Autoracing  KL-varaosat

V70 MK1 -98 Ajonesto

  • 11 Vastauksia
  • 706 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Aito_Mäkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
V70 MK1 -98 Ajonesto
« : 22.01.2025, 12:59:22 »
Onko jollain vinkkejä kuinka saisin yllä mainitusta autosta ajoneston ohitettua? Vmäinen vaiva kun omistaa vain yhden avaimen ja vielä paskemman kaukkarin. Käyttöautolle rimpauttelin uteliaisuudesta että mitä maksaisi uusi avain, töineen päivineen lysti maksais karvan vajaa 400e niin pyrin sitä välttämään ;D

Uskoakseni vika on juurikin avaimen sirussa, toki vaikea 100% varmuudella sanoa vain yhdellä avaimella. Jos jollakin on osaamista näiden kanssa niin laitelkaa viestiä täällä tai soittoa nroon:0400919485. Rojekti on tampereella niin tietysti voi paikanpäällekkin tulla korvausta vastaan avustamaan. Oma tieto sähköistä on, että se tulee seinästä.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: V70 MK1 -98 Ajonesto
« Vastaus #1 : 22.01.2025, 14:02:58 »
Ootko varma ettei vika ole lukon antennirenkaassa?
Liitin irti ja renkkaat ja takas. Vastusta pitäs olla mitaten 5-5.5 Ohm.
Harvemmin rengas hajoaa, yleensä liitin vika. Toki se rinkulakin voi joskus hajota, piuha katkeaa sisältä.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Aito_Mäkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 -98 Ajonesto
« Vastaus #2 : 22.01.2025, 14:19:36 »
Ootko varma ettei vika ole lukon antennirenkaassa?
Liitin irti ja renkkaat ja takas. Vastusta pitäs olla mitaten 5-5.5 Ohm.
Harvemmin rengas hajoaa, yleensä liitin vika. Toki se rinkulakin voi joskus hajota, piuha katkeaa sisältä.

Tosta renkaan toimivuudesta en varmuudella osaa sanoa. Taannoin tilasin uuden, löin paikoilleen mutta vika ei poistunut. Uudessa rinkulassa ledi sisällä joka kyllä syttyi piuhan laittaessa, ei toki sulje kokonaan pois liitin vikaa.

Poissa J.partsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 -98 Ajonesto
« Vastaus #3 : 22.01.2025, 18:43:35 »
Onko jollain vinkkejä kuinka saisin yllä mainitusta autosta ajoneston ohitettua? Vmäinen vaiva kun omistaa vain yhden avaimen ja vielä paskemman kaukkarin. Käyttöautolle rimpauttelin uteliaisuudesta että mitä maksaisi uusi avain, töineen päivineen lysti maksais karvan vajaa 400e niin pyrin sitä välttämään ;D

Uskoakseni vika on juurikin avaimen sirussa, toki vaikea 100% varmuudella sanoa vain yhdellä avaimella. Jos jollakin on osaamista näiden kanssa niin laitelkaa viestiä täällä tai soittoa nroon:0400919485. Rojekti on tampereella niin tietysti voi paikanpäällekkin tulla korvausta vastaan avustamaan. Oma tieto sähköistä on, että se tulee seinästä.
Starttaako avaimella vai onko täysin hengetön ja toimiiko keskuslukitus kun avaimella koitat vai aukeeako ainoastaan kuskin ovi?
Jos näin niin takaluukun johtoja poikki  ja  keskuslukituksen/ajoneston sulake on poksahtanut

Poissa Xanthe_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: V70 MK1 -98 Ajonesto
« Vastaus #4 : 22.01.2025, 19:42:07 »
V70 yks herkimpiä on tuo polvella rikki oleva antennin rikkoontuminen. 850 se oli syvällä muovin takana jossa sitä ei juuri tapahtunut.


Mutta asiaan miten toteat vian? Jos hankit todistaen että olet auton omistajan niin PIN koodin autoon Volvolta niin osaan OBD:n yli tehdä sinulle sirut jotka voit laittaa paikallisen lukkosepän avain aihioon itse ja ohjelmoida niin että auto hyväksyy sirun tarvitsee vain android puhelimen ja sovelluksen hyvällä ELM palikalla. Samalla virityksellä voit ostella uuden käytetyn kaken ja ohjelmoida sisään. Niissä herkin kohta on se patterin pidike ja itsellä oli hajonnut se muovinen pidike jolloin kun sulki ulko kuoren niin tippu patteri pois.


