Avaus ja esittelyHellurei! Allekirjoittanut palasi volvoilun maailmaan näin lähes kolmen vuoden tauon jälkeen. Elämäntilanteeni sallii viimein uudemman, huolletumman ja turvallisen auton hankkimisen, joten parin muun vaihtoehdon jälkeen Volvo tuntui loogiselta vaihtoehdolta.
Autoksi valikoitu etuvetoinen Volvo S60 T5 Business R-Design Edition, vuodelta 2016. Auto on tuotu Ruotsista vuonna 2020, ja Suomessa ollessaan ollut ilmeisesti kahdella omistajalla. Autolla on ajettu ostohetkellä (8.2.2025) n. 227 500 kilometriä.
Autoa on huollettu tunnollisesti sekä auto on ajettavuudeltaan jämäkkä ja kunnollisen oloinen. Autoa liikuttaa Volvon oma B4204T11 (180 kW) ja vaihteisto on Aisinin 8-pykäläinen AW TG-81S. Moottorin ja vaihteiston yhdistelmä on miellyttävä - auto liikahtaa juuri sopivasti, eikä automaattilaatikon vaihtoja tunne juuri ollenkaan. Autoon on vaihdeltu öljyjä n. 15 tkm välein, jakopää 173 tkm kohdalla, sekä takajarrut kokonaisuudessaan. Auton huoltohistorian kirjaan paremmin ylös, kun saan aikaiseksi. Kesärenkaat ovat Hankookit, talvirenkaat Michelinin kitkat. Auton väri on Onyx black.
HuoltokirjaVarusteetVarusteita autossa riittää, kaikkia en lähde luettelemaan mutta ohessa merkittävimmät:
- ACC
- BLIS
- Törmäysvaroitin
- Driver Alert
- Kaistavahti
- Volvo On Call
- Adaptiiviset xenon-ajovalot
- Kaukovaloavustin
- Start/stop
- Peruutustutka takana
- Polttoainelämmitin
- LED-päiväajovalot
- Nahka-/alcantarajakkarat
- Edellisen omistajan teetättämä myllytys ja pinnoite
ViatAutoa hieman tutkineena, varsinaisia vikoja en ole löytänyt tekniikan/korin puitteista. Myyjäliike tiesi kertoa ja lupautua korjaamaan seuraavat viat merkkihuollon kautta:
- Volvo On Call ei toimi
- Pelkääjän puolen takaoven lukitus ei näemmä myöskään toimi
ACC epäselvä, vakionopeudensäädintä en saanut kokeiluillani kytkettyä päälle, täytynee selvittää tämä myös merkkihuollon kautta ns. skill issue 
IdeoitaKoska autosta en yksinkertaisesti konkreettisia vikoja pysty löytämään, olen jo ennättänyt mielessäni suunnitella pienimuotoisia muutostöitä auton ulkonäön osalta.
FINnittömät kilvet tilattu!Xenon-ajovalojen valotehon selvitys ja mahdollisesti uudet tilalle (Osram CBN XNN D3S) tehty 
LED-vilkut ja samassa ylimääräiset switchback -malliset päiväajovalot (VLEDS V6 Extreme) PWY24W, ei mahdu 
VDASHilla tehtävät temput vaatinee paremman palikan kuin VXDiagin, vikakoodien luku kylläkin onnistuu 
- Ajovaloumpioiden hiominen, lakkaus ja PPF-kalvotus
- Tummennuskalvot
Keulalla nuupahtaneen R-Design -logon päivitys ehjään tilattu! - Mahdollisesti krominpoistoteippaukset: maski/säleikkö nyt ainakin, lisäksi ehkä peilit ja ovien karmit
- Öljynvaihdot ja muut rutiinina tehtävät huoltotyöt ajallaan

YhteenvetoKaiken kaikkiaan, autolla nyt kaupunki- että maantiekoeajot suorittaneena, en keksi vikoja enkä marmatuksen kohteita. Auto vaikuttaa olevan juuri sellainen kuin se on minulle luvattu.
Seuraavaksi kysyisinkin teiltä, mitkä olisi sellaisia toimenpiteitä, joita minun kannattaisi nyt heti ensiksi tämän auton kanssa tehdä? Öljynvaihto on tehty muutama tuhat kilometriä sitten, mutta esimerkiksi vaihdelaatikon öljynvaihdosta ei ole täyttä selkoa, joka minun mielestä tämän tiedon valossa voisi olla sellainen asia joka kannattaisi tehdä.