Futurez  Kulkukoira

Volvo v70 Mk1 -00 - Sisätilan lämmityslaite ei toimi

• 3 Vastauksia
  • 524 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Startti-w108

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Eli. Jälleen kerran sisätilan lämmityslaite ei suostu puhaltamaan.

Tutkittu ja mittailtu. Lopputulema on se ettei etuvastukselle tule jännite siten kuin sen kuuluisi tulla. Mitattu vastuksen päästä sekä EEC kontrollerin päästä.

Äkkiseltään voisi ajatella että EEC on rikki mutta kun minulla on niitä kaksi ja ne molemmat käyttäytyvät samalla tavalla. Voisiko olla niin että anturi/sensori on sittenkin rikki ja aiheuttaa sen että EEC ei anna jännitettä oikein etuvastukselle oli säädin sitten auto- tai manuaalinen säätö 0 - täysi puhallus asennossa.

Sitten on vielä se että joskus kun hyvin sattuu.. kaikki toimii kunnes seuraavan käynnistyksen yhteydessä lakkaa.

Sensorinkin olen mielestäni mitannut ja tutkinut ja kunnossa olevaksi todennut.. propelli pyörii jne. Mut kun jossain sen vian on oltava niin olisiko se sitten siinä..

Jos jollain on sellainen myydä niin olen kiinnostunut ostamaan.

Ajatuksia kellään?
« Viimeksi muokattu: 22.12.2024, 17:19:20 kirjoittanut Startti-w108 »

Poissa OR

• VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 Mk1 -00 - Sisätilan lämmityslaite ei toimi
« Vastaus #1 : 24.12.2024, 11:06:43 »
Viimetalvena jouduin kopauttamaan puhaltimen moottoria lumiharjalla, jotta se alkoi pyöriä. Lopulta moottori pyöri enää hitaasti, joten tein siihen uudet grafiittihiilet. Korjauksen jälkeen se on toiminut moitteettomasti ilman koputtelua.

Poissa Startti-w108

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 29.12.2024, 14:47:34 »
Kenelläkään ECC virtapiirikuvaa tai linkkiä sellaiseen?

Olen Googlannut mut laihoin tuloksin. Haynes manuaalikin on mutta sen kaavio on toiseen malliin.

ECC vikakoodit ilmeisesti joutuu edelleen lukemaan Led-vilkutus laitteella. ODBII ei taida niitä kertoa. Olisko kenelläkään lainata pääkaupunkiseudulla ko. härpäkettä. Jos ei tarttis itse alkaa väsäämään sellaista.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2024, 14:52:14 kirjoittanut Startti-w108 »

Poissa Xanthe_

• Grand Luxe
  • **
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
« Vastaus #3 : 29.12.2024, 22:02:09 »
Kenelläkään ECC virtapiirikuvaa tai linkkiä sellaiseen?

Olen Googlannut mut laihoin tuloksin. Haynes manuaalikin on mutta sen kaavio on toiseen malliin.

ECC vikakoodit ilmeisesti joutuu edelleen lukemaan Led-vilkutus laitteella. ODBII ei taida niitä kertoa. Olisko kenelläkään lainata pääkaupunkiseudulla ko. härpäkettä. Jos ei tarttis itse alkaa väsäämään sellaista.
ECC on kytketty 70 sarjalaisissa OBD porttiin samaan linjaan kuin lähes kaikki muutkin joten ei ole sama kuin 850 malleissa ECC:n osalta.
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

Autodiagnoosi  Carcom Oy