Samppasport  Futurez

740 Turbo [B230ET+M46] MYYTY

  • 296 Vastauksia
  • 91075 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 740 Turbokäyttis [Lisää madallusta ja kuvia!]
« Vastaus #75 : 20.03.2012, 18:09:25 »
Sain kasattua motivaatiota taas sen verran että nyt on takapääkin madallettu, tällä hetkellä näyttää siis tältä:

Tuossa siis edessä 2 kierrosta lyhennetyt dieselin jouset ja takana 1,5 kierrosta lyhennetyt sedanin kuormajouset. Katsotaan sitten kesävanteilla vieläkö kärsisi peräpäätä hieman pudottaa ettei ota renkaat kiinni.  ;) Aavistuksen liian etukeno on omaan silmään vielä.

Tuli myös tehtyä "ostin kun halvalla sain" heräteostos:

Kaverilta sain edullisesti niin ostin pois, Luisin valmiste siis. Jospa tuo nyt vähän siistimpi olisi kuin 330tkm pyöritelty kiillottunut vakioratti..  :) Keskiötä lupailivat huomiseksi paikallisesta varaosaliikkeestä.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 740 Turbokäyttis [Lisää madallusta ja kuvia!]
« Vastaus #76 : 23.03.2012, 17:12:30 »
Olipas paljon matalamman näkönen liikenteessä mitä kuvissa.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 740 Turbokäyttis [Lisää madallusta ja kuvia!]
« Vastaus #77 : 24.03.2012, 09:35:53 »
Olipas paljon matalamman näkönen liikenteessä mitä kuvissa.

Huomasin ihan saman että jotenkin hankala saada vangittua auton asentoa ja mataluutta kameralla. Luonnossa varsinkin keula näyttää oikeasti olevan aika alhaalla mutta kyllä ne kesävanteet siellä pitäisi sopia pyörimään, kohtahan nuo saa heittää alle! ;)

Niin joo, tulihan tuo luisin rattikin heitettyä paikalleen. Huomattavasti mukavampi pyöritellä kuin kulahtanutta vakiorattia!

Edit: Kierrätyskeskuksesta pisti silmään Azevin A:t S* Löytyisiköhän noille käännetyille pelleille vielä ostaja ja laittaisi tähän sittenkin jotain ihan muuta alle...
« Viimeksi muokattu: 26.03.2012, 15:57:30 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 740 Turbokäyttis [Lisää madallusta ja kuvia!]
« Vastaus #78 : 02.04.2012, 16:52:45 »
Tuli sitten täräytettyä kesävanteet alle! En jaksanut katsella noita ruosteisia peltejä ja työmatkakin on niin lyhyt että sen voi tarvittaessa vaikka kävellä jos nyt hirveä takatalvi iskee. (Muka hyväkin perustelu?) :D



Tältä se nyt sitten näyttää, ihan kivasti istuu kaariin ja ei ainakaan vielä ole mihinkään raapinut. Säädettävän panhardin tarpeellisuus tuntuu korostuvan näinkin hillityssä madalluksessa kun vanteet tulee lähelle kaarta. Näkee ihan selvästi että akseli ei ole aivan keskellä autoa.
Kirkkaat vilkutkin ostin eräältä foorumilaiselta viime viikolla, jospa huomenna kusti polkisi ne perille.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Vs: 740 Turbokäyttis [Lisää madallusta ja kuvia!]
« Vastaus #79 : 02.04.2012, 16:54:15 »
Kylläpä tuolla passaa ajella S*

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 Turbokäyttis [Lisää madallusta ja kuvia!]
« Vastaus #80 : 02.04.2012, 20:30:44 »
Löytyisiköhän noille käännetyille pelleille vielä ostaja ja laittaisi tähän sittenkin jotain ihan muuta alle...

*
Mitäs oot ajatellu pyytäväs nuista ?  :P Aika komiat  :)
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 740 Turbokäyttis [Lisää madallusta ja kuvia!]
« Vastaus #81 : 02.04.2012, 20:39:27 »
*
Mitäs oot ajatellu pyytäväs nuista ?  :P Aika komiat  :)

Pitää tässä vielä suunnitella asiaa, alkoi istumaan omaankin silmään aika hyvin kun sai alle. :D Sen verran sanon että noiden tilalle täytyy kyllä löytyä jotain todella nättiä aluvannetta sopivilla spekseillä että pois vaihdan. Näillä näkymin se vähäkin tili mitä kesällä tulee menee tuonne konehuoneen puolelle, mutta ei ole poissuljettua että vanteet vaihtuu kesän mittaan.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 740 Turbokäyttis [Käännettyä peltiä alla!]
« Vastaus #82 : 02.04.2012, 21:07:36 »
Täytyypäs käydä huomenna kattomassa ihan livenä että miltä näyttää. Kun ois vielä ohuemmat kumit niin vois madaltaa lisää..
Kuvissa ainakin on paremman näköiset kuin epäilin  S*

Ps. minkälainen panhard laitetaan?
« Viimeksi muokattu: 02.04.2012, 21:09:16 kirjoittanut janne81 »

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 740 Turbokäyttis [Käännettyä peltiä alla!]
« Vastaus #83 : 03.04.2012, 06:53:24 »
Täytyypäs käydä huomenna kattomassa ihan livenä että miltä näyttää. Kun ois vielä ohuemmat kumit niin vois madaltaa lisää..
Kuvissa ainakin on paremman näköiset kuin epäilin  S*

Ps. minkälainen panhard laitetaan?

