Nyt en aio kysyä mitään vaan kerron nelivedon kulmavaihteen huollosta ja booriholkin vaihdosta.
Auto on siis Volvo S60 AWD bensa automaatti vm.-02, ajettu nyt reilu 300000 km.
Teetin homman lopulta A-Ykkönen korjaamolla Pukkilassa. Hyvin onnistui. Booriholkki oli tilattu etukäteen. Vanha oli ruosteessa ja boorit vähän kuluneet. Olisi se kestänyt vielä jonkin aikaa mutta ihan hyvä että vaihdettiin kuitenkin.
Pitkän vetoakselin tukilaakeri oli loppu. Volvon varaosana sen saaminen kestää, mutta sen voi korvata Fordin laakerilla, mikä löytyi läheisen varaosaliikkeen hyllystä. Laakerin ulkokehä on kuulemma vähän eri muotoinen, mutta se ei haittaa kun laakeri puristuu paikalleen.
A-Ykkösellä ovat tainneet korjata Volvoja ennenkin.
[Edit] Booriholkki lähti ulosvetäjän ja vetovasaran kanssa. Ulosvetäjän kynnet sai holkin keskellä olevan sokan taakse. Joissain nettivideoissa käytettiin eksoottisia virityksiä ulosvetäjän kanssa.
Ehkä tästä tiedosta on hyötyä jollekin jatkossa.
Volvon moottori ja vaihteisto toimii hyvin. Talvella öljynvaihdon yhteydessä annoin moottorille RVS-käsittelyn kun sitä on kehuttu. En osaa sanoa miten paljon se vaikutti, mutta suunnilleen kaikki 200 heppaa tuntuvat olevan tallessa. Nyt voi testailla kaasu pohjassa kun lumet ovat sulaneet. Alla on kitkarenkaat ja niiden ominaisuudet lähellä kesärengasta.
Automaattilaatikko ja turbo tekevät pienen viiveen kun painaa kaasun pohjaan, mutta ei voi mitään. Viiveen jälkeen mennään iloisesti.