Onhan se helppo alkaa syyttelemään uutta löpöä vaikka ilmastoinnin vioista ja ties mistä, jos oikein ulapalla on. Mutta viinabensaa vaan on nyt syytä epäillä suodattimen ennenaikaisesta tukkeutumisesta. Varma ei tietenkään voi olla, ja siksi tästä aiheesta voi heittää eri mielipidettä suuntaan ja toiseen ilmoille, kun 100-varmaa faktaa tukkeutumisen kaikista syistä ei ole. Voi olla sekä kilometrit että tuo E10 syynä siihen tukkeutumiseen, tai sitten vain kilometrit. Mahdotonta sanoa.
Sanottakoon kuitenkin: Siinäkin tapauksessa, ettei E10 olisikaan nopeuttanut tukkeutumista, jätän tuon litkun huoltoasemille lillumaan. Poistuu ainakin yksi mahdollinen vian aiheuttaja pelistä pois, jos kone alkaa uudestaan oireilemaan. Eikä tarvitse alkaa sitten turhaa syyttelemään E10:ä pääasiallisena vian aiheuttajana ja kirjoittelemaan foorumeille höpönlöpöä yms. (tosin tässä tapauksessa edelleen uskon E10 olevan vähintään osasyynä tuohon polttoainesuodattimen tukkeutumiselle)
Se on vain parempi pelata varman päälle, kuin alkaa turhia - varsin kalliita - riskejä ottamaan ja leikkimään näiden litkujen kanssa. Mennään sillä, mikä on jo vuosia sopinut ja tulee varmasti sopimaan auton kanssa täysin yks yhteen myös tästä eteenpäin. En ole E10:n käytöllä maailmaa pelastamassa, mutta autoni pelastan mieluummin käyttämällä 98E5:ta E10:n sijaan. Tehkööt muut vain kokeitaan E10:llä ja mittailkoon 0,5-1 litran kulutuseroja, minua ei tuon 300€ laskun jälkeen enää kiinnosta kys. touhu. Itse haluan, että autoni toimii moitteetta ilman mitään pommimaisia bensiinikokeita vielä tästä pitkälle eteenpäin.