Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

XC60 D5 vm. -11 ohjaustehostin ongelmaa

  • 1 Vastauksia
  • 381 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rikkaruoho

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
XC60 D5 vm. -11 ohjaustehostin ongelmaa
« : 04.03.2025, 12:50:38 »
Terppa

Ensimmäinen viesti tälle foorumille, joten jos tuli väärään kategoriaan pyydän armoa.
Tarvitsisin apua XC60 2.4 D5 koneella olevan autoni kanssa. Eräänä aamuna virtoja päälle laittaessa tuli näyttöön ilmoitus ohjaustehostimen huoltotarpeesta ja käynnistettyäni auton oli ohjaus täysin jäykkä.

Nyt ongelmaksi muodostuu itse pumppu, joka sieltä oletettavasti on lauennut; eli eri korjaamoilta kyselty aiheesta ja osa väittää kivenkovaan autossa olevan sähköinen ja osa hydraulinen ja osa jotain siltä väliltä. Ehkä typerä kysymys monelle, mutta onko näissä tämän vuosimallin Volvoissa kumpaa ollut tapana olla ja onko sähköisen pumpun yhteydessä konepellin alla millekkään ohjaukseen liittyvälle nesteelle säiliötä?

Lisäksi jos on toteutuneita hintoja teettämillenne vastaaville rempoille, niin kuulisin mielelläni.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8031
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: XC60 D5 vm. -11 ohjaustehostin ongelmaa
« Vastaus #1 : 04.03.2025, 17:42:21 »
Tehostinöljysäiliö on oikean ajovalon takana konehuoneessa näkyvillä, oli sitten perinteinen pumppu tai sähköhydraulinen. Muutama vikaantunut sähköpumppu on tullut vastaan viime aikoina. Ne on korjaantuneet ehjällä purkuosalla. Vm.-11 taitaa olla sähköhydraulinen, siihen tuollainen virheilmoituskin viittaisi.

Nesteen tarkastus ja koodinluku sekä nollaus alkuunsa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

RallyBaron  Samppasport