Joo, jotain pientä kokeilua oli pakko harrastaa eilen. Ajelin vastoin periaatteitani motonettiin etsimään sopivaa letkua turbolta lähtevän äänenvaimentimen(ahistimen) tilalle.
Eli äänenvaimennin pois, ja millilleen sopiva letku tilalle.
http://kuvablogi.com/nayta/3423211/http://kuvablogi.com/nayta/3423212/Letku on vain väliaikainen kokeilu. Letkuhan ei ole ihan optimaalinen,koska sisällä on metallivieteriä. Mutta varmasti parempi kuin tuo äänenvaimennin. Pakko oli vaan jotain tehdä/kokeilla. No sai ainakin aika rouheat turbon puhinat tuolla letkulla

Tuntumat tienpäällä. Vaikea varmaksi sanoa kun niin liukkaat tiet, mutta tuntuisi reagoivan pieneenkin kaasun painallukseen paremmin. Vaste siis tuntuisi ehkä paremmalta. Tietokoneen mukaan keskikulutus tipahti 0,1-0,2l???
Moottoriin on nyt tässä väliajalla tehty myös RVS käsittely kahteen kertaan. Laatikkoon kerran. Ja lisäksi naftapumppu sai käsittelyn. Nyt autolla ajettu käsittelyjen jälkeen n.2tkm.
Kulutus on tippunut omassa tapauksessani n.0,5l, näitten käsittelyjen jälkeen. Uskokoon ken haluaa

Nyt tartteisi saada tuo cooleri asia hoidettua. Ja samalla koko ahtoputkisto. Pakoputkisto tulee saamaan myös päivitystä. Tahti on vähän verkkaista, eikä tuo murtunut selkä ainakaan sitä edesauta.
Mutta projektia jatketaan

EDIT:Eilen illalla ajelin vanhan noin 70km pitkän testilenkkini. Ajatuksenani seurata tietokoneen kulutusnäyttöä. IKINÄ en ole ajanut tuota lenkkiä kesk.kulutuksella 5.1l(tietokoneen mukaan)ennen vaimentimen poistamista kesk.kulutus ollut 5.4l. Sääolosuhteet n.samat,sama nopeus jne. Yhtään ei vedetä kotiinpäin