Moikka,
Mun vuoden -95 B6304 koneella olevasta 960:sta vietiin katalalysaattori ja sen mukana myös lambda-anturi. Vaihdoin tilalle motonetistä ostetun kyseiseen autoon tarkoitetun katalysaattorin (
https://www.motonet.fi/tuote/katalysaattori-13-4989?product=13-4989) sekä kaverilta saadun lambda-anturin.
Juuri ennen katalysaattorin menetystä auto meni katsastuksen päästömittauksesta helposti läpi, mutta vuosi sen jälkeen seuraavassa katsastuksessa tuli seuraava tulos:

Elikkä tyhjäkynnillä HC liian korkea ja kierroksilla CO% liian korkea, vaikka katsastaja antoi autolle vielä kunnolla kierroksia että katti olisi varmasti lämmin.
Kannattaako tota vikaa alkaa ekana selvittämään tosta kaverilta saadusta lamdasta tai motonetin katalysaattorista, koska ne on ainoat muuttujat tuon läpäistyn ja epäonnistuneen päästötestin välillä vai olisikohan vuoden aikana tullut autoon jotain muuta vikaa?
Autossa ei ole vikakoodeja ja ajossa tuntuu täysin normaalilta