Kulkukoira  Proturbo

Etupyörän laakeri S80 2,4 2001

  • 37 Vastauksia
  • 1599 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1107
  • www.vrcf.fi
Vs: Etupyörän laakeri S80 2,4 2001
« Vastaus #30 : 04.02.2025, 18:36:19 »
P80 alustaisesta olen avannut joko alapallonivelen tai irrottanut alatukivarren irti korista. Eikö näissä ole jokseenkin samanlainen rakenne?

Vaihdoin viime syksynä S60 molemmat alatukivarret ja siinä pitää olla samalla lailla tarkkana ettei vetaria kisko ulospäin (varminta irrottaa vetarin pultti). Mulla on vaan aina ollut se ongelma, että joudun tekeen remontit lattiatasossa ja vasta viime aikoina oppinut, että molemmat puolet ylös (kuski&appari) niin saa esimerkiksi alapallon pultin takaisin ilman suurempia kikkailuja.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3022
  • www.vrcf.fi
Vs: Etupyörän laakeri S80 2,4 2001
« Vastaus #31 : 04.02.2025, 19:47:38 »
Lattialla jos joutuu tekemään niin kurmaliina alatukivarresta toiseen niin ei tarvi alapallojen paikoilleen saannissa tuskailla.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6403
Vs: Etupyörän laakeri S80 2,4 2001
« Vastaus #32 : 04.02.2025, 22:51:57 »
Mä en napalaakereita vaihtaessa ottanut alapalloa irti tai olkavartta, abs-anturi, jarrut ja jarrukilpi, vetarin pultti pois, työnsin vetarin sisäänpäin ja ehkä ripustin narulla paremmin, kääntelin ohjausta että ylsin navan pultteihin paremmin
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1107
  • www.vrcf.fi
Vs: Etupyörän laakeri S80 2,4 2001
« Vastaus #33 : 05.02.2025, 07:22:51 »
Mä en napalaakereita vaihtaessa ottanut alapalloa irti tai olkavartta, abs-anturi, jarrut ja jarrukilpi, vetarin pultti pois, työnsin vetarin sisäänpäin ja ehkä ripustin narulla paremmin, kääntelin ohjausta että ylsin navan pultteihin paremmin

Tämä vaikuttaa toimivalta ratkaisulta (myös). Toki vähän purkamista jarrujen kanssa.

Poissa Markku Salminen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Etupyörän laakeri S80 2,4 2001
« Vastaus #34 : 05.02.2025, 08:41:55 »
Itse juuri eilen vaihdoin laakerin ja otin isksrin alapään auki ja jarrusatulan irti pitimen kanssa ja sitten levyn ja napapultin käänsin olkavartta ja akseli pois laakerin sisältä sitten laakeri irti ja pieni kopautus ja laakeri putos lattialle ja uusi paikoilleen. Tähän meni varmaan joku vajaa puoli tuntia. Olkavarren tönäsin ihan niin paljon kun sain koria kohti ja ei oo ajolleen mitään outoo ja näin olen tehnyt monta kertaa kun vaihtelen laakereita.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6403
Vs: Etupyörän laakeri S80 2,4 2001
« Vastaus #35 : 05.02.2025, 10:35:27 »
Itsellä nuo renkaat niin kalliit niin kyllä pyörät suunnataan jos iskari käy irti.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Markku Salminen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Etupyörän laakeri S80 2,4 2001
« Vastaus #36 : 05.02.2025, 13:26:10 »
Kyllä ne renkaat on yhtä kalliita kaikki. Itsellä on 215/45/17 nokian kitkat eli ei mitkään halpikset ja kuluu kyllä ihan tasaseen vaikka tollain oon vaihtanut laakerin.

Poissa time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 223
  • www.vrcf.fi
Vs: Etupyörän laakeri S80 2,4 2001
« Vastaus #37 : 06.02.2025, 16:14:21 »
Homma tehty. Meni 1,5 tuntia, kun vaihdoin myös alapallon. Vanha laakeri putosi kun pari kertaa kopsautti vasaralla. Helppo homma. Kiitos vastanneille.

 

Elekma  Autoracing