KL-varaosat  Race.fi

e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.

  • 759 Vastauksia
  • 245501 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #405 : 07.04.2011, 17:17:38 »
Tuulilasissa 5/11 ihan mielenkiintoista juttua 95E10 bensan mahdollisista haitoista/vaikutuksista.
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - ML63 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #406 : 08.04.2011, 12:18:41 »
240 B200F on kärsinyt kylmäkäynnistysongelmista vuoden vaihtumisen jälkeen, ja tankattu on 95E10, nyt on laitetty 98E5 ja lähtee taas normaalisti käyntiin. Kun tankissa oli 95E:tä niin käyntiin lähteminen on ollut monta kertaa hiuskarvan varassa, ja kerran akku loppui kesken.

98:lla lähti yli 20 asteen pakkasesta ilman roikkaa ensimmäisellä käyntiin. Ehkä johtuu bensasta ehkä ei?

Syyllinen huonoon käynnistymiseen ei ollutkaan 95E10 tai vanhat tulpat.

Syyllinen oli vauhtipyörän asentoanturi. Nyt on uudet sytkäkamat ja auto pelaa OK.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #407 : 09.04.2011, 12:21:01 »
Tuulilasissa 5/11 ihan mielenkiintoista juttua 95E10 bensan mahdollisista haitoista/vaikutuksista.
Hemmetti ku se lehti jäi työpaikalle. Tuulilasi on parasta vessalukemista. Ei vaan, tuo oli ihan hyvä tuo uus numero.

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #408 : 09.04.2011, 12:29:01 »
Hemmetti ku se lehti jäi työpaikalle. Tuulilasi on parasta vessalukemista. Ei vaan, tuo oli ihan hyvä tuo uus numero.
Oikeestaan vaikutti äkkiä vilkaistuna mielenkiintoiselta, tarkemmin luettuna ei niin ihmeellinen juttu kuitenkaan. Mutta oivaa vessalukemista.

Seuraavassa numerossa julkistetaan TL:n oman bensatestin tulokset. Ilmestyy 27.4.
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - ML63 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #409 : 09.04.2011, 12:46:49 »
Oikeestaan vaikutti äkkiä vilkaistuna mielenkiintoiselta, tarkemmin luettuna ei niin ihmeellinen juttu kuitenkaan. Mutta oivaa vessalukemista.

Seuraavassa numerossa julkistetaan TL:n oman bensatestin tulokset. Ilmestyy 27.4.
Kyseenalaistan tuon Tuulilasin kuitenkin aika pahasti, niissä on usein ristiriitaista ulosantia lehden sisällä, yhdessäkin numerossa pääkirjoituksessa kirottiin, että täällä on auttamattoman vanha autokanta, kaikki 10 v vanhemmat autot pitäisi saada paaliin, niin maailma pelastuisi päästöiltä, ja autot olisi turvallisempia, ja sit loppupuolella kehutaan, miten 87' 240 GLT 2.3 automat on vaan pirun hyvä talvikäyttöauto. Uusimmassa numerossa tökkäs silmään, kun jostain uudesta autosta sanottiin, että pienestä kuutiotilavuudesta huolimatta moottori apulaitteineen täyttää konehuoneen tehokkaasti tms. Onkos tuo sitten joku hyväkin asia, että pieni kone näyttää isolta, ja konehuoneessa ei mahdu mitään tekemään?

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #410 : 09.04.2011, 13:01:22 »
Kyseenalaistan tuon Tuulilasin kuitenkin aika pahasti, niissä on usein ristiriitaista ulosantia lehden sisällä, yhdessäkin numerossa pääkirjoituksessa kirottiin, että täällä on auttamattoman vanha autokanta, kaikki 10 v vanhemmat autot pitäisi saada paaliin, niin maailma pelastuisi päästöiltä, ja autot olisi turvallisempia, ja sit loppupuolella kehutaan, miten 87' 240 GLT 2.3 automat on vaan pirun hyvä talvikäyttöauto.
Mikä ristiriita tuossa on??
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #411 : 09.04.2011, 13:44:54 »
Mikä ristiriita tuossa on??
Tarkoitin sitä, että pääkirjoituksessa ollaan sitä mieltä, että kaikki vähänkään vanhat autot pitäisi paalata, ja loppupuolella kuitenkin kehutaan, miten mukava ja toimiva auto 240 on. Ihan käyttöautona, ei harrasteena. Kai lehdellä vois joku yhtenäinen linja olla? 240:n päästöistä tosin ei mainittu mitään.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4517

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6704
  • 1% Hybridi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #413 : 16.04.2011, 10:20:47 »
Jos ei olisi tarkoituksena kurittaa taas kerran autoilijaa, niin laskisivat ennemmin 95E:n hintaa. Mutta kun ollaan suomessa, autoilija maksaa  :idiot2:
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #414 : 16.04.2011, 10:28:45 »
E10-bensiinin epäsuosio uhkaa nostaa 98-oktaanisen hintaa
Ylläripylläri...

