Proturbo  Autodiagnoosi

V50 1.6D suuttimen vaihto.. neuvoja/vinkkejä suuttimen löytämiseen/uuden hankint

  • 14 Vastauksia
  • 1004 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Svolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Otsikon mukaiseen autoon suuttimen vaihto siis edessä. Vanha suutin on irti ja uusi pitäisi jostain metsästää. Moottorikoodina D4162T ja auto tosiaan v50 1.6D 2012

Vanha irroitettu suutin kuvana. Moottorikoodin tai rekisterinumeron kanssa kun yritän katsoa suuttimia niin tarjoaa useampaa suutinta, mutta yhdessäkään ei mitkään koodit/numerosarjat täsmää tuohon irroitettuun suuttimeen. Minkä koodin perusteella siis tuo uusi suutin pitäisi etsiä, ja minkä koodin perusteella sitten suuttimen korjausarvot koodataan?



Poissa Venalhan

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Continental/Vdo A2C59513556 suuttimet laitoin ja hyvin on pelannut.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3021
  • www.vrcf.fi
Ei ne numerot varmaan täsmääkkään vaan se suutin koodataan moottoriin. Itse yleensä koodaan nuo vdashin kanssa.

Poissa Svolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Suutin nyt vaihdettu. Juurikin tuohon vdo/continental suuttimeen. Aluksi kone nakutti todella reilusti ja kävi epätasaisesti. Koodautin suuttimen vdashilla, mutta edelleen hieman nakuttaa kiihdyttäessä. Mistä tämä voisi johtua?

Poissa Venalhan

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Noin 1000km nakutti, ennen kuin rauhoittui. Saiskohan Vdashilla tehtyä suuttimien sopeutusajoa

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3021
  • www.vrcf.fi
Voi olla että vaatii hieman ajelua. Tai sitten voi tietty naputella jokin muukin paikka.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2024, 15:41:14 kirjoittanut jak900 »

Poissa Svolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Voi olla että vaatii hieman ajelua. Tai sitten voi tietty naputella jokin muukin paikka.

Luulisi että tuosta suuttimesta kyse, kun alkoi suuttimen vaihdon jälkeen, ja suuttimen koodaus selkeästi paransi ääntä

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Koodaus meni oikealle sylinterille? Ranskalainen numerointi niin ykköspytty vauhtipyörän päässä.

Loput 3 suutinta samaa sarjaa /alkuperäisiä ja kunnossa?

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3021
  • www.vrcf.fi
Kyllä se oikein meni, Svolle tais käydä sen mulla koodauttamassa.

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Eikös tämä auto ole 1.6 D2 moottorilla vuosimallin ja orkkissuuttimen numeron perusteella?

Lontoon foorumilla olis vastaava tapaus ja maininta sopeutuksen suorittamisen tärkeydestä Vidalla + uusin softa olla ecussa. Kaippa Vdash:lla onnistuu myös?

https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=268323

Piuhalla joka tapauksessa kannattaisi katsella datasta näkyykö mitään poikkeavaa. Ja mikäli suuttimien korjausarvot saa näkyviin niin se paljastaa jo paljon tilanteesta.

Kyllä se oikein meni, Svolle tais käydä sen mulla koodauttamassa.

No sitten varmaan tuo homma on ok ;)
« Viimeksi muokattu: 25.11.2024, 22:54:16 kirjoittanut M141 »

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3021
  • www.vrcf.fi
Korjaus arvoissa oli heittoa tuon kolmosen kohdalla reilusti ja koodauksen myötä kaikki tasottui. Täytyypä vilkaista vielä vidasta tuo sopeutus, mielestäni sitä vaihtoehtoa siellä ei ollut koska nuo vaihtoehdot muuttuu autokohtaisesti.

Poissa huntti 37

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
ite vaihtanut jo kolme suutinta tohon volvoon ja ainut mitä on tarvinnut tehdä ottaa akun kengän pois jos ei rupea boksi tunnistamaan uusia suuttimia siihen mitään erillistä ohjelmointia tarvita boksi kyllä hoitaa sen säätöpuolen itsekseen

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3021
  • www.vrcf.fi
Kyllä tässä tapauksessa oli selkeä heitto ja käynti sen mukainen, koodaamalla muuttui. Laitoitko uusia vai käytettyjä?

Poissa huntti 37

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
käytettyjä muttei sillä ole väliä kun kummiskin se boksi säätää ne arvot kohilleen kun sen tehtävä on se tehdä itse suutin on vain auki tai kiinni ja (ajotietokone )määrittää miten pitkään ja missä kohdassa

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3021
  • www.vrcf.fi
Kyllä ne tähän saakka koodattu on mutta saahan tuon tehdä miten tykkää. Kyllä siinä ero on onko uutta ja vanhaa sekaisin. On auki ja kiinni mutta tuolla koodauksella haetaan korjausarvot kohdalleen eli se minkä aikaa se suutin on auki.
« Viimeksi muokattu: 30.11.2024, 16:03:49 kirjoittanut jak900 »

 

KL-varaosat  Race.fi