KL-varaosat  Race.fi

Geartronicin (6-v, TF80SC) elinikä

  • 2 Vastauksia
  • 882 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa irccu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Geartronicin (6-v, TF80SC) elinikä
« : 28.02.2025, 10:20:57 »
Moi ja pahoittelut jo etukäteen jos tämä keskustelu jo käyty aiemmin tai väärän aihealueen alla (haulla en löytänyt).

Eli kysymykseni liittyy automaattilaatikkoon TF80SC ja tässä tapauksessa autossa XC70 D5 AWD (2010) jonka mittarilukema pian 380tkm. Kun itse D5-moottorilla on oma maineensa "näillähän ajetaan miljoona" niin millaisia kokemuksia tässä foorumissa laatikosta ja voimansiirrosta? Kestäisikö laatikko vielä pitkään jos vain huolehtii huuhtelusta ja öljynvaihdoista? Millaisin mittarilukemiin olette näillä päässeet?

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1095
  • www.vrcf.fi
Vs: Geartronicin (6-v, TF80SC) elinikä
« Vastaus #1 : 28.02.2025, 20:44:53 »
Meillä oli S80 D5 ko. lootalla, auto lähti taloudesta 450tkm ajettuna eikä lootan toiminnassa ollut moittimista.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 637tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: Geartronicin (6-v, TF80SC) elinikä
« Vastaus #2 : 01.03.2025, 02:48:31 »
Taitaa olla hyvin pitkälti huolloista kiinni. Edellinen käyttis S60 D5 -12 tuli mulle n. 180tkm ajettuna ja silloin vihdoin laatikkoöljyt ensimmäisen kerran. Noin 80tkm myöhemmin alkoi vaihteen kytkeytyminen paikallaan olemaan aika väkivaltaista. Satunnaisia potkaisuja oli toki tullut aiemminkin mutta tuossa 250tkm jälkeen ongelma alkoi tosiaan nostaa päätään. Pistin kiertoon... V:>
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Carcom Oy  Elekma