Noniin, nyt toimii taas. Vaihdoin releet rem yksikköön, turhaan. Vika jatkui, vaikka vaihdoin rmi5 ja 6 releet (6 oli nyt hyödytön vaihtaa, mutta laitoin nyt samassa). Otin kummatkin takavalot irti, ja hioin hiomapaperilla jarruvalojen liitokset, ja laitoin kontaktispraytä. Ei auttanut. Myös kärryn pistokkeeseen suihkasin kontaktispraytä johtojen puolelta. Vika poistui lopulta, kun huomasin että vasemmalla oli jarruvalona 21w5w, ja oikealla se mun laittama 21w4w, vaihdoin myös oikealle 21w5w, koska 4 wattisia ei ollut enempää. Vika poistui sillä.
En tiedä, mistä vika alunperin johtui, voi olla että se yksnapanen väärä polttimo oli sit 5 wattinen, tai jotain sinne päin, ja vika jatkui koska wattimäärät oli inasen eri, kun uuden laitoin oikealle paikoilleen takavalon vaihdon yhteydessä. Tarinan opetus kuitenkin, että kannattaa tarkistaa kummatkin polttimot, että on tismalleen samanlaiset, ja saman wattiset.
Ja niille, ketä haluaa vaihtaa takavalon releet suht nopeasti ja helposti, niin kannattaa se sivuluukun alapuolella oleva kapea muovi, mihin se sivuluukku lukittuu, rälläköidä tai muuten leikata halki, varoen ettei osu remiin. Sen jälkeen sivumuovia saa venytettyä sen verran, että käsi mahtuu helposti väliin vaihtamaan jarruvalolle releen. Toimii aivan loistavasti/on tukeva tuo sivumuovi, vaikka sen halkaseekin. Muistakaa vaan varoa, kun jarruvalon relettä irrotatte, ettei rele rma3 irtoa helvettiin sen rmi5 suoraan takaosasta. Itsellä kävi näin, ja sain paskahalvauksen melkein, että mitäs helvettiä nyt teen. Rele löytyi onneksi, ja sain sen käsikopelossa takasin paikalleen. Ohessa kuva, mistä halkasin sen muovin, että sivumuovi venyi hyvin. Se ei haittaa, jos se on halki tuosta kohdasta. Tän vinkin löysin englanninkielisiltä foorumeilta, joku muukin oli näin tehnyt.
Mutta joo, semmonen kuvio tällä kertaa. Seuraavaksi hehkutulppien vaihto edessä, joko tänään vielä tai huomenna. Kiitos avuista!
