Syttyi vikavalo. Nollattua tulee heti uudestaan. Autolla ajettu vähän reilu 340tkm. Tuolla koodilla sain Volvokorjaamosta listan potentiaalisista vikakohteista. Iloitsen siitä, että bensiisäiliön kannen lukitussalpa ainakin jäi potentiaalisten vikojen ulkopuolelle.
- Ilmavuoto öljyn mittaikusta. Tsekattu, ei ollut tämä
- Polttoaineen etanolipitoisuus liian korkea. Eppäilen ettei olisi, ajettu ysivitosella vuosikaudet...
- Imujärjestelmän ilmavuoto. Löytyskö starttipilotilla sumuttelemalla, jos tätä koettaisi etsiä?
- Pakojärjestelmän ilmavuoto. Korjaamo piti epätodennäköisenä, mutta kattimurikkaa on jo hitsaamalla paikattu aiemmin, joten sikäli potentiaalia.
- Polttonesteen paine pieni. Näistähän menee sitä kiskon päässä olevaa anturia. Vaihdoin sen tosin 30 tkm sitten. Paineen voisi tietenkin mitata. Nettiä lueskeltuani huono paine pumpustakin vois aiheuttaa ehkä tätä ongelmaa.
- IMM viallinen
- Öljyloukko rikki/tukkeessa. Tsekattiin, niin ei ollut painetta koneessa. Eli ei varmaankaan tämä.
- Tukkeutunut ilmansuodatin. Menee vaihtoon, oli aika törkyinen.
- Likainen imm. Onnistuuko näitä putsailla?
- Lisäksi netistä luettuna (ei ollut korjaamon listassa) ehtoopuolelle ehtinyt happianturikin voisi tätä tehdä.
Niinkuin tästä näkee, niin aika pitkä lista mistä lähteä hakemaan. Onko joku tapellut tämän kanssa? ja olisiko hyviä ajatuksia missä järjestyksessä listaa kannattaisi alkaa käymään läpi todennäköisyys-kustannukset-vaiva funktiota optimoiden?
-