Kulkukoira  Proturbo

Jarrujen huoltotila jumissa

  • 7 Vastauksia
  • 889 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ttheme

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Jarrujen huoltotila jumissa
« : 06.12.2024, 18:11:58 »
V60 d5 2013

Vaihdoin taakse jarrupalat niin kuin aina ennenkin.
Kiinan vidalla jarrut huoltotilaan ja hommiin.
Palat kun vaihettu ja yritin sitten laittaa huoltotilasta pois niin eipä annakkaan sitä enää tehdä.
Ilmoittaa vain the control module cannot carry out the task.
Vikakoodiksi antaa U210054.
Käsijarru ei tietenkään toimi.
Kojetauluun tulee punainen kolmio ja jotain jarruihin liittyvää kun lähtee ajamaan.
Muutenhan jarrut pelaa muttei jaksas tuota pimputusta kuunnella ::)
Löytyykö vastaavaa herjaa muilta?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2900
Vs: Jarrujen huoltotila jumissa
« Vastaus #1 : 06.12.2024, 19:02:59 »
Laita kiinan vida kiinni ja tee kalibrointi.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa ttheme

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Jarrujen huoltotila jumissa
« Vastaus #2 : 06.12.2024, 19:36:20 »
Laita kiinan vida kiinni ja tee kalibrointi.
Sitä yritetty jo, mutta ilmoittaa vain että service mode pitäisi ensin avata

Poissa weecee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Jarrujen huoltotila jumissa
« Vastaus #3 : 06.12.2024, 23:46:22 »
vm 2013 on tietysti jo uusi volvo, mutta mulla 2008. Olen siihen vaihdellut jarrupaloja ja -levyjä taakse ilman minkään valtakunnan ViDOja, Dash:t jne. Käsijarru pois päältä jarrukahvasta/-kytkimestä. Käsijarrun sähkömoottorin liitin auki ja hyppylangat hauenleuoilla tms. holkeilla nastoihin kiinni oikosulkua älttäen. Sähköisen käsijarrun saa auki esim. 9V patterilla tai sitten joku muu 12V DC ja täysin auki niin pitkään kuin pyöriin ja jos kiristää, niin sitten + & - toisinpäin. Kun palat/levyt vaihdettu, liitin kiinni ja käsijarru päälle ja pois. Pitäs kiriä ittensä oikeeseen asentoon.
Joskus näissä vikatiloissa auttaa muutaman minuutin virrattomuus l. piuha irti akusta, jos ei satu olemaan obd-vermeitä.
Mutta 2013 on jo sen verran uudempi, että voi olla jo erilainen kuin 2008.

Poissa ttheme

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Jarrujen huoltotila jumissa
« Vastaus #4 : 07.12.2024, 07:54:19 »
vm 2013 on tietysti jo uusi volvo, mutta mulla 2008. Olen siihen vaihdellut jarrupaloja ja -levyjä taakse ilman minkään valtakunnan ViDOja, Dash:t jne. Käsijarru pois päältä jarrukahvasta/-kytkimestä. Käsijarrun sähkömoottorin liitin auki ja hyppylangat hauenleuoilla tms. holkeilla nastoihin kiinni oikosulkua älttäen. Sähköisen käsijarrun saa auki esim. 9V patterilla tai sitten joku muu 12V DC ja täysin auki niin pitkään kuin pyöriin ja jos kiristää, niin sitten + & - toisinpäin. Kun palat/levyt vaihdettu, liitin kiinni ja käsijarru päälle ja pois. Pitäs kiriä ittensä oikeeseen asentoon.
Joskus näissä vikatiloissa auttaa muutaman minuutin virrattomuus l. piuha irti akusta, jos ei satu olemaan obd-vermeitä.
Mutta 2013 on jo sen verran uudempi, että voi olla jo erilainen kuin 2008.
Oon lukenu kans että noin sen voisi tehdä myös tähän autoon. Kokeiltu myös että akun kenkä muutama minuutti irti, mutta ei vaikutusta, edelleen huoltotilassa

Poissa ttheme

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Jarrujen huoltotila jumissa
« Vastaus #5 : 07.12.2024, 13:35:20 »
Lähtipä vida toimimaan kun huilasi yön yli. Ei herjannut enää mitään.

Poissa Ralli B 20

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Jarrujen huoltotila jumissa
« Vastaus #6 : 11.12.2024, 21:16:37 »
Aika paljon tullut noihin paloja vaihdeltua ja noin 4/5 tapauksessa on herjan syynä ruostetta joko suojakumin alla tai sitten sähkömoottorin kuori halki. Kannattaa käyttää moottori irti ja katsoa,yleensä kun spoorit lopulta antautuu niin käsijarru jää päälle asentoon.
Aika erikoista on jos joku hullu laittaa moottoriin nokka ja kampiakselin pyörimään samaan suuntaan!

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6646
  • Global alligator
Vs: Jarrujen huoltotila jumissa
« Vastaus #7 : 11.12.2024, 23:38:23 »
Aika paljon tullut noihin paloja vaihdeltua ja noin 4/5 tapauksessa on herjan syynä ruostetta joko suojakumin alla tai sitten sähkömoottorin kuori halki. Kannattaa käyttää moottori irti ja katsoa,yleensä kun spoorit lopulta antautuu niin käsijarru jää päälle asentoon.
Jaa nii tällee vai?  :) Tää oli -16 mallisessa. Kuori halki, poorit sökö, jarru päällä.


S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

 

Carcom Oy  Elekma