KL-varaosat  Race.fi

960 mk2 alusta / nivomat murheita

  • 6 Vastauksia
  • 329 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tomaattifarmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
960 mk2 alusta / nivomat murheita
« : 18.04.2025, 20:28:59 »
Olisi 960 farkku -96 multilink2? nivomat erillisperällinen auto.
En ole kerennyt autoa vielä tunkkailemaan, mutta näyttäisi vahvasti siltä että vaihdettu nivomattien tilalle jotkut ohuemmat puikot, ja auto makaa pohjaanlyöntikumien varassa. poikittaisjousi näkyisi olevan paikallaan.

tarkotus olisi tuosta kaltoin kohdellusta yksilöstä vielä elvytellä kulkinetta itselle. mutta ylemmäshän se pitäisi saada, mielellään vakio korkeuteen. mikä olisi taloudellisesti järkevin (lue: halvin) tapa saada tuo takasin ryhtiinsä ja katsastus kelpoiseksi? autossa kaikkea muutakin laitettavaa, niin ei pysty mitenkään pistää mitään tonnia pelkkään takapäähän, joten vaihtoehtona lienee ehkä purku nivomatit jos semmoiset jostain löytää tai mielummin jotain muuta? pitää ilmeisesti olla viralliset laput ja liput muutoskatsastukseen jos menee jotain muutoksia tekemään? vinkkejä kaivataan.  :arkkupakastin:

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8031
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 mk2 alusta / nivomat murheita
« Vastaus #1 : 18.04.2025, 22:22:05 »
Halvin keino, mutta ehkä hitain myös asennuksen osalta, on etsiä normaaleille iskareille tarkoitettu jousi.

Katsastajasta riippuen Rallyracen myymät Gazin coilitolpat taakse kelpaa sellaisenaan, koska jousitustyyppi ei muutu. Niissä oleva jousi ei korvaa vakiojousta vaan toimii lisäjousena. BC Racingilta saa kaikkia osia erikseen ja sopivuuslaput vain takapään osalta jollei muualle ole vaihdettu. Sitä en tiedä onko niiltä näihin tarjolla taakse coilipakettia vaikka valikoimassa tarjontaa on kaikenlaiseen kalustoon.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 mk2 alusta / nivomat murheita
« Vastaus #2 : 19.04.2025, 09:25:39 »
Kuulostaa siltä että olisi vakiokomposiitti paikalla ja vaihdettu nivojen tilalle normi iskarit. Silloin on todella pehmeä yhdistelmä ja tahtoo pohjata kokoajan. Helpoin tapa varmaan on laittaa takas paikoilleen nivot jos löytää jostain järkevän kuntoisia. Järkevin varmaan tuo Lankun mainittu vahvempi lehti tai rallyrace

Poissa tomaattifarmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 mk2 alusta / nivomat murheita
« Vastaus #3 : 19.04.2025, 11:08:25 »
kiitoksia tuoreista vinkeistä, aihetta koluttu jonkun verran läpi toki mutta vanhaa tietoa paljon, sillä osia ei enää tunnu saavan. kaikki olisi helppoa jos siniseltä saisi tuon vahvistetun jousen niinkuin lukemani mukaan 10 vuotta sitten vielä sai.

ilmeisesti tämmöset pitäisi sitten hommata https://www.gazshocks.com/gaz-gp-coilers/
jos ei jostain tuota jäykkää jousta saa.. on vissiin aika työmaa tuo jousen vaihto jos ei ole ennen tehny. mutta pitäisi mennä ihan pukkien päällä auto maassa. lankun nimi tullut vastaan jossain ulkomaanfoorumillakin kun näitä ihmetellyt.

sattuuko oleen tuoretta tietoa mitä tuollaset coilover iskarit maksaa suomesta? saako halvemmalla ulkomailta jostain? budjetti on tiukka ja autokaan ei ole mitään priimaa, niin kierrätyshengessä mielellään käytettynä tarvittavat romut hankkisin, jos joltain löytyy nurkista vaadittavat palikat, vahvempi jousi tai coilitolpat tai vaikka nivot niin kiinnostaa!

ainiin, ymmärsinkö oikein, että jos tuon löysän komposiitti poikittaisjousen tuolla säilyttää coilovereitten kaverina, niin ei tarvitsisi mitään muutoskatsastusta eikä soveltuvuuslappuja myöskään? onko alkuperäisissä nivoissa myös ihan jousi sisällä vai mitenhän ne toimii?

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 541
  • www.vrcf.fi

Poissa tomaattifarmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 mk2 alusta / nivomat murheita
« Vastaus #5 : 27.04.2025, 00:14:53 »
kova on hinta jousella, mutta hyvä juttu että löytyy vaihtoehtoja.
tuohon omaan rotteloon en kehtaa tuolla hintaa ostaa, kun ei ole mikään hyvin säilynyt yksilö. jotain halpisratkasua tonne takapäähän suunnitteilla että pääsis kesän tolla ajelemaan, mutta jos auto muilta osin osoittautuu hyvin toimivaksi niin täytyy harkita uudelleen. toivon löytäväni käytetyn edullisemmin.  ::)

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 513
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 mk2 alusta / nivomat murheita
« Vastaus #6 : 03.05.2025, 19:58:05 »
Olisi 960 farkku -96 multilink2? nivomat erillisperällinen auto.
En ole kerennyt autoa vielä tunkkailemaan, mutta näyttäisi vahvasti siltä että vaihdettu nivomattien tilalle jotkut ohuemmat puikot, ja auto makaa pohjaanlyöntikumien varassa. poikittaisjousi näkyisi olevan paikallaan.

tarkotus olisi tuosta kaltoin kohdellusta yksilöstä vielä elvytellä kulkinetta itselle. mutta ylemmäshän se pitäisi saada, mielellään vakio korkeuteen. mikä olisi taloudellisesti järkevin (lue: halvin) tapa saada tuo takasin ryhtiinsä ja katsastus kelpoiseksi? autossa kaikkea muutakin laitettavaa, niin ei pysty mitenkään pistää mitään tonnia pelkkään takapäähän, joten vaihtoehtona lienee ehkä purku nivomatit jos semmoiset jostain löytää tai mielummin jotain muuta? pitää ilmeisesti olla viralliset laput ja liput muutoskatsastukseen jos menee jotain muutoksia tekemään? vinkkejä kaivataan.  :arkkupakastin:
Juu siinä sama perä kuin Corvettessa.

 

RallyBaron  Samppasport