Samppasport  Futurez

Webaston päivitys TT V >> TT VEVO (Volvon ja Fordin Webastot)

  • 27 Vastauksia
  • 2316 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3021
  • www.vrcf.fi
Polttoaine pulalta tuo kuulostaa kun kuitenkin yrittää noinkin pitkälle käynnistyä, mutta toki testerin avulla tuo selviäisi, linjan pakko täyttää jne.

Poissa Praats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Irrotin PA-letkun pikaliittimen - käynnistin Webaston ja totesin, että syöttää ainetta ihan hyvin. Otin Webaston pöydälle ja purin sen. Poltinpesä oli aivan kuiva, yritin puhaltaa PA-putkeen, oli aivan tukossa. Syöttöputken sisällä oli pienempi reikä (reiän halk max 0,5mm), jonka kokoisena ilmeisesti menee aina poltinpesän sisälle siihen "töhnäkasaan", jonka jälkeen on heti hehku. Testasin hehkun ja se kuumeni punaseksi eli toimii.

Sitten puhalsin PA-putkeen ja siihen tökkäs- vaikka miten yritin puhaltaa, niin ei sitten yhtään mennyt läpi (vaikka eihän siinä iso reikä ole, joten ei paljon ilmaakaan mene läpi) Vertasin TT-V:n vastaavaa PA-putkeä, siinä huomasi kyllä, että ilma kulkee läpi. Ytitin varovasti uhuella langalla tunkea reiästä , mutta eihän se mennyt ku 3 cm- tais olla virheliike.

Sitten yritin paineilmalla puhaltaa putkeen , mutta ei mitään mahiksia. Ytitin imurilla myös imeä. kuumailmapuhalimella vähän lämmitin putkea, mutta ei vaikutusta. MUlla oli PA-letkua välissä, letku vaan pullisteli.

Nyt se PA-putken ja palopesän punaseksi kuumentaminen- ja sit paineilmalla puhallus- miten se käytännössä tehdään- kosanilla? Ja kun punainen , niin paineilmasuutinko ihan putken suuaukolle ja painetta vai annetaanko jäähtyä kuinka?

Poissa Praats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Ja sitten vielä, onko TT EVOn ja TT VEVOn polttimet samat? Jos ei onnistu mikään, niin pitää kaivaa jostain uusi/käytetty. Polttimen päässä on numerosarja 9019190 B ja sit siinä ulkolaipassa 9025775A. Poltinta tuskin voi purkaa enempää kuin hehkun purkaa pois?

Poissa Praats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Kiitos JAK900 ja Hessu80 hyvistä neuvoista- nyt Webasto pelaa! Vielä jäi mysteeriksi, miksi sisätilan puhallin ei käynnistynyt ollenkaan.

Eli kuumensin punaiseksi PA-putken palopään puolelta ja palopään sen kohan, johon PA-putki tulee. Varovasti sitten annoin kompuralla ilmaa (muutaman purskeen ja sit tasasemmin). Ei aluksi auennut, mutta kun toistin saman jutun, niin huomasin itse puhaltamalla, että nyt aukesi.

Tältä osin homma bueno, mutta toimii nyt sitten vain puolittain, koska eipä sisätilan puhallin pyörikkään automaattisesti. Täytyy tätä tutkia, nollata vikakoodit jne. Vähän tuntuu ekin oudolta, jos tää toiminto olisi päivitysajossa jotenkin epäonnistunut- no palataan tähän.

Poissa Paron1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
eikös se sisätilan puhallin lähe vasta myöhemmin mukaan..  kun nesteen lämpötila on joku +40'C tai jotain sinnepäin :idiot2:
XC70 D5 AWD Aut. Business Summum MY14.2

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2900
Kiitos JAK900 ja Hessu80 hyvistä neuvoista- nyt Webasto pelaa! Vielä jäi mysteeriksi, miksi sisätilan puhallin ei käynnistynyt ollenkaan.

Eli kuumensin punaiseksi PA-putken palopään puolelta ja palopään sen kohan, johon PA-putki tulee. Varovasti sitten annoin kompuralla ilmaa (muutaman purskeen ja sit tasasemmin). Ei aluksi auennut, mutta kun toistin saman jutun, niin huomasin itse puhaltamalla, että nyt aukesi.

Tältä osin homma bueno, mutta toimii nyt sitten vain puolittain, koska eipä sisätilan puhallin pyörikkään automaattisesti. Täytyy tätä tutkia, nollata vikakoodit jne. Vähän tuntuu ekin oudolta, jos tää toiminto olisi päivitysajossa jotenkin epäonnistunut- no palataan tähän.
Hyvä, että etenee edes vähän. Sisäpuhaltimen toimimattomuus tuntuu kyllä varsin oudolta. Näissä on muuten kommervenkkejä, että ovatko avaimet paikalla ja virrat missä asennossa. Varminta on laittaa lämmitin päälle, sen jälkeen ovet lukkoon ja ihmetellä sitten alkaako lasilta jää sulamaan.   
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Praats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Joo, taisi se sittenkin lähteä puhaltamaan.. varmaan just vasta siten, että Webaston oltava käynnissä ja tietty lämpötila saavutettu. Eli pienimmässä 1-asennossa, luulisin. Ehkä tämä sittenkin kohta on selätetty. Eka kerralla tuli kyllä semmoset savut joka paikasta, että hirvitti. Varmaan poltti vanhat aineet yms. Mutta ny toisella kertaa ei enää savuuttanut.