Yksi vähemmän puhuttu "ajoneston" osanen on VGLA jossa voi olla muttei aina ohjelmoitu koodi ajoneston kanssa lisänä mutta tämä saattoi varmaan tulla käyttöön vasta 99vm eteenpäin kun 97 ja 98 vm vähemmän olen niitä bongaillut aktiivisena.
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6403
Vs: V70 MK1 -98 Ajonesto
« Vastaus #5 : 22.01.2025, 20:37:46 »
Onko tää vielä vaijerikassulla vai jo sähköisenpi tekniikka?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Aito_Mäkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 -98 Ajonesto
« Vastaus #6 : 22.01.2025, 21:46:17 »
Starttaako avaimella vai onko täysin hengetön ja toimiiko keskuslukitus kun avaimella koitat vai aukeeako ainoastaan kuskin ovi?
Jos näin niin takaluukun johtoja poikki  ja  keskuslukituksen/ajoneston sulake on poksahtanut
Avaimesta käynnistys on satunnaista. Välillä lähtee välittömästi käynttin ja toisinaan joutuu useampaan kertaan syöttämään avaimen virtalukkoon, muuten pyörittää mutta ei sytytä. Keskuslukitus avaa avaimesta kaikki ovet.

Poissa Aito_Mäkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 -98 Ajonesto
« Vastaus #7 : 22.01.2025, 21:47:24 »
Onko tää vielä vaijerikassulla vai jo sähköisenpi tekniikka?
Tämä on ihan vaijerikaasulla

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 998
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 -98 Ajonesto
« Vastaus #8 : 23.01.2025, 08:35:14 »
Avaimesta käynnistys on satunnaista. Välillä lähtee välittömästi käynttin ja toisinaan joutuu useampaan kertaan syöttämään avaimen virtalukkoon, muuten pyörittää mutta ei sytytä.
Kokeile seuraavalla kerralla, kun auto ei käynnisty, ottaa avain virtalukosta, ja uusi yritys avain 180˚ käännettynä. Tämä ohje tuli aikoinaan Sinisen asiantuntijalta, ja toimi, kun ajonesto alkoi temppuilemaan. Vika oli silloin vastaanottimessa. Ensiavuksi kokeiltiin uutta avainta, joka oli toinen vaihtoehto oikuille.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1466
Vs: V70 MK1 -98 Ajonesto
« Vastaus #9 : 23.01.2025, 10:27:54 »
Se olis kyllä mukava jos tuon ajoneston saisi jotenkin helposti vallan pois käytöstä kuten esim 940 volvossa.

Meidän mk1 v70 ajoneston temppuilu loppui siihen kun putsasin tuon virtalukon ympärillä olevan tunnistimen liittimen ja kiristin sen rattilukko,virtalukko ja viiksi teline hässäkän kunnolla kiinni. Se oli ajansaatossa löystynyt ja heilui hieman aiheuttaen varmaan myös ongelmaa tuohon liittimeen. Nyt on jämäkkä.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Aito_Mäkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 -98 Ajonesto
« Vastaus #10 : 23.01.2025, 15:49:35 »
Jos ei malta laittaa rojektin suhteen kättä taskuun ja maksamaan sinisen tiskille uutta avainta ja koodauksia niin onnistuuko vika ohittaa uudella käytetyllä virtalukolla ja siihen sopivilla avaimilla? Onko kokemuksia kyseisestä operaatiosta että riittääkö pelkkä virtalukko saman vuotisesta autosta, vai tarviiko vaihdella ecu ja immo boxi täsmälleen samasta samanlaisesta pirssistä...

Poissa Xanthe_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: V70 MK1 -98 Ajonesto
« Vastaus #11 : 23.01.2025, 17:06:31 »
Mitä itse ehdotin maksaa reilusti alta satasen kokonaisuutena jos saa avain aihion siihen esim. pariin-kolmeen kymppiin ulkoiselta lukkosepältä eikä tarvii alkaa purkaa autoa ollenkaan.
Edit: sen verran ei vaikuta asiaan jos antenni mäsä. Jos ottaa antennin pois kokonaan ja yrittää teipata avaimen siihen.. se aiheuttaa erilaisen induktiivisen kuorman jolloin esim. 40 sarjalaisessa ei enään halua lukea avainta millään tai vastaavasti eri kohtaan jätettynä. Myös sen voi lukea onko kommunikaatio virhettä ECM ja IMMO välillä kun se tukee diagnosointia ja näkee myös lukiko vai ei avaimen tunnisteen. Se kokemus on samasta 40 sarjalaisissa se master / pääavain mitä käytetty sen siru vain oli alkanut lukemaan huonommin näin 20-30 vuoden jälkeen verrattuna auton toiseen.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2025, 17:27:22 kirjoittanut Xanthe_ »
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

 

Elekma  Autoracing