tässä vielä pari huonoa kuvaa coolerista.


Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa joans

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
Vs: V70 2.4D vm.-09 viriprojekti
« Vastaus #97 : 25.05.2012, 03:11:02 »
On kyllä mahtava Volvo kokonaisuudessaan tässä syntymässä!
Vesi kielellä jään odottelemaan projektin edistymistä ja sitä kuuluisaa H-hetkeä!  8)

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viriprojekti
« Vastaus #98 : 25.05.2012, 10:16:08 »
 -H- Kiitoksia vaan ::) Tätyypi toivoa että se H-hetki menee putkeen sitten.

Ulkonäköön panostan myös sitten erittäin hillitysti. Edellyttäen että autosta irtoaa ainakin se 275/600! Väännön suhteen ei ongelmia tule. Päinvastoin, viimeksikin niitä piti rajata viimeisissä modeissa jatkuvasti. Katsotaan mitä laatikko tykkää tulevista väännöistä. Vielä pelittää ainakin hyvin :) Tosin käytän aika paljon keppipuolta. Eikä niin paljon lapseta kuin 20:tä vuotta sitten.

Mutta kivahan näitä on pulailla.

Seuraavaakin projektia olen jo pyöritellyt päässä. Mutta siitä sitten kunhan tämä on ensin läjässä.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viriprojekti
« Vastaus #99 : 28.05.2012, 19:12:38 »
No niin, taas päästy vähän eteenpäin. Tänään saatiin ferritan ränni kiinni autoon. Ferrita ei kyllä taaskaan pettänyt äänimaailmallaan. Lotkottaa melkein kuin V8 :D Ei nyt ihan, mutta rouheet on lotkotukset.
Seuraavaksi dp:en muutos. Ja sitten ei muuta kuin säätelemään :)

Tässäpä parit kuvat ferritan T6:en vaimentajista ja vähän ränniä.



Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa Marko1478

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 215
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viriprojekti(ferrita kuvia lisätty)
« Vastaus #100 : 28.05.2012, 20:04:02 »
Ei kyllä oikeestaan paremman näkösiä ulostuloja voi enää olla, näyttää pirun hyvältä. Otappas pieni ääniklippi tännekin  :P
Volvo S60 2.4D Summum 2008
ex.Volvo V40 TD
ex.Volvo V70 T5 vm.2002

Poissa volles60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viriprojekti(ferrita kuvia lisätty)
« Vastaus #101 : 29.05.2012, 17:29:04 »
Nättiä on, täytyy tulla joku päivä kyylää ku kerkiää..  :)
S60 T8 Polestar -2021

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viriprojekti(ferrita kuvia lisätty)
« Vastaus #102 : 29.05.2012, 19:42:10 »
Hyvä että miellyttää muittenkin silmiä, kuin vain omia :)

Sitten vielä pientä takapakkia projektiin. H-hetkeä lykätty 4-6 viikkoa. Nykyinen garretin cooleri ei sittenkään riitä tähän aplikaatioon. Se että tätä samaista cooleria myydään bolt-onnina esim.c30 T 5/ ja  s40/v50 T5:si malleihin, ei nyt sitten ihan sama juttu olekkaan kuin nämä kiisselit. Varmaan on loistava cooleri kyseisissä bensa-aplikaatioissa sinne 400:aan hummaan asti. Mutta kun tässä jo nyt kuitenkin työnnetään 1.8baaria painetta 50mm linjaa pitkin coolerille, niin yksinkertaisesti menee ottopää tukkoon. Ei virtaa tarpeeksi nykyiselle ilmamäärälle.

Loggasin pari päivää sitten lämpöjä. 70-120 veto piirti koneelle 43 astetta sisäänotetun ilman lämpötilaksi. Ulkolämpötilan ollessa 22 astetta. Se on liikaa se! Joten tämä cooleri lähtee myyntiin, ja rupean uutta metsästämään.

Tehdään nyt kerralla kaikki paikat kunnolla, ja sitten vasta säätöön. Turha sinne on ryntäillä jos joku paikka tökkii 8)
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viriprojekti(ferrita kuvia lisätty)
« Vastaus #103 : 30.05.2012, 20:43:15 »
No niin, uusi cooleri löytynyt 8) Ei muuta kuin tilaukseen....tästä coolerista erittäin positiiviset kokemukset jo kahdesta autosta. Ei tuppaa nostamaan lämpöjä millään. Todellakin rahoille vastinetta. No katsotaan miten toimii kiisselissä kun saan keulille sen.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: V70 2.4D vm.-09 viriprojekti(ferrita kuvia lisätty)
« Vastaus #104 : 31.05.2012, 16:28:01 »
Hyvä että miellyttää muittenkin silmiä, kuin vain omia :)

Sitten vielä pientä takapakkia projektiin. H-hetkeä lykätty 4-6 viikkoa. Nykyinen garretin cooleri ei sittenkään riitä tähän aplikaatioon. Se että tätä samaista cooleria myydään bolt-onnina esim.c30 T 5/ ja  s40/v50 T5:si malleihin, ei nyt sitten ihan sama juttu olekkaan kuin nämä kiisselit. Varmaan on loistava cooleri kyseisissä bensa-aplikaatioissa sinne 400:aan hummaan asti. Mutta kun tässä jo nyt kuitenkin työnnetään 1.8baaria painetta 50mm linjaa pitkin coolerille, niin yksinkertaisesti menee ottopää tukkoon. Ei virtaa tarpeeksi nykyiselle ilmamäärälle.

Loggasin pari päivää sitten lämpöjä. 70-120 veto piirti koneelle 43 astetta sisäänotetun ilman lämpötilaksi. Ulkolämpötilan ollessa 22 astetta. Se on liikaa se! Joten tämä cooleri lähtee myyntiin, ja rupean uutta metsästämään.

Tehdään nyt kerralla kaikki paikat kunnolla, ja sitten vasta säätöön. Turha sinne on ryntäillä jos joku paikka tökkii 8)
Muutenhan tuo cooleri ei toimi tuossa sinun kokoonpanossa, mutta ei kait itse tuo lämpö 43 ole paha jos pitempi veto. Jos taas nousee parissa sekunnissa tuonne 22 asteen tuntumasta, niin sitten eri asia.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron