Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S60 2007 Ohjaustehostimen putkien vaihto

• 4 Vastauksia
  • 395 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 411AM

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
S60 2007 Ohjaustehostimen putkien vaihto
« : 18.11.2024, 22:14:26 »
Millainen homma on tehostimien putkien vaihto?

Poissa Toby

• De Luxe
  • *
  • MINÄ vs. KIVI …kärsivällisempi voittaa…
Vs: S60 2007 Ohjaustehostimen putkien vaihto
« Vastaus #1 : 19.11.2024, 01:46:41 »
Kerran tehnyt… en tee enää.  :buck2:

Ahtaita rakoja, huonoja työasentoja, kaikki pitää mennä just eikä melkein kohdilleen, muuten ei passaa mikään. Saatika sen oikeanlaisen putkipirun löytämistä (ainaskin silloin). Siinä alkoi olla itsensä ruoskimisen meininkiä… ei auttanut ramppi, eikä apumies. Piti keksiä apuvälineitä työkaluille… eikä etukäteen ollut hajuakaan miten se oikeaoppisesti tehdään.

Tai ehkä se sulla onnistuu ja menee ”putkeen”.  ;D
Kunnes ruoste meidät erottaa…

Poissa 411AM

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 19.11.2024, 09:37:46 »
Mitä piti purkaa pois asennuksen tieltä?

Poissa Toby

• De Luxe
  • *
  • MINÄ vs. KIVI …kärsivällisempi voittaa…
« Vastaus #3 : 19.11.2024, 13:12:44 »
Ei sieltä mitään taidettu oikeastaan purkaa (vanhat pois tietty). Pohjapanssaria ei tässä ole ollut, se kai olisi irrotettava. Oli ramppi ja pääsi auton alle. Vaikeimmat kohdat kai oli, no, se tehostimen pää, joka on ahdas ja katveessa. Kai sinne jotain tilaa olis saanut jotain purkamalla, mutta siellä oli kaikenmaailman palkkia edessä, muistaakseni. Räikällä ja sopivalla jatkovarrella nitkuttamalla pulttia auki. Ainakin yksi pultin kanssa kiinnitetty putkenpidike oli niin hankalassa paikassa, tapeltiin ainakin tunti sen kanssa, jatkovarren jatkovarrella ujuttaen. Mutta yksi oli se uuden putken oikeaan kohtaan saaminen ujuttamalla, mikä ei tahtonut asettua paikalleen mitenkään. Aina kirras jostain. En muistele lämmöllä sitä päivää. Tämmösen huonoselkäisen ja raihnaisen miehen hommaa se ei ole.

Toki jos tietäis jonkun oikean asennusohjeen, niin saattaa se mennä helpommallakin.

Tuntui vaan, että se menoputki olis asennettu sinne alunperin ensimmäisenä ennen kuin on autoon laitettu kiinni moottori ja muut härpäkkeet. Mut se tunne tulee monesta muustakin osasta…

Jaa, niin tää mun olikin eri auto, V70 mkII facelift. Voihan se olla samanlainen…

Kunnes ruoste meidät erottaa…

Poissa raslak tuuheapää

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 20.11.2024, 11:05:00 »
Mulla alkoi vuotamaan liitos V70 D5 2003. Tosi hankala paikka korjata. Sain putken irti vähän avainta muotoilemalla, sitten putki liitoksen juuresta poikki ja uusi levitys putken päähän jarruputken työkalulla. Putki kyllä venyi sen 10mm, että sai takaisin paikalleen.

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron