KL-varaosat  Race.fi

Faktatietoja kaipaillaan.

  • 6 Vastauksia
  • 873 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvorules

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Faktatietoja kaipaillaan.
« : 29.10.2024, 23:01:29 »
Se on iltaa.
Omistuksessa XC60 T6 Vuosimalli 2022 ja ajettu siihen kuudenkympin haituville.
Autoa myydään rangella 51 km sähköllä. En ole ikinä päässyt 35 km enempää, kesällä.
Ymmärrän sen, että ajotavat jne jne vaikuttaa. Mutta kun auto on ladattu täyteen, niin sinne ei edes luvata 38 kilometriä enempää.
Yksi akkukenno jo vaihdatettu, kun oli kuulemma vajaatehoinen. No ei tuo uutenakaan ole enempää kilsoja luvannut, vaikka autoa myydään 51.. kilometrin rangella. Jotain mä en nyt ymmärrä?

Poissa j3steri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Faktatietoja kaipaillaan.
« Vastaus #1 : 30.10.2024, 05:32:52 »
Eikös tuossa kuitenkin ole 11,6 kwh akku
V90 T6 recharge

Poissa tepaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
  • www.vrcf.fi
Vs: Faktatietoja kaipaillaan.
« Vastaus #2 : 30.10.2024, 06:59:55 »
35km kuullostaa ihan oikealta. Oma V60 t6 2021 menee 39-40km mutta on virtaviivaisempi niin ehkä siksi. Motari syö akkua. Taakamassa pääsee pitkälle.
Volvo XC60 D5 r-design  2010, Volvo V60 T5 2011, Volvo V70 2.5t Ocean Race 2006, Volvo V70 2.4t 2001, Volvo S40 1.8 1998

Poissa j3steri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Faktatietoja kaipaillaan.
« Vastaus #3 : 30.10.2024, 08:05:45 »
Kyllä toi oikealta kuulostaa. Oma V90 T6 -21 näyttää rangeksi purella 41km
V90 T6 recharge

Poissa Volvorules

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Faktatietoja kaipaillaan.
« Vastaus #4 : 30.10.2024, 08:10:48 »
Kiitos kaikille vastauksista. Motarilla laitan sähkön aina holdiin ja käytän vain pienemmillä nopeuksilla taajamassa. Mutta joo, mielenkiintoista että jo tehdas lupaus on tuo yli 50 km ja vaikka se onkin labra-arvo, niin luulisi akun ottavan edes vastaan tuon luvatun kilometrimäärän ja sen jälkeen kulutus tietenkin on itsestä kiinni, tätä lähinnä hain.

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9573
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Faktatietoja kaipaillaan.
« Vastaus #5 : 30.10.2024, 14:13:22 »
Mutta joo, mielenkiintoista että jo tehdas lupaus on tuo yli 50 km ja vaikka se onkin labra-arvo, niin luulisi akun ottavan edes vastaan tuon luvatun kilometrimäärän

Akkuunhan ei ladata kilometrejä sen enempää kuin bensakäyttöiseenkään autoon. Kilometrit ovat ajotietokoneen ennuste aiemmin toteutuneen kulutuksen suhteesta siihen mitä viisari sanoo tankin/akun tilanteesta.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Faktatietoja kaipaillaan.
« Vastaus #6 : 30.10.2024, 18:25:05 »
Kiitos kaikille vastauksista. Motarilla laitan sähkön aina holdiin ja käytän vain pienemmillä nopeuksilla taajamassa. Mutta joo, mielenkiintoista että jo tehdas lupaus on tuo yli 50 km ja vaikka se onkin labra-arvo, niin luulisi akun ottavan edes vastaan tuon luvatun kilometrimäärän ja sen jälkeen kulutus tietenkin on itsestä kiinni, tätä lähinnä hain.
Moro! Meillä on parisen vuotta vanhempi 2020 XC60 T8 kans 11,6kWh akustolla ja maksimi mitä olen päässyt on 41-42km. Yleensä näyttää maksimirangea nyt syyskylmilläkin 36km ja sen kyllä menee, joskus kesällä näyttänyt 38-39km ja nätillä ajolla sekä jarrutuksen B sähkön talteenotolla tuon voi saavuttaa. Kannattaa harkita jossain vaiheessa "aviloo" akkutestiä (SOH arvo % ja pisteytys 0-100), jos vähänkään epäilee akun kuntoa. Maksaa muistaakseni jotain vähän yli 100€ (oliko jossain liikkeessä 129€) ja toki merkkihuollossa saa pyydettäessä myös ilmaiseksi SOC käppyrät eli kyllä siitäkin suuntaa-antavasti näkee missä kunnossa akut sekä yksittäiset moduulit (6kpl) ovat. Ite olen havainnut, että välillä on hyvä ajella ja herkistellä akut ihan tyhjiksi sekä käyttää myös "charge" tilaa jolloin se polttomoottoriavusteinen lataus pääsee myös työskentelemään joten ei kaikki palikat siellä ihan toimeettomana konehuoneessa ole...
Tuossa viime viikonloppuna kävin Kajjjjaanisa mutkan n. 185km suuntaansa ja mennessä oli akut täynnä, ajelin "hold" päällä välillä sekä ennen Kajjjjaania jopa latasin lisää akkua ajon aikana n. 50%:iin, kulutus oli n. 6,48L mennessä ja tullessa ajelin 20-30km ensin pääasiassa akulla ja muuten polttiksella (välillä jopa ohituksia power-modella ja latasikin pari kilsaa lisää...) -> kulutus oli tosi kohtuullinen 5,8L. Eli jos plugarilla opiskelee ajamaan, niin melko pieniä kohtuullisia kulutuksia kyllä saa. Meillä nyt kaikki ajot 4,35L/100km ja edellinen tankki meni 2,02L ja 2424km tuli matkaa. T6 varmaan vieläkin taloudellisempi ja long rangeissa etuna se, että sähköä riittää vähän pidempään, mutta aika samoissa ne pitkällä matkalla varmaan menevät vähän ajotyylistä riippuen ja esim. käyttääkö ilmastointia koko ajan päällä, sehän lisää polttomoottorikäytössä kulutusta aika reilustikin ::) Pikku pätkillä kaupungissa varmaan se ja sama onko long range vai ei, kun koko ajan vaan latailee. Käsittääkseni se uudempi tehokas takasähkömoottori on kuitenkin varsin taloudellinen, mutta nissä sähkönkulutusta lisää se sähkötoiminen lämmitin (ja moottorille ei mitään lämmitystä! :'(), vanhemmissa taas bensankulutusta lisää webasto. Ojasta allikkoon, se ja sama varmaan... Tässä alla pari käppyrää oman auton hybridiakustosta, sain sen merkkihuollosta kai "ilmaiseksi" tai en laskusta huomannut kyllä, että olisi maksanut maltaita. Omasta mielestä ainakin tasaiset arvot eli vaikuttaisi laadukkaalta tuo akusto, mutta väkisinhän ne ajan kanssa sitten menettävät latauskykyä jne :




« Viimeksi muokattu: 30.10.2024, 18:27:29 kirjoittanut volvoandy »
1. XC60 T8 TE MY2020 129tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

 

KL-varaosat  Race.fi