Kun kevät koittaa, niin pitäisi selvittää, mistä kylmäaineet katoaa.
Nokassa on moottorin ja turbon välijäähyn kanssa paketissa ilmastoinnin lauhdutin, taitaa olla vielä ensimmäisenä vastaanottamassa hiekka- ja kivisadetta säleikön läpi. Kuinka todennäköistä että ilmastoinnin nesteet katoaa lauhduttimen kautta?
Sitten ilmastoinnissa on höyrystin, se näyttää olevan melko hankalassa paikkaa, jos moottorit jäähdytysnesteet pysyy tallessa eikä glykoli haise kabiinissa niin voinko olettaa, ettei ilmastointi vuoda höyrystimen kautta? Onko siellä kahdet kennot, toiset lämmitykselle ja toiset ilmastoinnille? Videolla joku purki koko kojelaudan pois päästäkseen kennoon käsiksi. Liekö ainoa keino?
Letkut - no ne voi tietysti vuotaa.
Kompura - vuotoa oli aiemmin eikä kompuran uusiminen poistanut sitä. UV-väriaineita oli kuitenkin kompuran luona - oletuksena, että akselitiivisteet päästi läpi.
Vuoto on pientä, mutta turhauttavaa käydä täyttämässä joka toinen kesä eikä vuoto ole plussaa ole ilmastollekaan.
Yksi korjaaja sanoi, ettei ole järkeä vain täyttää laitetta ja kertoi etsivänsä vuodon. No lopulta oli kuitenkin vain täyttänyt systeemin.
Ehdotuksia?