Olisi varmaan pitänyt jo aikaisemmin laittaa ketjua pystyyn, mutta tosiaan otsikon luuskassa on ilmennyt sammumista vauhdista, eikä lähde enää käymään. Saa virtaa, saa naftaa, pyörittää kyllä, mutta ei anna käymään. Lämpötila ei olennainen. Alkuun näytti siltä, että olennainen osa vikaa on nelossuutin joka on temppuillut jonkin aikaa, mutta vaikka suutin lopetti temppuilun, sammuilu jatkuu yhä. Siirtopumppu toimii ainakin näennäisesti ja sen liittimet olivat ehjät. Ainoa vika mitä kone antaa tähän liittyen on ECM-2400 mikä viittaisi ECM ja CEM kommunikaatioon, mutta molemmat liittimet läpikäyneenä siellä ei ole näkyvää vikaa. Kaikki pinnit oli puhtaat ja johdot kiinni liittimissä, eikä selkeitä katkoksia missään. Olisin vielä mitannut resistanssit johdoista, mutta kun mistään ei löydy johtokaaviota tai pinouttia niin annoin olla. ECM ja suutinten välinen sarja mitattu ja kaikki antoivat suhteellisen samoja arvoja.
Suutinten paluuvuoto mitattu ja kaikki antoivat suurinpiirtein saman verran takaisinpäin, yksikään ei selvästi eronnut joukosta. Mittaushan oli farssi ja mitään tarkkaa vertailuarvoa siitä ei saanut kun kaikki valui kupeista ulos, mutta tosiaan tahti oli kaikissa sama.
Muita vikoja mitä kone on antanut, olivat ECM-23D0: 4 suutin ei signaalia ja ECM-6662 sekä ECM-6664, hehkut 2 ja 4. Ainoastaan ECM-2400 on ilmaantunut kun vika on päällä. Ajonesto näennäisesti toimii, näyttää OK kun vika päällä ja autoa käynnistää. Kiskossa on hyvät paineet kun käynnistää. Jostain syystä ei vaan anna käymään asti. Nyt alkaa parin viikon tappelun jälkeen olla takki tyhjä kun töiden jälkeen painellut yöhön asti ja vikamahdollisuus toisensa jälkeen tullut torpattua... Mitään ideoita aiheesta?