Kaasuttimena näyttäisi olevan Cisacin korkea malli. Niitä ei tainnut olla muissa kuin -84 vuoden B19K moottoreissa. Myöhemminhän käytössä oli Cisacin matala malli.
Tuli mieleen tällainenkin ajatus (voi olla vähän kaukaa haettu):
Voisko olla, että seos säätöruuvi on löystynyt ja irronnut kokonaan kolostaan? Tällöin oireilee siten, että ei pysy käynnissä muutoin kuin pitämällä kaasua yllä reilusti, eikä lähde käyntiin ilman kaasun pitämistä tai voimakasta ryypyttämistä myös lämpimällä moottorilla. Pysyy tyhjäkäynnillä ainoastaan, jos ryyppy on vedetty erittäin pitkälle. Kaasuttaessa tulee myös tuollainen edellä mainittu booaus-efekti aika voimakkaasti. Tällaisen vaivan kohdalla seosruuvin reijästä imee liikaa ilmaan, ja seos laiha.
Muita ajatuksia vois olla seuraavat:
Onko sytytyspuola kunossa? Eräässä autossa (ei Volvo) rikkinäinen puola toimi sen aikaa (heikosti) kun moottori oli kylmä. Kuumana ei ollenkaan.
Missä kunnossa kärjet (jos on kärjellinen)? Jos kärkiväli lähes olematon niin käy huonosti. Samalla kun kärjet kuluvat, niin samalla myös sytytysennakkokin muuttuu, ja käynti heikkenee.