Futurez  Kulkukoira

V70 2007 bifuel,taka parkkitutkan anturit.

  • 7 Vastauksia
  • 529 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tetonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
V70 2007 bifuel,taka parkkitutkan anturit.
« : 22.03.2025, 17:32:43 »
Moi. Mistä olette ostaneet/tilanneet takapuskuriin parkkitutkan antureita, jotka sinne sopivat ja toimivat? Vikakoodit ilmoittavat, että 2. Ja 4. anturit ovat viallisia. Onko mielestänne silti syytä vaihtaa kaikki neljä? Kiitos jo etukäteen.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3018
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2007 bifuel,taka parkkitutkan anturit.
« Vastaus #1 : 22.03.2025, 20:12:12 »
Noita on saatavilla nyt melkein joka putiikista. Katoitko liittimet antureilta, usein lähtee jo noiden putsaamisella toimimaan ja anturit loppupeleissä ehjiä.

Poissa renee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2007 bifuel,taka parkkitutkan anturit.
« Vastaus #2 : 23.03.2025, 22:16:30 »
Ehjiä ei kannata vaihtaa. Ei ainakaan halvimpiin antureihin (jotka maksavat alle 10e/kpl), niiden laatu ei vastaa originaaleja. Merkkianturit maksavat jo monta kymppiä per kipale ja marmorilla muistaakseni yli satkun.

Puskurin irrotus ei ole iso työ, että jos joutuu toiseenkin kertaan vaihtamaan, niin ei se maailmaa kaada.

Ai niin, itse ostan pääasiassa Virosta. Ak24.fi, iparts.fi, aeromotors.fi. Motonetin Topran maksaa melkein 50e/kpl ja se ei ole merkkianturi, samaa myydään Virossa n. kympillä-kahdella. Valeo maksaakin jo 60e. Hella voisi olla ok, se on n. 25e. Näitä on sitten erilaisia vuosimallin perusteella, eli muistaakseni faceliftissä vaihtuu tyyppi.

Maalaus jollain auton värikoodia vastaavalla paukkupullolla ohuesti. Värisävyn ei tarvitse olla eksaktisti sama, koska pinta on erilainen ja anturi ei ole saumattomasti yhteydessä puskuriin, joten pieni sävyero ei haittaa.
« Viimeksi muokattu: 23.03.2025, 22:43:55 kirjoittanut renee »

Poissa tetonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2007 bifuel,taka parkkitutkan anturit.
« Vastaus #3 : 24.03.2025, 20:27:47 »
Kiitos kommenteista. En ole vielä ehtinyt puskuria irroittaa ja liittmiä tutkia. Täytyy siitä aloittaa.

Poissa tetonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2007 bifuel,taka parkkitutkan anturit.
« Vastaus #4 : 02.04.2025, 16:57:02 »
No niin, tsekkasin viallisten antureiden liittimet ja suihkin kontaktisprayta, eivät toimineet. Sitten Motonetistä hain kahden viallisen tilalle uudet ja puskuri paikalleen. Vikatekstiä ei tullut ja peruuttaessa tuli teksti notta peruutustutka on aktiivinen, mutta mutta...nyt se sitten hälyyttää koko ajan, kun pakki on päällä, vaikka mitään esteitä ei takana ole. Mistähän vois johtua...noista MN:n antureistako...?

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3018
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2007 bifuel,taka parkkitutkan anturit.
« Vastaus #5 : 02.04.2025, 22:48:11 »
Koodit nollattu ja anturin vaihdon aikana akun maakaapeli oli irroitettuna? Anturit kunnolla paikoillaan?

Poissa mcnobody

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
Vs: V70 2007 bifuel,taka parkkitutkan anturit.
« Vastaus #6 : 03.04.2025, 07:21:08 »
No niin, tsekkasin viallisten antureiden liittimet ja suihkin kontaktisprayta, eivät toimineet. Sitten Motonetistä hain kahden viallisen tilalle uudet ja puskuri paikalleen. Vikatekstiä ei tullut ja peruuttaessa tuli teksti notta peruutustutka on aktiivinen, mutta mutta...nyt se sitten hälyyttää koko ajan, kun pakki on päällä, vaikka mitään esteitä ei takana ole. Mistähän vois johtua...noista MN:n antureistako...?

Itse vaihdoin aikanaan vm. 2007 XC90:iin rikkinäisen parkkitutkan anturin tilalle jonkun halvan Ebay-version anturin. Ilmoituksen osanumeroiden kuvauksen perusteella piti sopia ja ihan samanmallinen se oli.

Se toimi ihan täydellisesti kun laittoi autoon virrat päälle ja pakin päälle. Tunnisti esteet takana ja tyhjän kohdalla oli hiljaa.
Mutta kun käynnisti auton moottorin ja laittoi pakin päälle, niin se anturin takia peruutustutka koko ajan - oli takana estettä tai ei. Vida näytti, että juuri ko. anturin kohdalla olisi aina este.

Kokeilepa vielä mielenkiinnosta ilman, että moottori käy.

Se ei koskaan selvinnyt, että oliko kyse sitten liian korkeasta jännitteestä anturille moottorin käydessä vai jostakin muusta radioaaltohäiriöstä...
XC90 D5 aut. -07

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8031
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 2007 bifuel,taka parkkitutkan anturit.
« Vastaus #7 : 03.04.2025, 21:29:24 »
Itse vaihdoin aikanaan vm. 2007 XC90:iin rikkinäisen parkkitutkan anturin tilalle jonkun halvan Ebay-version anturin. Ilmoituksen osanumeroiden kuvauksen perusteella piti sopia ja ihan samanmallinen se oli.

Se toimi ihan täydellisesti kun laittoi autoon virrat päälle ja pakin päälle. Tunnisti esteet takana ja tyhjän kohdalla oli hiljaa.
Mutta kun käynnisti auton moottorin ja laittoi pakin päälle, niin se anturin takia peruutustutka koko ajan - oli takana estettä tai ei. Vida näytti, että juuri ko. anturin kohdalla olisi aina este.
Oli ainakin yhdessä vaiheessa tyypillinen oire halpisantureissa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Kulkukoira  Proturbo