Tervetuloa! :D

Edit: Kirkkaat vilkut tuli laitettua kiinni kun olivat postiin ilmestyneet, keula alkaa näyttää omaan silmään varsin hyvältä kun saisi vielä valojen pesurit pois ja listoista reiät umpeen. Ja matalampikin se sais olla. Niin ja tietysti ne add-on palikat olis jotain mahtavaa! S*
Pari kertaa tuli asennuksen aikana kiiteltyä tuota turbomallin tilavaa konehuonetta, vaikka eipä loppujen lopuksi mikään erikoinen homma ollutkaan. :)
« Viimeksi muokattu: 03.04.2012, 19:16:02 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbokäyttis [Käännettyä peltiä alla!]
« Vastaus #84 : 04.04.2012, 15:24:01 »
Tää on komee  ;)

Mistä vanteista noi käännetyt on tehty, ku on 16"?   V70 tms?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 740 Turbokäyttis [Käännettyä peltiä alla!]
« Vastaus #85 : 04.04.2012, 15:39:51 »
Jonkun tuoreemman Mondeon vanteet nuo on. Vanhemmissahan on 4x108 jako ja näissä uudemmissa sama kuin Volvossa, eli 5x108. 6,5x16" on kokoa.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 740 Turbokäyttis [Käännettyä peltiä alla!]
« Vastaus #86 : 09.04.2012, 21:09:41 »
Alkaa siinä määrin ärsyttää tuo koneesta kuuluva naputus että sille pitäis varmaan alkaa tehdä jotain. Kuulostaa aika vahvasti tulevan yläkerrasta ja lähes pelkästään tyhjäkäynnillä. Heti kun nostaa kierroksia johonkin noin 1300rpm niin naputus loppuu eikä kuulu ajossa. Ajosta kun jättää lämpimänä käymään niin ujosti naputtaa mikä nyt ei edes ole mikään varsinainen vika vaan ihan normaali ääni, mutta kun hetken seisoo sammutettuna ja laittaa lämpimänä käyntiin niin taas naputtaa. Voisiko johtua ihan öljyistä? Nyt on 10w40 Mobilit sisällä.

Jotain positiivistakin, auto nimittäin pelasi koko helsingin reissun kuin unelma. Noin 700km tuli ajoa ja motarillakin ihan reippaasti mentiin. Siellä osaa noita pitkiä välityksiä arvostaa, joskus satunnaisesti kävi yli 3000rpm taulussa. :D
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 Turbokäyttis [Kysymyksiä..]
« Vastaus #87 : 09.04.2012, 21:14:52 »
Ajosta kun jättää lämpimänä käymään niin ujosti naputtaa mikä nyt ei edes ole mikään varsinainen vika vaan ihan normaali ääni, mutta kun hetken seisoo sammutettuna ja laittaa lämpimänä käyntiin niin taas naputtaa. Voisiko johtua ihan öljyistä? Nyt on 10w40 Mobilit sisällä.

Mulla tekee merikontti ihan samaa. Ja mulla on koneessa 10w30 mobil1 delvac. Ite kans miettiny mistä johtuu, mutta aatellu että antautuu kun antautuu.  ::) Tänää vedettiin 250km traileria, ja puolet matkasta oli auto kyytissä.

Nii ja onpahan tosi magee tää sun 740  :P Ja väri on kohallaan  O0
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 740 Turbokäyttis [Kysymyksiä..]
« Vastaus #88 : 09.04.2012, 21:55:33 »
Vaihda öljy ja tarkasta venttiilivälykset. Jos(kun) ääni ei poistu, vika on alakerrassa esim. yksi kanki aavistuksen mutkalla tai sitten vaan ihan piston slap mutta se on kyllä pahimmillaan kylmänä.

Sinänsä sun autossa se naputus ei ole mitenkään poikkeuksellista, useita vinokoneturboja kuulleena ja käyttäneenä tuntuu tuo vaivaavan noita linnunluu-kankisia. Uudemmat ns. squiter lohkoset on järestään hiljaisempia enemmänkin ajettuina.

Jos tarviit säätöpaloja venoihin, soita joitain pitäis löytyä.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 740 Turbokäyttis [Kysymyksiä..]
« Vastaus #89 : 09.04.2012, 22:15:28 »
Vaihda öljy...

Mikähän öljy tuonne olisi passelia näin kesäkäyttöön?

Edit: Tuli hirvitarratkin asennettua niin laitetaan nyt kuvaa kun ei kirkkailla vilkuilla vielä ole kuvattu:



Eiköhän nuo vanteet lähde kiertoon tässä kesän mittaan kun saan hommattua tilalle jotain muuta. Azev A olisi ihan hyvä vaihtoehto tai vaikka Inter Action B9. Titanitkin olis kyllä toisaalta aika makeat tummana? 17" joka tapauksessa ja sitten kun saisi hierottua vielä vähän alemmaksi.. ;)
« Viimeksi muokattu: 10.04.2012, 20:14:23 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo