NTC-vastus siellä tosiaan on, jonka arvot menevät näin:
15040 Ω / -20 °C
2450 Ω / 20 °C
318 Ω / 80 °C
Mitä itse mittarin toimintaan tulee, niin sehän on todella suurpiirteinen, se nousee täyteen kunnia-asentoon, kun jäähdytysneste on 75 asteinen ja lähtee muistaakseni siitä ylöspäin kun lämpötila ylittää 107 astetta. Hatara muistikuva on, että tuon 107 asteen jälkeen kun mittari lähtee nousemaan, niin se nousee todella nopeasti kunnes ollaan jo punaisella alueella ja mittaristoon pamahtaa teksti "M.lämpö korkea, pysäytä moottori".
Oma kokemus mittarin näyttämästä on kun vaihtaa kesätermarin (juu, itse teen näin)niin 5 astetta kun muuttuu termostaatin avautumislämpö niin mittarin neulassa se on juuri ja juuri havaittava muutos.
Ehkä neulan kärki max millin eri kohdassa. Ajossa ei juurikaan huomaa kun tuo termarin lämpöhän on juurikin se avautumislämpö.
Jos näet 5 asteen avautumislämpötilan omaavien termarien kanssa eron mittaristossa, on jompi kumpi termari viallinen. Kuten todettu, mittari on prikulleen samassa asennossa kun koneen lämpötila on mitä tahansa 75 ja 107 asteen välissä. Alkuperäinen termari avautuu kaiketi siinä 87 asteen kieppeillä, niin vaikea nähdä että tuo sinun kesätermari onnistuisi tekemään mitään eroa mittaristoon, tai sitten jommalla kummalla termarilla koneen lämpötila on joko huolella alakantissa (alle 75 asteinen) tai liian kuuma, mutta tässä tapauksessa flekti huutaisi jo hoosiannaa. Flekti käynnistyy kun lämpötila on 105 astetta, jollei AC ole pitämässä sitä toiminnassa sitä ennen.