Ja edelleen jäi yksi juttu harmittamaan. Eli mulla on VDD Dongle, ja siinä on myös Webaston etäkäynnistys. Yritin sillä nyt käyntiin, niin eipä lähtenytkään. Kun viiksestä käynnistin, niin lähti, ja VDD-Dongle ilmoittaa, että käynnissä on. Toivotaan, että tämäkin alkaisi toimia.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3021
  • www.vrcf.fi
Kyllä se donglella pitää lähteä käyntiin, kokeile kun paikat taas kylmänä.

Poissa Praats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Joo, lähti se kun myöhemmin kokeilin. Ehkä tästä saatiin työvoitto :)
Onkohan Donglesta kokemuksia, toimiiko sen ominaisuudet yleensä aina eri Volvoissa? Mulla on takaluukun  lukituksen kans ollu haasteita, sitä se ei lukitse >> sen osalta VDD:ssä on oma täppäsä- eli lukitaanko takaluukku myös aina. Mutta joo, pitänee laittaa siitä kyssäri valmistajalle.

Mutta voin laittaa siitä sit eri ketjun, ellei siitä jo olekkin.

Nyt taitaa Webaston osalta olla kaikki hyvin, täytyy vaan toivoa, että kestää nyt jonkin aikaa.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3021
  • www.vrcf.fi
Ei lukitse itselläkään, nuo toiminnot on kiinni auton yksiköiden versioista, vdashin kanssa on tullut touhuttua paljon ja montaa eri hommaa on tullut selviteltyä noiden kehittäjien kanssa ja tullut testattua muutamia kehitys juttuja tuon vdd kanssa.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2025, 22:15:03 kirjoittanut jak900 »

Poissa Praats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Ok, hyvä tietää. Mitäs luulet, saisko tuota "bugia" korjattua jos lähtis kysymään? Se on siinä mielessä huono, ettei esim. laskettelupaikoilla voi aukoa/lukita ovia etänä perheenjäsenille. Kerran auton vieressä testasin: lukitsin>>avasin >> ovet kyllä aukeni, mutta torvet alkoivat huutamaan. Sit oikealla avaimella äkkiä kuittasin.


Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3021
  • www.vrcf.fi
Oman auton kohdalla tuota on selvitelty mutta ainakaan vielä tuota ratkaisua ei ole löytynyt ja homma on nyt ollut jo hetken unholassakin. Muutamaa kikkaa on koitettu.

Poissa Praats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
vielä yks kommentti tähän ketjuun- liittyy V>VEVO päivitykseen / yhteensopivuuteen osien yhteensopivuuden suhteen. Mutta ei niinkään Volvo - Ford- laitteiden yhteensopivuuteen.

Eli käytetty VEVO lopetti onneton toiminnan 3 käyttökerran jälkeen. Otin laitteen taas pöydälle, testasin jännitelähteellä puhallinmoottorin toiminnan- pelas 3 min ja sit loppui. Aukasin puhallismoottorin yläpään kiinnitysväkäset, nostin hiilipakan pois (hiilien koko 4mm*5mm >>liekö saa mistään- muuten ku viilaamalla, jos haluaa vaihtaa).  Kollektori oli jo kulunut - hiilet kohtuu ok, mutta toinen hiili oli ylikuumennut (mikä lie syynä) niin, että sen kiristysjousi lämpeni ja sulatti lähes keskeltä poikki kiinnitysjousipakkaa pitävän muovitapin.

Sitten otin pöydälle rikkinäisen V-mallin puhallinmoottorin. Totesin (myös testaamalla), että koteloon "integroitu" DC-moottori (Buhler Motors) taitaa olla sama (sama numerosarja 9008856, V:ssä A-kirjain lopussa, VEVO:ssa B).
Koska en saanut irti moottorin ropelliosaa (/ halunnut särkeä), käytin vähän Dremeliä ja poistin V:n puhallinpakan alukotelosta haittoja, ja pienensin/taitoin VEVO:n poltinyksikön hehkun "lukitinpeltiä", vähän poistin metallia polttimen pyöreästä liitososasta, jotta sopii koteloon. Ja niinpä se V:n puhallinmoottori koteloineen on nyt VEVO:ssa. >> Ja hyvin pelaa. No, otti vähän aikaa, mutta säästi 400€, kun en halunnut ostaa koko pakettia.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy