Toinen ja omalla kohdalla ehkä ratkaiseva haitta on se, että tavaratilan luukun avaus/sulkeminen jalan liikkeellä voi häiriintyä tai muuttua kokonaan mahdottomaksi. Koukkupaja ei osannut antaa yksiselitteistä vastausta
Mistä tuollaista keksit? En kyllä luottaisi tuollaiseen asennuspajaankaan

!
Minulla on tarvikekoukku, toki irroitettava, mutta luukun avaamiseen se ei vaikuta sitä, ei tätä.
Asiasta liikkuu ihmeellisiä tarinoita. Stadiumilla joku väitti, että koukun asennuksen yhteydessä luukun tunnistin siirretään eri paikkaan. Eihän siinä ole mitään tolkkua, ruotsalaiset ovat myös koukkukansaa

. Asia on helposti todettavissa alkuperäisen koukun asennusohjeesta, mutta nettiinhän voi kirjoitella mitä lystää.
Alkuperäiskoukun kiistaton etu on sen kytkeytyminen auton järjestelmiin, mutta tilapäiskäytössä ainakin minulle riittää tarvikesähköt.
90-sarjaiseen koko setti maksoi alle 500,- ja päälle muutama tunti rentoa harrastelua asennukseen.