Meillä oli 2019 V60 D3 AdBluella pari vuotta ja lähti 220 tkm ajettuna. Tuona aikana meni yksi NOx-anturi, muuten toimi todella hyvin sen puolesta.
Työkaveri vasta osti +200 tkm ajetun V90 CC:n ja on kuulemma hyvä auto. Siinäkään ei ole kusivehkeitä, niin ei tule niitä murheita.
Mulla lähtee vasta ensimmäinen talvi T8:lla, niin en nelivedon toimivuudesta osaa sanoa juuta enkä jaata. Joku muu osannee vastata siihen paremmin. Jos hybridiin päätyy, on syytä etsiä sellainen auto, johon ERAD:in öljyt olisi vaihdettu, tai sitten mahdollisimman vähän ajettu auto. Koeajolla tarkasti kuunneltava takapäätä, ettei sieltä kuulu mitään ylimääräisiä ääniä ja liikkeellelähtö ja suunnanvaihto tapahtuu tasaisesti. On kallis paukku, jos itse pitää maksaa, mutta toisaalta, siihen nähden mitä näitä autoja on tehty, niin ei näitä ERAD-vikoja niin hirveästi ole ollut.
Mataliahan nämä ovat, mutta itse en ainakaan XC60:stä halua, kun ei tahdo pöly pysyä auton ulkopuolella johtuen takaovien ja pyöränkaarien toteutuksesta.