Itselläni on ollut jäähdytysnesteen lämpötila jatkuvasti näkyvillä ajon aikana viimeiset 4 vuotta / 50 000km, joten pientä otantaa löytyy.
Valtaosan ajasta lämpötila elää siinä 90-95 asteen välissä lämpimillä säillä (Suomen kesä) ajaessa moottoritiellä. Satunnaisesti saattaa hiipiä lähes sataan asteeseen, ilman mitään näkyvää syytä kunnes sitten tipahtaa taas sinne 90 asteen tietämille.
40 asteen helteessä pitkää ylämäkeä ajaessa motarilla sain lämpötilan kohoamaan muistaakseni 102 asteeseen, josta tippui sitten muutaman asteen, vaikka kuormitus säilyi likimain samana.
DPF-polton aikana lämpötila tippuu jostain syystä aluksi 80-82 asteen tietämille, josta sitten nousee jossain kohti 86 asteen tietämille, kunnes polton loputtua normalisoituu sinne reippaaseen 90 asteeseen.
Kovalla pakkasella maantie-/motariajossa lämpötilat jäävät yleensä sinne 83-87 asteen tietämille ilman lisälämmitintä.
Tässä nyt jotain otantaa ja tilanteita. Eivät varmasti ole asteen tarkkuudella veden pitävää faktaa, mutta suurinpiirtein.
Autona meillä AdBluella varustettu V90 D3.