Elekma  Autoracing

V60 -21 Pedestrian control

• 6 Vastauksia
  • 1066 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sjuggen

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
V60 -21 Pedestrian control
« : 26.11.2024, 12:50:19 »
Alkoi herjaamaan 'Pedestrian control' vikaa. Korjaamo tutki ja sanoi viaksi johtosarjan liittimen hapettuminen. Löytyyköhän jostain tietoa, missä moinen liitin voisi olla? Ja aivan yllättäen maahantuoja ei aio tulla kustannuksissa vastaan.

Poissa JJJ

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 -21 Pedestrian control
« Vastaus #1 : 26.11.2024, 13:58:58 »
Pedestrian protection vissiin. Eikä tosiaan kiinnosta Volvoa korvausasiat takuuajan ulkopuolella, vaikka noita on porsinut aika paljon.
Riippuu vähän mikä siellä ahdistaa, anturipuolen johtosarja on pääosin puskurin sisällä, räjäytyspanokset jne pyyhkijöiden muovien alla. Pitäis jäädä alle tonniin marmorilla laitettuna, ei paha.

Poissa Scraab

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 26.11.2024, 15:03:12 »
Korjaamo tutki ja sanoi viaksi johtosarjan liittimen hapettuminen. Löytyyköhän jostain tietoa, missä moinen liitin voisi olla? Ja aivan yllättäen maahantuoja ei aio tulla kustannuksissa vastaan.
Ei tullut mieleen kysyä diagnoosin tehneeltä korjaamolta? Ainakin minulle omamekaanikko on vastannut kysymyksiin.

Kun nyt myydään -25 mallisia autoja, kohde lienee jo nelisen vuotta ollut käytössä. Miksi maahantuojan tulisi osallistua kustannuksiin? Huolto- ja korjaus ovat keskeinen osa ansaintalogiikkaa, kun muuten alalla on haasteita ja harmaatuonti syö katteita. Toki aina olisi mukava löytää joku muu laskut maksamaan ja kohtalainen osa väestöstä siinä onnistuukin -tuskin kuitenkaan autoilukuluja ::)

Poissa Sjuggen

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 26.11.2024, 15:36:19 »
Ei tullut mieleen kysyä diagnoosin tehneeltä korjaamolta? Ainakin minulle omamekaanikko on vastannut kysymyksiin.

Eipä tullut todellakaan mieleen moinen siinä kohdalla. Oletin todellakin maahantuojan osallistuvan edes pienellä osuudella, ja vastauksen tähän sain n. viikossa.

Jos ko. johtosarja ja liitin olisi jostain kautta kohtuullisella työllä itsekin saavutettavissa, niin voisihan tuonta hapettunutta liitosta itsekin yrittää tutkiskella.

Joillekin merkeille olen löytänyt netistä ihan kohtuullisia osaluetteloita/räjäytyskuvia, mutta Volvosta ei ole tullut moista vastaan.

Poissa TKG

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 26.11.2024, 19:52:46 »
...

Joillekin merkeille olen löytänyt netistä ihan kohtuullisia osaluetteloita/räjäytyskuvia, mutta Volvosta ei ole tullut moista vastaan.

https://www.volvopartswebstore.com/
Ajossa: Polestar 2 LRSM '22, S60 T5 AWD '20, vetokoukku johon kiinnitetty V40 2,0 '04 , (kesällä Porsche 944tbo '86)
Ex. V60 T4 '20,  V60 D4 '19,  V60 '12, V60 '11, V70 '08, V50 '04, V70 '01, 850 '95, S60 '02, V40 '97, 142 '73 (sekä lukuisa määrä muita...)

Poissa jkk71

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 03.05.2025, 09:13:40 »
Kuluneella viikolla auton näyttöön tuli Pedestrian protection -ilmoitus. Aja huoltoon. Wetterillä arvioivat joko johtosarjan tai tutkan vikaa. Onko nää miten yleisiä vikoja ja mitähän tuon korjaaminen maksaa? Vielä en hinta-arviota saanut korjaamolta. Ärsyttäviä vikoja tällaiset, kun autolla on vasta 76000km ajettu.
Autona V60 T8 Inscription vm. 2019.

Poissa maxattack

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 04.05.2025, 15:07:17 »
Mulla oli asiasta just kommentti toisen kysyjän kysymykseen "Onko Volvo vesiherkkä". Koska minulla oli takuu oli voimassa, niin vaihtoivat ilmaiseksi ja omamekaanikko sanoi sijoittavansa liittimen/kaapelin suojatummin kuin mitä se oli tehtaan jäljiltä. Vois varmasti todeta tämänkin tyyppiviaksi ja valmistusvirheeksi, koska jos liitin menee vedestä pilalle 4-5 vuoden ajon jälkeen Suomen olosuhteissa sen vuoksi miten se on sijoitettu ja suojattu/suojaamaton autossa, niin se on valmistajan suunnnitteluvirhe. Kohtuullinen odotusarvo kaapeleiden ja liittimien suojaukselle normaaleita vuosittain vaihtelevia tieolosuhteita vastaan on pakko olla 10 vuoden luokkaa vähintään, koska nämähän eivät ole samalla tavalla "kuluvia osia" kuten renkaat, laakerit, jarruosat, männän renkaat, akut, öljyt, maalipinta, etupään valojen ulkopinnat ja tuulilasi.
« Viimeksi muokattu: 04.05.2025, 15:22:07 kirjoittanut maxattack »
V60 T8 2020 (ex: V70 D5 2009, V70 Classic 1999)

KL-varaosat  Race.fi