Proturbo  Autodiagnoosi

Öljyä ilman putsarilla asti.

  • 20 Vastauksia
  • 1773 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3023
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljyä ilman putsarilla asti.
« Vastaus #15 : 15.02.2025, 20:07:29 »
Mutta miksi ne renkaat ylipäätään on vaihdettu, jotain tekohengitystä annettu?? Yleensä aina jos mäntä käy pois sylinteristä nii hooni käy sisässä, vanha sanonta  8)

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljyä ilman putsarilla asti.
« Vastaus #16 : 15.02.2025, 21:32:28 »
Katkoskohtien sijoittelusta olen samaa mieltä.

Hoonauksella ei poisteta soikeutta. Hoonauksella tehdään haluttu hiontakuvio, karhennus, sylinterin seinämään. VEA-moottoreista en tiedä, mutta Volvon vitosissa tehtaan hoonausjäljet ovat usein nähtävillä runsaasti ajetuissakin moottoreissa. Nämä tietoisesti tehdyt naarmut muodostavat voitelulle otolliset olosuhteet.

Männänrenkaiden vaihdon yhteydessä silottuneet sylinterit hoonataan, jos tarpeen. Jos sylintereistä löytyy ylimmän männänrenkaan kohdalta olake, tämä on hoonattava pois. Se taas on hieman ( :) ) haasteellista kantta poistamatta.

Tätä en epäile hetkeäkään. Mielenkiinnosta kysyn, et vaihdetaanko isompiin (auton) moottoriin männät normaalisti alakautta?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2900
Vs: Öljyä ilman putsarilla asti.
« Vastaus #17 : 15.02.2025, 22:01:39 »
Tätä en epäile hetkeäkään. Mielenkiinnosta kysyn, et vaihdetaanko isompiin (auton) moottoriin männät normaalisti alakautta?
Yläkautta yleensä vaihdetaan. Ei männät mahdu kampiakselin ohi alas päin ja kampuran irrotus on aika hankalaa kone paikoillaan.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6639
  • Global alligator
Vs: Öljyä ilman putsarilla asti.
« Vastaus #18 : 15.02.2025, 22:35:32 »
Kun mennään tarpeeks isoihin koneisiin niin siltikin yläkautta mutta on helpompi nakki kun sylinterit on erillisiä ja sen sylinterin voi nostaa ensin pois.
Sen jälkeen mäntäkin helppo irroittaa.
Kiertokankikin vaihdettavissa helposti kun lohkossa on luukut alapään irroitusta varten.
Näin vaikkapa diesel vetureissa.

Tai mistäpä minä tiiän. V:>
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa ÄkCee60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljyä ilman putsarilla asti.
« Vastaus #19 : 16.02.2025, 11:59:36 »
Kuinkas paljon tämä väljä yksilö puhaltaa öljykorkin aukosta tyhjäkäynnillä?

Poissa -volvo-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljyä ilman putsarilla asti.
« Vastaus #20 : 21.02.2025, 18:48:25 »
Männänrenkaat vaihdettiin "varmuudeksi" sillon kun kansi oli irti. Koska jonkin asteista öljyn kulutusta oli. Huohotus arvioitiin n. kolminkeraiseksi nyt. Mutta purkuun se nyt menee koska ohivuodot ja kova huohotus viittaa sylinterissä oleviin ongelmiin.


Ja jäi tosiaan tossa alussa sanomatta että tää sirkus alko siitä kun vei vettä ja kansi sieltä oli sitten halki. Mutta sielä nyt uudet hilut ja kunnostettu kansi.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2025, 20:44:24 kirjoittanut -volvo- »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron