KL-varaosat  Race.fi

Ei kestänyt V70D3 edes 300tkm :-O

  • 4 Vastauksia
  • 491 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 415
  • www.vrcf.fi
Ei kestänyt V70D3 edes 300tkm :-O
« : 30.04.2025, 15:56:37 »
Motarilla tuli 'Moottorijärjestelmä vaatii huoltoa' (D5204T3) ja tehossa sen verran vajausta että, yli 100km/h ei jaksa kulkea. Taajamanopeuksissa kiihdytyksissä epätasaista käyntiä.

Paljoa ei tähän saakka huolettomasta 300tkm jäänyt  >:( Tielle ei sentään jättänyt  8)

Moottorin elektroniikka
DTC Kuvaus
P004900 - Turboahtimen/Super-ahtimen turbiinin ylinopeus
- Satunnainen
Ajettu matka yhteensä                      299266 km
Kokonaisaika                                423701898,3 s
Laskuri 1: Käynnistetyt toimintajaksot sen
jälkeen, kun vika oli viimeksi aktiivinen    12
Laskuri 2: Vahvistetut virheettömät
toimintajaksot sen jälkeen, kun vika oli
viimeksi aktiivisena                        12
Laskuri 3: Kaikki toimintajaksot sen jälkeen,
kun vika löydettiin ensimmäisen kerran        12
Laskuri 4: Vahvistetut toimintajaksot vian
ollessa aktiivisena                         1
MECU syöttöjännite                        14,50 Voltti
Ulkolämpötila                              9 °C

P00BD00 - Ilmamassan tai ilmamäärän virtaus A
- Ilmavirta liian suuri
- Satunnainen
Ajettu matka yhteensä                    299343 km
Kokonaisaika                              423785610,7 s
Laskuri 1: Käynnistetyt toimintajaksot sen
jälkeen, kun vika oli viimeksi aktiivinen   7
Laskuri 2: Vahvistetut virheettömät
toimintajaksot sen jälkeen, kun vika oli
viimeksi aktiivisena                       5
Laskuri 3: Kaikki toimintajaksot sen jälkeen,
kun vika löydettiin ensimmäisen kerran   7
Laskuri 4: Vahvistetut toimintajaksot vian
ollessa aktiivisena                        1
MECU syöttöjännite                               14,50 Voltti
Ulkolämpötila                                       10 °C

P029900 - Turboahdin/super-ahdin 'A'
- Alipaine
- Satunnainen
Ajettu matka yhteensä                          299367 km
Kokonaisaika                                    423793921,8 s
Laskuri 1: Käynnistetyt toimintajaksot sen
jälkeen, kun vika oli viimeksi aktiivinen        6
Laskuri 2: Vahvistetut virheettömät
toimintajaksot sen jälkeen, kun vika oli
viimeksi aktiivisena                             1
Laskuri 3: Kaikki toimintajaksot sen jälkeen,
kun vika löydettiin ensimmäisen kerran        6
Laskuri 4: Vahvistetut toimintajaksot vian
ollessa aktiivisena                         1
MECU syöttöjännite                        14,25 Voltti
Ulkolämpötila                             15 °C

P2A0084 - Lambda-anturin virtapiiri (rivi 1 anturi 1)
- Signaali sallitun alueen alapuolella
- Satunnainen
Ajettu matka yhteensä                     299391 km
Kokonaisaika                               423801959,0 s
Laskuri 1: Käynnistetyt toimintajaksot sen
jälkeen, kun vika oli viimeksi aktiivinen      2
Laskuri 2: Vahvistetut virheettömät
toimintajaksot sen jälkeen, kun vika oli
viimeksi aktiivisena                           1
Laskuri 3: Kaikki toimintajaksot sen jälkeen,
kun vika löydettiin ensimmäisen kerran       2
Laskuri 4: Vahvistetut toimintajaksot vian
ollessa aktiivisena                            1
MECU syöttöjännite                           14,25 Voltti
Ulkolämpötila                                  13 °C


Pajalla on aikaa ihmetellä vasta viikon päästä. Arvauksia ongelmasta, vaikko paaliin?

Klara vappen!
« Viimeksi muokattu: 30.04.2025, 16:07:23 kirjoittanut JPN_V70D3OR »

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3021
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei kestänyt V70D3 edes 300tkm :-O
« Vastaus #1 : 30.04.2025, 17:03:45 »
Ahtovuotoa vois veikata. Ikkuna auki ja käyt polkaisemassa tienpäällä ja suhinat jos kuuluu niin vuotopaikkaa etsimään.

Poissa ÄkCee60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei kestänyt V70D3 edes 300tkm :-O
« Vastaus #2 : 01.05.2025, 10:58:24 »
Ahtoletkuista kannattaa katsella näkyykö öljykosteutta jonkun letkun pinnalla.
Halkeama näkyy monesti vasta kun ahtopainetta sisällä.
JOskus kohisee mutta ei aina, riippuu kuinka iso halkeama

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 415
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei kestänyt V70D3 edes 300tkm :-O
« Vastaus #3 : 08.05.2025, 15:30:00 »
Ahtoletkuista kannattaa katsella näkyykö öljykosteutta jonkun letkun pinnalla.
Halkeama näkyy monesti vasta kun ahtopainetta sisällä.
JOskus kohisee mutta ei aina, riippuu kuinka iso halkeama
Letkussa oli parin sentin halkeama, joten sinällään helppo löytää.

Uuden letkun löytäminen olikin sitten haastavampi homma. Paja oli sovittanut useampaa letkua, vasta kolmas oli ollut riittävän pitkä.

Alle satasen letkut olivat olleet pari senttiä liian lyhyitä, vasta 245,- :o maksava yksilö (09-0436G) oli käynyt. Liekkö koodissa tuo 'G' on merkitsevä ??? (Ei kuitenkaan tunnustanut, että olisi ollut Gatesin letku - joka maksaisi alle satasen, ei kuitenkaan kertonut kenen valmistajan putki sinne meni). Työjohtaja näytti alkuperäistä, ja ei käypäistä - ei silmällä erottanut, joten pienestä kiinni.

Lasku: Vian tutkinta 60,- + koodien luku 40,- + vasemman ahtoletkun vaihto 173,- + osa 245,- + pientarvikelisä.

Yht: 537,-

« Viimeksi muokattu: 08.05.2025, 15:47:30 kirjoittanut JPN_V70D3OR »

Poissa ÄkCee60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei kestänyt V70D3 edes 300tkm :-O
« Vastaus #4 : 09.05.2025, 07:13:31 »
Ihanan kallista....
Pääsiäislomalta palatessa oli reissuautossa sama vika F alkuinen volvon sukulaisauto...
siihen makso puolisen metriä pitkä Gates ahtopaineletku 24 eur, vaihto vei iteltä runsaan puolisen tuntia.

Siinä oli sellanen yli 10cm pitkä repeämä, alkoi kohisevana ja ilmeisesti reiän kasvaessa kohina poistui ja auto alkoi jopa nykiä tietyllä kierrosalueella ja savutti kuormalla.
Tehot pois, ylämäissä pakkas hyytymään.

 

RallyBaron  Samppasport