Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

940 lämppärinhana.

• 19 Vastauksia
  • 7137 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kempula

• Grand Luxe
  • **
Vs: 940 lämppärinhana.
« Vastaus #15 : 18.01.2012, 20:53:14 »
Eli moottori ottaa normilämmöt, lämpömittarin viisari sojottaa suoraan ylöspäin? Lämppärille menevä letku on kuuma? Luultavasti se läppä mikä ohjailee ilmaa, että miten paljon menee kennon läpi ei pelitä/jumii. Tai sitten kenno on tosi paskanen joko ulkoa päin tai sisältä. Onko siinä autossasi ilmastointi?
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa hukka

• Hukkapätkä
  • Turbo
    • Mun V70
« Vastaus #16 : 18.01.2012, 20:57:57 »
Eli moottori ottaa normilämmöt, lämpömittarin viisari sojottaa suoraan ylöspäin? Lämppärille menevä letku on kuuma? Luultavasti se läppä mikä ohjailee ilmaa, että miten paljon menee kennon läpi ei pelitä/jumii. Tai sitten kenno on tosi paskanen joko ulkoa päin tai sisältä. Onko siinä autossasi ilmastointi?

Normilämmöt on.. Mittari osottaa ylös päin. Läppärin letku on kuuma!
Täytyy yrittää viikonloppuna putsata kennoa ainakin ulkopuolelta. Kannattaisiko varalta putsata kenno myös sisältä, siihen tarkoitetulla puhdistusaineella?
Ei ole ilmastointi.

Missä tuo läppä siatsee, jos sitä kattelis kans viikonloppuna?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

hevonen

• Vieras
« Vastaus #17 : 18.01.2012, 22:21:50 »
En tiedä uudemman mallin määritelmää, mutta -98 asti tuo hana on kyllä ollut käytössä.
;D Laitoin sua varten tän syötiksi, puhuin etuvedoista, ... Arvasin että tartut.

Poissa mikan

• Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
« Vastaus #18 : 19.01.2012, 16:40:31 »
JOS hanaa ei löydy mistään. Mistä sitten etsin vikaa?
Autoni puhaltaa välillä haaleaa ilmaa suht nopeasti, välillä tuntuu ettei sisälle tule lämpöä millään..

Moottori lämpenee normaalisti. Termostaatin olen vasta vaihtanut! Nestettä on, eikä sitä kulu. Nesteen seassa ei ole öljyä. Ei kuluta öljyä. Joten kansi ei varmaankaan ole rikki.. Painetta tulee paisariin jonkin verran, mutta se on varmaankin normaalia? Joskus muistan lukeneeni että näissä on paisarinkorkissa vikaa? Miten vika ilmenee?
Kennonletkut lämpenevät, joten lämpö menee aikakin sinne asti.

Kaikki puhallus asennot eivät toimi, mutta uskon että vika on säätöpaneelissa.

Jos kenno on vaihdettu ja siellä on tarvikekenno, niin todennäköisesti kennon tiivistys on ketuillaan.

Omassa kontissani ei nissinssin kenno jaksa antaa ihan yhtä kuumaa kuin orkkiskenno, vaikka tiivistys on tehty uretaavivaahdolla. Ja hanakin on korvattu kupariputkella, kun mätänetin tarvikehana ei aukene tarpeeksi, vaan rajoittaa virtausta.

Suoralla putkella tai modatulla tarvikehanalla tulee kyllä toimeen, vaikkei -35C pakkasissa ihan t-paidassa viitsi ajella.

Jos alipainehana on alkuperäisessä paikassaan, niin se on konehuoneessa siinä moottorin ja tulipellin välissä, ylemmässä letkussa.

Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa hukka

• Hukkapätkä
  • Turbo
    • Mun V70
« Vastaus #19 : 21.01.2012, 19:16:01 »
Otin vertailu kohteeksi lankoni b200f:n siinä oli hana, mulla ei. Sillä oli kennon letkut toisin päin mitä mulla.

Käänsin letkut toisin päin. Omasta mielestäni vähän parani, mutta ei tarpeeksi.
Huomenna otan lankoni autosta säätöpaneelin omaani ja kokeilen sillä toimivuutta.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

KL-varaosat  Race.fi