Tuollaista pakkosyöttöä ekoilun nimissä! >:( Enpähän vieläkään ole uutta bensaa kokeillut ja tuskin kokeilen jatkossakaan.
a car you can believe in

Poissa Nupogodi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #415 : 16.04.2011, 15:11:57 »
En minä mututuntumalla revi suuta enkä yritäkään väittää, etteikö ihan oikeitakin ongelmia tästä uudesta polttoaineesta olisi.

Pysyn silti edelleen kannassani, että merkittävä osa näistä esson baarissa kuulluista jutuista, kuinka uusi bensa hajoitti koneen, on silkkaa hölynpölyä. Ja että uuden polttoaineen myötä on voinut tulla ns. piileviä vikoja esiin mm. sytytyksen osalta.


E5 -> E10 ei nyt ole mikään maata mullistava muutos.

Mutta en ole silti mitenkään innoissani siitä, miten tätä muutosta on ajettu valtiovallan toimesta ja en ole kovin vakuuttunut tämän uuden bensan ympäristövaikutuksistakaan. Koetan vaan hieman peräänkuuluttaa sitä tolkkua tähän keskusteluun, ihan maalaisjärjellä ajateltuna esim. tarinat siitä kuinka "välittömästi tankilta lähdön jälkeen alkoi nykiminen ja vikavalo syttyi" ovat joko pskapuhetta tai vahvasti liioittelua. Pelkällä putkissa olevalla bensalla kun ajaa useamman kilsan.

Olen samaa mieltä kanssasi boldatulla alueella, itse en ole laittanut tippaakaan 95E10:iä vaan 98E mennään. Seuraavaksi on ajatus hakea hyväntekeväisyys matkojen ohella Venäjän maalta 95:sta joten 80litraa kostamuksesta lähtiessä kirkasta benziiniä. Hyvin toimi ainakin viime kesänä.

Mutta varmuuden vuoksi lienee oktaanin alennus tehtävä vai onko?

Sen verran kulutuksesta että 98E:llä talvikulutus 12.2l, paljonkohan mahtaisi olla 95E10:llä kun se melko selvästi nostaa kulutusta. Kaverini otti vahingossa kerran samanlaisella moottorilla varustettuun Volvoon tankillisen, kyllä kävi pyörre tankissa kun oli sillä ajellut mutta mitään häiriö valoja ei tolellakaan ollut syttynyt..
« Viimeksi muokattu: 16.04.2011, 15:19:27 kirjoittanut Nupogodi »
Ajokkina Volvo V70 20V -97, 354tkm takana ja lisää tulee päivittäin.
Vaimona hyvä vaimo.
Lapsina kaksi hermojen repijää....

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #416 : 16.04.2011, 15:55:00 »
Kysyin yhdeltä autokorjaamon asentajalta kahvipöydässä asiaa ja hänellä on sellaisia kokemuksia että talvella moni auto jätti käynnistymättä E10:n takia. Starttisuihkeella lähtenyt käyntiin. Samoin myös nykimis ongelmia on ollut ja ongelmat hävinnyt kun vaihdettu 98:iin.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #417 : 16.04.2011, 16:12:32 »
Huh huh, onneksi noihin omiin sopii tuo E10 niin ei haittaa vaikka 98 hinta nouseekin.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 712
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #418 : 16.04.2011, 16:40:41 »
E10 kuraa en tankkiini laita, pitäköön v-pipertäjät kuravetensä ! Kahdessa käyttis/harraste Volvossa sekä parissa harrastejenkissä poltetaan meillä 98:a.

Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: e10 sopii volvoihin.. käyttökokemuksia alusta alkaen.
« Vastaus #419 : 16.04.2011, 19:02:45 »
Mukava yllätys kun hankasalmen aseman ABC kylmäasema vaihtoi entisen 95E/DIESEL myynnin 98E/DIESEL:iksi  :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Autoracing  KL-varaosat